Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.01.2013 22:40 - Един ден във Варна...:)
Автор: dolsineq Категория: Хоби   
Прочетен: 14702 Коментари: 26 Гласове:
29

Последна промяна: 21.12.2013 22:08

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
           image
                   Чудотворната икона "Богородица – Старица" дарена на храм-паметника "Свето Успение Богородично" в гр. Варна, пристигна в навечерието на Рождество Христово от светогорския манастир "Пантократор" .  Тя беше съпроводена от петчленна делегация от Атон.

Светинята е уникална, защото е единствената мозаична икона "Геронтиса" в света.

Тя е направена от монасите на "Пантократор" по спомени за оригиналната икона, която е била в храм "Св. София" в Цариград, унищожена по време на иконоборството.


image
               
     храм-паметник "Свето Успение Богородично"
                

image


    Студентите се вълнуват, току що са излезли от изпит и очакват златната тройчица...;)
 

image

                                                            ВИНС Варна...
             

            image

                          Паметникът на братя Шкорпил, основали историческият музей на гр. Варна


            image    
                              Историческият музей


            image

                           драматичният театър, предизвикал не една житейски драми...;)

 image

                          слънчевият часовник, само дето слънцето така и не се появи през този ден...:)

 image


                      Обсерваторията... отвън  в доста занемарен вид, не знам дали  работи още...


image
 
                 моя милост в ролята на Снежанка...;)


              image

                                  блясъкът на моловете...

        image

    
                        разкошът на банките...


       image



                                смърдящият канал до автогарата...


image
          

                               кътче от рая, усмихнало душата ми...
                                                                                                                                                                                     
 image
        

                                      входът към широкия свят...   

      За всички любители на народната песен Соня Кънчева и Добра Савова – две жени с ангелски гласове...:)


                        



Гласувай:
29



Спечели и ти от своя блог!
1. sparotok - !
07.01.2013 23:37
Варна си е Варна!:)
Хубаво място!:)
цитирай
2. dolsineq - Варна си е Варна!:) Хубаво мяс...
07.01.2013 23:44
sparotok написа:
Варна си е Варна!:)
Хубаво място!:)

.............................
Нали знаеш приказката за "Снежанка...", огледалцето вече сочи друг град, колкото и да не го искаме си е обаче истина...:(
цитирай
3. natali60 - Прекрасен
08.01.2013 09:19
е родният ми град. Любимо място! :)
цитирай
4. dolsineq - 3. natali60 - Прекрасен
08.01.2013 09:51
natali60 написа:
е родният ми град. Любимо място! :)

................................
Никой не го отрича това...:) И в древността, и сега Варна е притегателен център за младите хора...:)
цитирай
5. djani - Като потомствен варненец ме боли...
08.01.2013 09:53
За това, че в последните години градът ни запада. Бургас се е устремил нагоре и в благородната надпревара за титлата "морска столица" започнахме сериозно да изоставаме. Защото унищожихме икономическата основа за просперитета. Промишлеността - корабостроене, кораборемонт, двигателостроене, битова електротехника и т.н. останаха в миналото. А само с работни места за 3-4 месеца от туризъм не се живее. А има и един кърлеж - ТИМ, който само смуче, а не инвестира в работни места. А иначе имаме природните дадености, за да сме едно от райските кътчета на страната.
цитирай
6. dolsineq - 5. djani - Като потомствен варненец ме боли...
08.01.2013 10:07
djani написа:
За това, че в последните години градът ни запада. Бургас се е устремил нагоре и в благородната надпревара за титлата "морска столица" започнахме сериозно да изоставаме. Защото унищожихме икономическата основа за просперитета. Промишлеността - корабостроене, кораборемонт, двигателостроене, битова електротехника и т.н. останаха в миналото. А само с работни места за 3-4 месеца от туризъм не се живее. А има и един кърлеж - ТИМ, който само смуче, а не инвестира в работни места. А иначе имаме природните дадености, за да сме едно от райските кътчета на страната.

.................................
Джани, изненадах се от многото клошари и просещи хора. На всеки ъгъл седеше човек с протегната ръка за милостиня. И преди ги е имало, но сега е станало емблематично за града. Имам много снимки, може и да постна някоя с подобна тематика.
цитирай
7. sande - Поздрави и най-добри пожелания!
08.01.2013 18:10
С удоволствие се разходих из този прекрасен град.

Благодаря.
цитирай
8. cefules - Е, сега вече наистина ще те напад...
08.01.2013 18:44
Е, сега вече наистина ще те нападнат. Да отидеш във Варна и да заснемеш толкова исторически забележителности, като си пропуснала най-голямата: Рустам. Ще се почувстваш пренебрегната и тогава ще видиш ;-) Не бива да се отнасяш така със стълбовете на българската реалност.
цитирай
9. kometapg - Любимият ми град! :)
08.01.2013 20:45
Любимият ми град! :)
цитирай
10. mariniki - бях с удоволствие ....
08.01.2013 21:48
във Варна с теб, Снежи... приказен град...
поздрав и прегръдка за теб..
цитирай
11. malchaniaotnadejda7 - Ей, че хубаво!
09.01.2013 00:23
Честита Нова Година, Снеже! :) Здраве, щастие, любов!:)
Благодаря ти, че ме разходи до морската столица. Чудесни снимки!:)
цитирай
12. joysii - Най-прекрасният град в България!. ...
10.01.2013 10:29
Най-прекрасният град в България!
....................
Долси, какво се е случило с коментарите в предишния ти постинг???
В блога на Кас е станало същото-натрупани са един върху друг.
цитирай
13. dolsineq - 7. sande - Поздрави и най-добри пожелания!
10.01.2013 17:16
sande написа:
С удоволствие се разходих из този прекрасен град.

Благодаря.

......................................
И аз благодаря за посещението. Хубава вечер и усмивки от Австрия...:)
цитирай
14. dolsineq - Е, сега вече наистина ще те напад...
10.01.2013 17:30
cefules написа:
Е, сега вече наистина ще те нападнат. Да отидеш във Варна и да заснемеш толкова исторически забележителности, като си пропуснала най-голямата: Рустам. Ще се почувстваш пренебрегната и тогава ще видиш ;-) Не бива да се отнасяш така със стълбовете на българската реалност.

.................................
– Здравей, Стеф! Наистина си е за обида. Реша ли друг път да правя постинг за Варна, ще почна първо с Рустам и след това всичко останало...;)
Поздрави от Австрия и лека вечер! :)
цитирай
15. dolsineq - Любимият ми град! :). . . . . . . . . . . . . ...
10.01.2013 19:29
kometapg написа:
Любимият ми град! :)

.............................
Радвам се, че сме с един вкус! Поздрави и лека вечер! :)
цитирай
16. dolsineq - 10. mariniki - бях с удоволствие ....
10.01.2013 19:32
mariniki написа:
във Варна с теб, Снежи... приказен град...
поздрав и прегръдка за теб..

.........................................
Поздрав и от мен, прегръдки с пожелание да дойдеш във Варна и отново да се потопиш в мечтите си...:)
цитирай
17. dolsineq - 11. malchaniaotnadejda7 - Ей, че хубаво!
10.01.2013 19:36
malchaniaotnadejda7 написа:
Честита Нова Година, Снеже! :) Здраве, щастие, любов!:)
Благодаря ти, че ме разходи до морската столица. Чудесни снимки!:)

..................................
За много години, Надя! Здраве и късмет на теб и цялото ти семейство!... Разходи се и лятото, но не съм сигурна, че ще останеш доволна сега...:(
цитирай
18. dolsineq - Най-прекрасният град в България!. ...
10.01.2013 19:38
joysii написа:
Най-прекрасният град в България!
....................
Долси, какво се е случило с коментарите в предишния ти постинг???
В блога на Кас е станало същото-натрупани са един върху друг.

.....................................
Лятото ще трябва да си организираме една блогерска среща във Варна... При мен няма проблем с коментарите, Джойси.
цитирай
19. nikikm - Знам,че ще ми се разсърдиш.
17.01.2013 21:00
Не харесвам мелодията,не я връзвам с иконата,макар и темотично да е добре подбрана.нищо общо например с "Бургаски вечери",която е и топла и задушевна и..звучи много български.Тази не!Дразнеща е въпреки текста си дори!Но,не ми се впрягай особено,аз съм си трънлив!И не забравяй,че "ритам" срещу песента,не срещу теб!Демек смегчаващо вината обстоятелство.
цитирай
20. dolsineq - 19. nikikm - Знам,че ще ми се разсърдиш.
17.01.2013 22:22
nikikm написа:
Не харесвам мелодията,не я връзвам с иконата,макар и темотично да е добре подбрана.нищо общо например с "Бургаски вечери",която е и топла и задушевна и..звучи много български.Тази не!Дразнеща е въпреки текста си дори!Но,не ми се впрягай особено,аз съм си трънлив!И не забравяй,че "ритам" срещу песента,не срещу теб!Демек смегчаващо вината обстоятелство.

....................................
Не, не ти се сърдя, и аз не я харесвам, много се провлачва като пее. Търсих една друга песен, изпята от двама братя, чужденци, но не успях да я открия...:)
цитирай
21. nikikm - Добре,
17.01.2013 22:48
защо никой не търси истинското българско!Предпочита се изкуственото,с ритъм и мелодия,което е ерзац,нищо,нула!Дори патриоти,които се пишат,се поздравяват с чуждестранни мелодии,а когато стане за българско,отива се към популярна музика от по-ново време,най-много!Жалко!
цитирай
22. dolsineq - 21. nikikm - Добре,
17.01.2013 23:21
nikikm написа:
защо никой не търси истинското българско!Предпочита се изкуственото,с ритъм и мелодия,което е ерзац,нищо,нула!Дори патриоти,които се пишат,се поздравяват с чуждестранни мелодии,а когато стане за българско,отива се към популярна музика от по-ново време,най-много!Жалко!

.............................
Дай ми предложение, щото за хоро не върви , а с народните песни за Варна не съм запозната, Ники.
цитирай
23. nikikm - Не съм мислил
18.01.2013 20:43
за предложения и ако не се бъзикаш-нар.песни за Варна,хм,има огромен музикален български фонд вкл.нар. и стари градски,който би могъл да ти бъде полезен.Просто трябва да си наясно с тематиката и да си избереш подходяща за това музика.Не съм тесногръд,дадох ти пример Бургас-"Бургаски вечери."Това е ударена цел в десятката,просто няма какво да кажеш!Схващаш ли разликата? Все пак е доста труд да се потърси но така материалът ти може да стане едно малко бижу!Аз нямам много въмзможности в това отношение,но ако ми хрумне нещо или намеря,точно ще ти се обадя!Усещам,че леко се сърдиш,ама от мен да мине!
цитирай
24. dolsineq - 23. nikikm - Не съм мислил
18.01.2013 21:22
nikikm написа:
за предложения и ако не се бъзикаш-нар.песни за Варна,хм,има огромен музикален български фонд вкл.нар. и стари градски,който би могъл да ти бъде полезен.Просто трябва да си наясно с тематиката и да си избереш подходяща за това музика.Не съм тесногръд,дадох ти пример Бургас-"Бургаски вечери."Това е ударена цел в десятката,просто няма какво да кажеш!Схващаш ли разликата? Все пак е доста труд да се потърси но така материалът ти може да стане едно малко бижу!Аз нямам много въмзможности в това отношение,но ако ми хрумне нещо или намеря,точно ще ти се обадя!Усещам,че леко се сърдиш,ама от мен да мине!

...................................
Доста се рових преди да пусна тази песен, но не успях до нищо интересно да се добера, Ники.
цитирай
25. stela50 - Обичам този град ... приятели, спомени ... най- прекрасното море ...
22.01.2013 11:26
Благодаря за тази неочаквана разходка, Снежи ...
Да ... Варна си е Варна, каквото и да се случва.
А дамите с ангелски гласове са невероятни.
Поздрав сърдечен от Пловдив - слънчев и пролетен !
цитирай
26. dolsineq - 25. stela50 - Обичам този град ... приятели, спомени ... най- прекрасното море ...
22.01.2013 19:45
stela50 написа:
Благодаря за тази неочаквана разходка, Снежи ...
Да ... Варна си е Варна, каквото и да се случва.
А дамите с ангелски гласове са невероятни.
Поздрав сърдечен от Пловдив - слънчев и пролетен !

............................
Верно е, че Варна си е водещ морски град, но в момента хич не е за гледане. Дано с новата управа се оправят улиците и си изчистят боклуците по тях.
Аз пък те поздравявам от снежна Австрия, Таня...:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: dolsineq
Категория: История
Прочетен: 3178793
Постинги: 542
Коментари: 5745
Гласове: 14109
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930