Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.12.2012 19:02 - ИЗМАМАТА НАРЕЧЕНА ВИЗАНТИЯ
Автор: dolsineq Категория: История   
Прочетен: 62413 Коментари: 82 Гласове:
37

Последна промяна: 26.12.2012 20:11

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

      Врагът не ни е вече враг...

                      ИЗМАМАТА НАРЕЧЕНА ВИЗАНТИЯ

 

 

 

Много хора изпадат в екстаз като чуят за Византия и византийско изкуство. В мислите започват да блуждаят представи за красота и благородство. Някои смятат дори, че гърците са създателите на всичко хубаво в столицата на Източната Римска Империя. И не само това, има такива, които искрено вярват, че Византия е гръцка държава.

 

Едва ли има по-голяма заблуда от свързването на гърците с основаването на Константинопол (Византион) и неговата култура. Понятията Византия и византийци е изкуствено. То е измислено през 1553 г. от немеца Йероним Волф. Самата държава Гърция започва съществуването си едва след 1830 г. Преди да бъде зарината с пари и помощи от американски и западноевропейски идеалисти, Гърция е бедно, тъжно място, обитавано от жалки хора с нисък морал, както отбелязва Марк Твен в своя книга.

 

Нека видим как стоят нещата в действителност.Византион е тракийско селище. Названието идва от името на основателя Byzas (то е древен вариант на българското Бузан). Това, че гърците се инфилтрират в тракийския град, не означава, че той е създаден от гърци, или, че името му е гръцко.   

 

До началото на ІV-ти век Византион е малък град. Тракиецът Константин Велики обаче осъзнава стратегическото му значение и го прави столица на Римската Империя. По това време гърците не играят никаква положителна роля в събитията. След Константин Велики идват неговите синове Константин І, Констанций, Констанс І. Последвани са от техния роднина тракиеца Юлиан, а също и от траките Йовиан, Валентиан, Валент, Маркиан, Лъв Бесът, Лъв ІІ, Юстин І, Юстиниан Велики, Юстин ІІ, Тиберий ІІ, Фока.

 

От превръщането на Византиум в столица на Римската Империя, до началото на VІІ-ми век в него са властвали петнадесет тракийски императора. Тяхна е заслугата за изграждането на най-красивите сгради и най-внушителните укрепителни съоръжения.

 

Между 330 г. и 610 г. предимно траки са тези, които защитават Контантинопол (Византиум). Запомнете това много добре – в първите три века на своето съществуване Източната Римската Империя е управлявана предимно от траки! Три века е огромен период от време, напълно справедливо е да се каже, че нашите деди траките са изконните наследници на Източната Римска Империя ...наречена през ХVІ-ти век Византия. Не можем да пренебрегнем факта, че не само града е тракийски, но и това, че траки имат най-големите заслуги за неговото устройване и укрепване.

 

След 610 г. идва на власт идва не грък, а арменеца Ираклий – приятеля на княз Кубрат. Той е последван от синовете си Ираклий ІІ и Константин ІІ...Дори и в по-късни времена на трона в Константинопол седят не гърци а арменци. Става дума за: Христофор Лакапин, Константин Лакапин, Стефан Лакапин, Лъв V Арменец, Роман І, Йоан Цимисхи, Артавазд, Филип Вардан, Василий І...

 

В древния тракийски град царуват също и фригийците Михаил ІІ, Теофил, Михаил ІІІ. Според П. Каранис фригиецът Михаил ІІ не се бил елинизирал, презирал гръцката култура....както и много от неговите съотечественици:

 

“The Phrygians, for instance, as we may infer from what we know of the back- ground of Michael II, seem to have been only semi-Hellenized as late as the beginning of the ninth century. Michael, who is described as coarse, ill-educated, and contemptuous of Hellenic culture, was no doubt typical of the natives of Phrygia, many of whom may not have known any Greek at all“. http://www.arts.yorku.ca/hist/tgallant/documents/charanis.pdf

 

В Константинопол управлява също илириеца Анастасий, исаврийците Зенон, Лъв ІІІ Исавриец, Константин Копроним, Лъв ІV, Константин VІ и др.Около 40 владетеля на града основан от тракиеца Константин Велики не са от гръцки произход. Пълно безумие би било Византия, или по-правилно Източната Римска Империя да бъде считана за гръцка държава...както си мислят някои хора.

 

Тракийските императори правят много неща за народа, от който са произлезли. Константин Велики финансира построяването на Плиска, Преслав и Силистра. Юстиниан Велики създава Юстиниана Прима. Там е седалището на независимата  църква за траките. Отново Юстиниан укрепва Сердика (столицата ни София), Филипопол (Пловдив), Берое (Стара Загора) и др. Когато император Маврикий си позволява гонения срещу дедите ни, тракиеца Фока въстава, сваля го от трона и сам става владетел на Константинопол (Византион). За това слабо познато тракийско въстание пише Йоан от Никиу...

 

Изконното право на траките над Константинопол е причината на Тервел да бъде дадена титлата кесар, а Симеон Велики да бъде провъзгласен за цар на всички българи и ромеи. През ХІІІ-ти век в надпис от земите на Асеновград, Иван-Асен ІІ е наречен цар на българи, гърци и други страни...Не случайно Папа Инокентий ІІІ признава, че предците на Калоян са от древен римски род...Във Ватикана са знаели много добре кои са нашите деди и какъв е техния произход. Знаело се е, че Калоян е от същия род както и Константин Велики...и двамата са мизи.

 

В работата си “Кроватова България и Покръстването на Българите” проф. Ценов обяснява, че Константинопол е бил български град, който е бил прочистен етнически от гърците. В “Убийството на Юстиниановата Самоличност” Г. Сотиров разказва за император Юстиниан. Той симпатизирал на група наречена сините. Те били с бръсната глава и кика, носели дълги мустаци...Сотиров предава и злобната забележка на Прокопий Цезарийски, че Юстиниан пропилял златото от хазната поради добрината си към...варварите...Любовта на един тракиец към собствения си народ е наречена...порок...

 

Следва да се запитаме – защо тези факти не са популярни? Защо е премълчана ролята на траките в основаването на Константинопол и първите три века от неговото управление? Става дума за три века, а не за година-две! Как може такъв голям период от време да се пренебрегне, още повече, че той засяга нашите предци!

 

Лъгаха ни, че старите българи са носили чалми, лъгаха ни, че  жилищата им са били юрти, лъгаха ни, че най-древните ни владетели са носили титлата хан, лъгаха ни, че сме сме потомци на тюрки почитащи Тангра, а заслугите на дедите ни в изграждането на Източната Римска Империя бяха сметени под тъмно одеало...

 

Гърция от друга страна бе поставена на пиедестал. Тракийските и пеласгийски богове Зевс, Атина, Дионис, Хермес, Арес и др. бяха наречени гръцки. Убеждаваха ни, че южните ни съседи са били велики, забележителни хора, че цяла Европа им е задължена...понеже Гърция е майка на демокрацията. Истината обаче е съвсем друга.

 

Корнелий Тацит пише за демокрация при старите германи, които избирали царете си по благородните им качества, а пълководците по смелостта им. Прокопий от Цезарея твърди за старите славяни, че от незапомнени времена живеели в демокрация...без да са я получили от гърците.

 

Докато “варварите” са ценели най-много свободата на личността, то старото гръцко общество е било основано на подтисничеството и робството. Атина не би могла да просъществува без потта и кръвта на робите. Гърците са считали за нещо съвсем нормално един роб да бъде подложен на изтезания, да му се отнеме правото да има семейство, да му се отрече правото на пълноценен живот. На робите дори не е било позволено да ползват своето собствено име, а само това, което собственика им измислел... Ако робиня раждала дете от господаря си...то било убивано. И ние трябва да се възхищаваме на това?

 

Представете си да не ви е подволено да имате свои желания, да носите своето име, да ви е отречено правото на образование и култура, да е законно да ви изтезават, да бъдете насилвани, а децата ви убивани. Поне за мен такова общество е кръг на ада, то не заслужава възхищение, а пълно отвращение.

 

Южните ни съседи се хвалят със своите мислители...Да, имали са такива, но как са постъпвали с неудобните. Сократ е принуден да се самоубие, Езоп укорил делфийците, че лентяйстват и живеят само от приходите идващи от храма. За това, че е казал истината делфийците скриват жертвен съд в торбата му, обвиняват го в кражба и го убиват...Херодот е бил принуден да живее в изгнание...той поне е имал късмета да запази живота си...

 

Докато дедите ни са наричани най-праведните хора, то при гърците корупцията и упадъка на нравите е било нещо нормално. Страбон има доблестта да признае, че гърците са тези, които разпространяват корупцията и негативните качества сред варварите. Проституцията е непозната в обществата на траки, скити, келти и германи, в Стара Гърция тя е нещо нормално. По начало проститууцията е била непозната на старите римляни. Марк Порций Катон Старши е предупреждавал сената, че, гърците са развратен и порочен народ, твърдял е, че, ако Рим приеме гръцките нрави, това ще доведе до края на града...Не е тайна, че пороците подронват обществото и действат като бавна отрова...

 

Демостен е осъждан два пъти за корупция. Повечето хора не знаят, че гърците са първите фалшификатори на монети. Диоген, известен с фразата си – Търся човек...е пооткраднал от среброто предназначено за сечене на монети.  Гърка Харпал задига хазната на Александър Велики, а атинянието укриват мошеника. В последствие се разбира, че атинските политици са приели подкупи от Харпал и поради това са му дали дали убежище. Законодателя Солон организира опрощаване на дълговете и в същото време казва на приятелите си да заемат огромни суми...които никога няма да върнат (май това е примера, от който са се поучили нашите кредитни милионери:). Темистокъл казва, че няма смисъл да си лидер, ако не се самообогатиш и не направиш и приятелите си богати с властта, която имаш...Педерастията, наречена днес насилие над деца е считана за нещо нормално от дедите на нашите южни съседи.

 

Ето това е скритото лице на Стара Гърция, от която мнозина се възхищават.А дедите ни, честните, благородните, опрощаващите бяха наречени варвари...Не е ли това крайната несправедливост, не е ли изкривяване на реалността? Нашите предци не са ослепявали пленени войници както направи Василий Българоубиец. Нашите деди не са давили и горили на клада стотици хиляди човека заради различните им убеждения. Нашите деди не организираха и не поощряваха убийства на чужди държавници, както правеха старите гърци. Котис І е убит от двама гръцки братя – Питон и Хераклид – ученици на Платон. Тези убийци в Атина биват провъзгласени за национални герои.

 

Не ме разбирайте погрешно, аз не мразя гърците. Възхищавам се на таланта на Праксител и на Фидий, възхищавам се на откровеността и точността на Страбон. Възхищавам се на работите на Еврипид, Павзаний, Тукидид. Хубавото и положителното не бива да се отричат, но същото важи и за негативното. Не е редно то да се премълчава и укрива. Не е справедливо ние да сме вечно белязани като войнолюбиви варвари тормозещи Византия, а гърците да се смятат за най-великия народ на Европа. Светци и убийци е имало и в двете държави.

 

Смятам, че трябва да се стремим към приятелски отношения с Атина. Православни държави сме, трябва да се поддържаме един друг, но и трябва да си кажем истината. Пясъчните кули трябва да паднат, колкото и болезнено да е това за гърците, то е и наложително. Без болка няма катарзис, без катарзис няма бъдеще. Старото и гнилото трябва да изчезнат, за да направят място на едно ново мислене и нова духовност. Не идва края на света, а началото на Ерата на Светлината. Хубаво е да се подготвим за нея.

 

http://www.in2greece.com/english/historymyth/history/ancient/harpalos.htm

 

http://elysiumgates.com/~helena/Economy.html

 

http://www.crystalinks.com/greekslavery.html

 

http://www.gutenberg.org/files/3176/3176-h/3176-h.htm

 

http://www.coinpeople.com/index.php?/topic/1950-the-crime-of-diogenes/

 

http://atschool.eduweb.co.uk/sirrobhitch.suffolk/Portland%20State%20University%20Greek%20Civilization%20Home%20Page%20v2/docs/1/kirsten.html

 

http://londinoupolis.blogspot.nl/2011/08/corruption-in-ancient-greece.html

 

Female slaves are described as being prohibited from keeping their children, and Infants born of master-servant liaisons were destroyed

http://www.fsmitha.com/h1/hell04b.htm

 

The Greek practice of pederasty came suddenly into prominence at the end of the Archaic period of Greek history; there is a brass plaque from Crete, about 650-625 BC, which is the oldest surviving representation of pederastic custom. Such representations appear from all over Greece in the next century; literary sources show it as being established custom in many cities by the fifth century BC.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pederasty_in_ancient_Greece

 

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Erastes_eromenos_Staatliche_Antikensammlungen_1468.jpg

 

 

sparotok.blog.bg/politika/2012/11/19/izmamata-narechena-vizantiia.1021968









Гласувай:
39



Спечели и ти от своя блог!
1. pevetsa - Ерата на Светлината
23.12.2012 20:06
СНЕЖИ, НЕКА СВЕТЛИНАТА БЛАГОСЛАВЯ ДНИТЕ ТИ!
И БЛАГОСЛОВЕНА ДА СИ, В НЕГОВОТО ИМЕ!
цитирай
2. sparotok - !
23.12.2012 20:11
Снеже, поздрави за смелостта да публикуваш тази тема! Само да не си докараш беля на главата...
цитирай
3. saportok - Това е великолепна тема!Византия е ...
23.12.2012 20:29
Това е великолепна тема!Византия е една измама,тя е част от Великата Тракийска империя на Афразия,Евразия и двете Америки!
Благодарим за помощта за популяризирането на тракийските открития по света!
цитирай
4. dolsineq - 1. pevetsa - Ерата на Светлината
23.12.2012 20:33
pevetsa написа:
СНЕЖИ, НЕКА СВЕТЛИНАТА БЛАГОСЛАВЯ ДНИТЕ ТИ!
И БЛАГОСЛОВЕНА ДА СИ, В НЕГОВОТО ИМЕ!

............................
Здраве и късмет на теб и цялото ти семейство, Алекс! Весели празници!
цитирай
5. dolsineq - Снеже, поздрави за смелостта да ...
23.12.2012 20:39
sparotok написа:
Снеже, поздрави за смелостта да публикуваш тази тема! Само да не си докараш беля на главата...

...................................
Павел, ако изгледаш филма "Гибелта на Византия" ще попаднеш и на султан Мехмед, нейният завоевател, който изненадан от богатствата на Константинопол, пита първенците на града: "Защо не са дали пари за охраната на града"... Няма да ти цитирам техният отговор, а само че са се разделили с главите си по нареждане на султана... Та, Павел, така и така ще ми падне главата, дано поне да не е като на страхливка...:)
цитирай
6. dolsineq - Това е великолепна тема!Византия е ...
23.12.2012 20:41
saportok написа:
Това е великолепна тема!Византия е една измама,тя е част от Великата Тракийска империя на Афразия,Евразия и двете Америки!
Благодарим за помощта за популяризирането на тракийските открития по света!

.................................................
Да, така е Запъртък, колкото по–рано го разбереш, толкова по–малко ще вониш...;)
цитирай
7. rustam - Това няма никакво значение
23.12.2012 21:09
какъв е етническият произход на Ираклий, или на Исак Ангел и т.н. Важно е какво е самосъзнанието на отделната личност.

В медните рудници Странджа, които от векове са работени от траки е запазена мраморна колона от І в. сл.Хр,на която е написано " На елините, които работят тук" Сиреч, въпросните етнически траки сами са се смятали за елини-гърци.

Повече от половината руски генерали, воювали в Бялата армия носят немски, шведски и датски фамилии. Те, обаче, нито за миг не са си помисляли, че не са чисти руси. Точно затова, Ромейската империя е гръцка по същността си.
цитирай
8. dolsineq - 7. rustam - Това няма никакво значение
23.12.2012 21:57
rustam написа:
какъв е етническият произход на Ираклий, или на Исак Ангел и т.н. Важно е какво е самосъзнанието на отделната личност.

В медните рудници Странджа, които от векове са работени от траки е запазена мраморна колона от І в. сл.Хр,на която е написано " На елините, които работят тук" Сиреч, въпросните етнически траки сами са се смятали за елини-гърци.

Повече от половината руски генерали, воювали в Бялата армия носят немски, шведски и датски фамилии. Те, обаче, нито за миг не са си помисляли, че не са чисти руси. Точно затова, Ромейската империя е гръцка по същността си.

............................................
Рустаме, не е важно чии приемник е била Византия и как би искал ти, тя да се нарича, по–важното е, че сега Русия е нейният "духовен" последовател...;)
цитирай
9. rustam - Така е,
23.12.2012 22:04
не е важно "как бих искал аз"

Важното е, че още в І век, твоите траки се искали и са умирали от кеф да се наричат "гърци"
цитирай
10. carmen - надписът се отнася за трети век и ...
23.12.2012 22:28
надписът се отнася за трети век и целият гласи: ,,На добър час! на изслушващия бог Аполон Авларион аз Стратон, син на Стратона, началник на елините, които работят в железните рудници издигнах този жертвеник в осемнайстата година от провъзгласяването на Антонина за август, като сторих обет за спасение и успешния труд на себе си, на близките си и на работниците.``
От този надпис не може да се съди, че траките са умирали да се наричат елини - това са различни етноси и някой е бил началник на хора от елинския етнос!!!! Останалото е въображение.
цитирай
11. demograph - Браво Снежке! Имаш красива душа.
23.12.2012 22:33
Копвам това и го пускам предколедно!
Весела Коледа!
цитирай
12. joysii - Това е великолепна тема!Византия е ...
23.12.2012 22:40
dolsineq написа:
saportok написа:
Това е великолепна тема!Византия е една измама,тя е част от Великата Тракийска империя на Афразия,Евразия и двете Америки!
Благодарим за помощта за популяризирането на тракийските открития по света!

Да, така е Запъртък, колкото по–рано го разбереш, толкова по–малко ще вониш...;)

==============
Запо не вони, напротив - разпръсква приятния аромат на иронията в служба на разума.
Долси, когато Спроток напусне сайта ти ли ще се изтрепеш да ни заливаш ежедневно с неговите постинги,бе?
Ти ли ще си тукашния популяризатор на фантасмагориите,новата мисионерка?

цитирай
13. joysii - Това е великолепна тема!Византия е ...
23.12.2012 22:43
saportok написа:
Това е великолепна тема!Византия е една измама,тя е част от Великата Тракийска империя на Афразия,Евразия и двете Америки!
Благодарим за помощта за популяризирането на тракийските открития по света!

...................
Запо, ти още не знаеш как може да се вихри Долсито в защита на Спаро и неговите измишльотини,скъпи.
цитирай
14. dolsineq - 9. rustam - Така е,
23.12.2012 22:45
rustam написа:
не е важно "как бих искал аз"

Важното е, че още в І век, твоите траки се искали и са умирали от кеф да се наричат "гърци"

..........................
Нищо ново под слънцето, Рустаме. Правело се е преди, прави се сега, ще се прави и в бъдеще, и въпреки всичко траките са факт. Имало ги е и ще продължава да ги има!
цитирай
15. sparotok - !
23.12.2012 22:51
dolsineq написа:
sparotok написа:
Снеже, поздрави за смелостта да публикуваш тази тема! Само да не си докараш беля на главата...

...................................
Павел, ако изгледаш филма "Гибелта на Византия" ще попаднеш и на султан Мехмед, нейният завоевател, който изненадан от богатствата на Константинопол, пита първенците на града: "Защо не са дали пари за охраната на града"... Няма да ти цитирам техният отговор, а само че са се разделили с главите си по нареждане на султана... Та, Павел, така и така ще ми падне главата, дано поне да не е като на страхливка...:)


Така е Снеже, съгласен съ с теб. Преди време писах - Преклонена глава сабя я не сече...но и светлина на вижда.

Много ми допада едно изказване на Любен Каравелов- Не слушай дяда си като ти разправя, че преклонена глава сабя не сече. Касапина коли най-кротките крави, дивите вълци са живи и здрави!

Сега разбирам защо дедите ни са почитали така високо вълците:)
цитирай
16. saportok - Това е великолепна тема!Византия е ...
23.12.2012 23:03
joysii написа:
saportok написа:
Това е великолепна тема!Византия е една измама,тя е част от Великата Тракийска империя на Афразия,Евразия и двете Америки!
Благодарим за помощта за популяризирането на тракийските открития по света!

...................
Запо, ти още не знаеш как може да се вихри Долсито в защита на Спаро и неговите измишльотини,скъпи.

Знам,знам.Дори имам известни съмнение за въпросната личност и за това къде в чужбина пътеките й са пресечени с"феномена sparotok".
Виждам и новата тактика :) Изглежда ранената ламя обмисля контраатака.
Предлагам да се изтеглим от обсега за малко,а после ще видим.
Тя може само да хапе директно,ние не.
цитирай
17. saadi - Тук , в Гърция , имам един съсед , който е (пенсиониран вече) учител по история .
23.12.2012 23:16
Говорил съм си с него много пъти и ето какво ми е обяснявал човекът :
Гърция започва да съществува като държава едва след освобождението си от османско робство . Елада е измислено понятие , чиято цел е да обедини гърците (да кажеш за гърците , че всичките са елини е все едно да кажеш за траките , че всичките са одриси). Въпреки усилията (най-често повтаряната фраза тук е :"всички сме елини") и днес жителите на Пелопонес (където съм аз) изпитват огромно презрение към жителите на Коринт , например . Помежду си , моите познати гърци се наричат спартанци и ненавиждат ония , които се смятат за атиняни . Един спартанец би приел по-скоро да е трак , отколкото да приеме , да е родственик на атинянин .
Според съседът ми историк , Византия има общо с елините , дотолкова , че те са били провинция в тази обширна империя . Гърците са имали просто предимството да бъдат най-близо до столицата на Византия и затова техните представители там са били най-многобройни . Това е довело до доминирането на гръцкия език в Константинопол и е оказало влияние върху избора на език за официалните надписи , договорите и т.н.к на империята .
цитирай
18. dolsineq - Това е великолепна тема!Византия е ...
23.12.2012 23:18
saportok написа:
joysii написа:
saportok написа:
Това е великолепна тема!Византия е една измама,тя е част от Великата Тракийска империя на Афразия,Евразия и двете Америки!
Благодарим за помощта за популяризирането на тракийските открития по света!

...................
Запо, ти още не знаеш как може да се вихри Долсито в защита на Спаро и неговите измишльотини,скъпи.

Знам,знам.Дори имам известни съмнение за въпросната личност и за това къде в чужбина пътеките й са пресечени с"феномена sparotok".
Виждам и новата тактика :) Изглежда ранената ламя обмисля контраатака.
Предлагам да се изтеглим от обсега й за малко,а после ще видим.
Тя може само да хапе директно,ние не.

..........................................
Нищо не обмислям, гледах филма, щото ми е интересен, Запъртък. Искаш да ти кажа, къде сме се засичали с Павел, ли? Е ми, няма да го направя, пръсни се от яд!...;)
цитирай
19. dolsineq - 16. bgwoman - Браво!!
23.12.2012 23:19
bgwoman написа:
:::)))))
Жива и здрава да сте!!!!

...........................
Ние не сме по–прости от руснаците, нали? Що тогава да не си търсим корените?...:)
цитирай
20. dolsineq - 18. saadi - Тук , в Гърция , имам един съсед , който е (пенсиониран вече) учител по история .
23.12.2012 23:25
saadi написа:
Говорил съм си с него много пъти и ето какво ми е обяснявал човекът :
Гърция започва да съществува като държава едва след освобождението си от османско робство . Елада е измислено понятие , чиято цел е да обедини гърците (да кажеш за гърците , че всичките са елини е все едно да кажеш за траките , че всичките са одриси). Въпреки усилията (най-често повтаряната фраза тук е :"всички сме елини") и днес жителите на Пелопонес (където съм аз) изпитват огромно презрение към жителите на Коринт , например . Помежду си , моите познати гърци се наричат спартанци и ненавиждат ония , които се смятат за атиняни . Един спартанец би приел по-скоро да е трак , отколкото да приеме , да е родственик на атинянин .
Според съседът ми историк , Византия има общо с елините , дотолкова , че те са били провинция в тази обширна империя . Гърците са имали просто предимството да бъдат най-близо до столицата на Византия и затова техните представители там са били най-многобройни . Това е довело до доминирането на гръцкия език в Константинопол и е оказало влияние върху избора на език за официалните надписи , договорите и т.н.к на империята .

..................................
Благодаря за хубавата информация,saadi, но относно мнозинството на елините не съм съгласна. Траките са населявали този район от древността, а елините са се възползвали от нездравата пилитическа обстановка на империята и са наложили своите правила.
цитирай
21. dolsineq - 15. sparotok - !
23.12.2012 23:34
sparotok написа:
dolsineq написа:
sparotok написа:
Снеже, поздрави за смелостта да публикуваш тази тема! Само да не си докараш беля на главата...

...................................
Павел, ако изгледаш филма "Гибелта на Византия" ще попаднеш и на султан Мехмед, нейният завоевател, който изненадан от богатствата на Константинопол, пита първенците на града: "Защо не са дали пари за охраната на града"... Няма да ти цитирам техният отговор, а само че са се разделили с главите си по нареждане на султана... Та, Павел, така и така ще ми падне главата, дано поне да не е като на страхливка...:)


Така е Снеже, съгласен съ с теб. Преди време писах - Преклонена глава сабя я не сече...но и светлина на вижда.

Много ми допада едно изказване на Любен Каравелов- Не слушай дяда си като ти разправя, че преклонена глава сабя не сече. Касапина коли най-кротките крави, дивите вълци са живи и здрави!

Сега разбирам защо дедите ни са почитали така високо вълците:)

..................................
Разбрах те, Павел! Нали знаеш, че и моята фамилия носи това име? Верно, че не е лесно, но както се казва: "РОБЪТ СЕ БОРИ ЗА СВОБОДА, СВОБОДНИЯТ - ЗА СЪВЪРШЕНСТВО!"....:)
цитирай
22. dolsineq - Това е великолепна тема!Византия е ...
23.12.2012 23:35
joysii написа:
saportok написа:
Това е великолепна тема!Византия е една измама,тя е част от Великата Тракийска империя на Афразия,Евразия и двете Америки!
Благодарим за помощта за популяризирането на тракийските открития по света!

...................
Запо, ти още не знаеш как може да се вихри Долсито в защита на Спаро и неговите измишльотини,скъпи.

..................................
Благодаря, Джойси! Ще се постарая да защитя думите ти!...:)
цитирай
23. dolsineq - Това е великолепна тема!Византия е ...
23.12.2012 23:38
joysii написа:
dolsineq написа:
saportok написа:
Това е великолепна тема!Византия е една измама,тя е част от Великата Тракийска империя на Афразия,Евразия и двете Америки!
Благодарим за помощта за популяризирането на тракийските открития по света!

Да, така е Запъртък, колкото по–рано го разбереш, толкова по–малко ще вониш...;)

==============
Запо не вони, напротив - разпръсква приятния аромат на иронията в служба на разума.
Долси, когато Спроток напусне сайта ти ли ще се изтрепеш да ни заливаш ежедневно с неговите постинги,бе?
Ти ли ще си тукашния популяризатор на фантасмагориите,новата мисионерка?


.......................................
Не, Джойси, дори и да ми се иска, не мога да го направя, защото нямам познанията на Павел за съжаление...
цитирай
24. dolsineq - 11. demograph - Браво Снежке! Имаш красива душа.
23.12.2012 23:41
demograph написа:
Копвам това и го пускам предколедно!
Весела Коледа!

..........................
Благодаря, Демограф! И аз си падам по красивото...:)
Весела Коледа!...:)
цитирай
25. get - - joysii - то дип не смея да те нарека умна ?! - но, защо бъркаш пола на "запъртък" ??
24.12.2012 00:58
saportok написа:
joysii написа:
saportok написа:
Това е великолепна тема!Византия е една измама,тя е част от Великата Тракийска империя на Афразия,Евразия и двете Америки!
Благодарим за помощта за популяризирането на тракийските открития по света!

...................
Запо, ти още не знаеш как може да се вихри Долсито в защита на Спаро и неговите измишльотини,скъпи.

Знам,знам.Дори имам известни съмнение за въпросната личност и за това къде в чужбина пътеките й са пресечени с"феномена sparotok".
Виждам и новата тактика :) Изглежда ранената ламя обмисля контраатака.
Предлагам да се изтеглим от обсега за малко,а после ще видим.
Тя може само да хапе директно,ние не.


- Това същество е жена от сEкъде !! :)) - особено, като вземем в предвид и интелекта й ... с неговата "дълбочина" ? :)
- Всъщност исках да ти подскажа, че ако си твърде настойчива ... можеш да изпаднеш в ролята на блоговата ни Сафо ?! - всъщност не смея да се меся ... важно е да си допадате и най-вече обичате . :))

- joysii - нали ще ме поканиш, като празнувате "денят на Тангра" в "Аспаруховият парк" ... още не съм приел никаква "вяра" - знам ли, мога да стана "танкист" ... пардон ! - май правилно бе "танГРист" ? :))):))):))) - А ти в ролята на Пагане ? - http://vbox7.com/play:92e97fd2 - този поздрав с песента на Илка Александрова е за двете ви !!!

от Гет "мизийски" боуил/войвода ТавроСкитски
цитирай
26. blackpredator - Дуцооо, Дуцо,
24.12.2012 01:42
Да пратиш линк на Марк Натан за тоя постинг.
Стига си пращала само снимки. ;))

И на ЮНЕСКО!
Тоя постинг трябва да влезе в световното и културно наследство.
А blog.bg, където е публикуван нещо като тракийска Омуртагова колона!
цитирай
27. bulgarinat57 - ПОЗДРАВЛЕНИЯ СНЕЖЕ !
24.12.2012 10:38
Поздравления за публикацията написана от СПАРОТОК !!!
Когато човек пусне нещо стойностно в блога,
свързано с ДРЕВНАТА НИ ИСТОРИЯ веднага
малоумие номер 1 на блога joysii, долита като муха на лайно,
за да усмърди всичко наоколо !

Отскоро е комплект с една побесняла самотна женица "вещицата ЛЕО"
явно страдаща от Напалеоновия комплекс и допълваща зловонието,
с пяна на уста "громи" всичко свързано с ДРЕВНАТА НИ ИСТОРИЯ.

Както казва ДОСТОЙНИЯТ ДЕМОГРАФ "дошляците са в ЛУДА паника" !

Снеже пиши !!!
цитирай
28. saadi - Хахаха , Блеки , историците имат жесток късмет , че не си се родил
24.12.2012 11:44
по Омуртагово време . Още щяха да си блъскат главите в колоната и да се чудят какво ли означава написаното на нея :-))
цитирай
29. mitata67 - Когато истината стои зад теб.......
24.12.2012 12:17
Поздравявам dolsineq за прекрасната статия. Когато истината стои зад теб, злобните подмятания не могат да я променят. Поздравявам всички с празника на "светлината".
"Бог се роди коледо". Весели празници!
цитирай
30. dolsineq - 10. carmen
24.12.2012 12:31
анонимен написа:
надписът се отнася за трети век и целият гласи: ,,На добър час! на изслушващия бог Аполон Авларион аз Стратон, син на Стратона, началник на елините, които работят в железните рудници издигнах този жертвеник в осемнайстата година от провъзгласяването на Антонина за август, като сторих обет за спасение и успешния труд на себе си, на близките си и на работниците.``
От този надпис не може да се съди, че траките са умирали да се наричат елини - това са различни етноси и някой е бил началник на хора от елинския етнос!!!! Останалото е въображение.

.................................
Благодаря за уточнението, Кармен. Злобата е лош пътеводител, но когато фактите говорят и "боговете" мълчат...:)
цитирай
31. dolsineq - 26. get - - joysii - то дип не смея да те нарека умна ?! - но, защо бъркаш пола на "запъртък" ??
24.12.2012 12:45
get написа:
saportok написа:
joysii написа:
saportok написа:
Това е великолепна тема!Византия е една измама,тя е част от Великата Тракийска империя на Афразия,Евразия и двете Америки!
Благодарим за помощта за популяризирането на тракийските открития по света!

...................
Запо, ти още не знаеш как може да се вихри Долсито в защита на Спаро и неговите измишльотини,скъпи.

Знам,знам.Дори имам известни съмнение за въпросната личност и за това къде в чужбина пътеките й са пресечени с"феномена sparotok".
Виждам и новата тактика :) Изглежда ранената ламя обмисля контраатака.
Предлагам да се изтеглим от обсега за малко,а после ще видим.
Тя може само да хапе директно,ние не.


- Това същество е жена от сEкъде !! :)) - особено, като вземем в предвид и интелекта й ... с неговата "дълбочина" ? :)
- Всъщност исках да ти подскажа, че ако си твърде настойчива ... можеш да изпаднеш в ролята на блоговата ни Сафо ?! - всъщност не смея да се меся ... важно е да си допадате и най-вече обичате . :))

- joysii - нали ще ме поканиш, като празнувате "денят на Тангра" в "Аспаруховият парк" ... още не съм приел никаква "вяра" - знам ли, мога да стана "танкист" ... пардон ! - май правилно бе "танГРист" ? :))):))):))) - А ти в ролята на Пагане ? - http://vbox7.com/play:92e97fd2 - този поздрав с песента на Илка Александрова е за двете ви !!!

от Гет "мизийски" боуил/войвода ТавроСкитски

.....................
Радвам се, че си тук, Гет! Присъединявам се към предложението ти до joysii, а ролята на Аспарух предлагам да дадем на Запъртък. Ще стане много задушевно, нали?...;)
цитирай
32. dolsineq - 30. mitata67
24.12.2012 13:41
mitata67 написа:
Поздравявам dolsineq за прекрасната статия. Когато истината стои зад теб, злобните подмятания не могат да я променят. Поздравявам всички с празника на "светлината".
"Бог се роди коледо". Весели празници!

.......................................
Заслугата за тази статия е изцяло на sparotok, а от мен се изискваше само прехвърлянето й в моят блог.
Весела Коледа и успешна Нова година! :)
цитирай
33. dolsineq - 27. blackpredator - Дуцооо, Дуцо,
24.12.2012 13:56
blackpredator написа:
Да пратиш линк на Марк Натан за тоя постинг.
Стига си пращала само снимки. ;))

И на ЮНЕСКО!
Тоя постинг трябва да влезе в световното и културно наследство.
А blog.bg, където е публикуван нещо като тракийска Омуртагова колона!

.........................
Блек, ти си добър приятел, надявам се, че вече си пратил линк на Натанчо...;)
ако искаш и на теб може да пратя снимчици, те поне лесно стават... ;) Виж с ЮНЕСКО доста ще ме затрудниш, но стига сме умували, да работим!...:)

цитирай
34. get - - За да може да "изиграе" ролята на ХАН Аспарух, господин/г"жата Saportok-Запъртък ...
24.12.2012 14:16
dolsineq написа:
get написа:
saportok написа:
joysii написа:
saportok написа:
Това е великолепна тема!Византия е една измама,тя е част от Великата Тракийска империя на Афразия,Евразия и двете Америки!
Благодарим за помощта за популяризирането на тракийските открития по света!

...................
Запо, ти още не знаеш как може да се вихри Долсито в защита на Спаро и неговите измишльотини,скъпи.

Знам,знам.Дори имам известни съмнение за въпросната личност и за това къде в чужбина пътеките й са пресечени с"феномена sparotok".
Виждам и новата тактика :) Изглежда ранената ламя обмисля контраатака.
Предлагам да се изтеглим от обсега за малко,а после ще видим.
Тя може само да хапе директно,ние не.


- Това същество е жена от сEкъде !! :)) - особено, като вземем в предвид и интелекта й ... с неговата "дълбочина" ? :)
- Всъщност исках да ти подскажа, че ако си твърде настойчива ... можеш да изпаднеш в ролята на блоговата ни Сафо ?! - всъщност не смея да се меся ... важно е да си допадате и най-вече обичате . :))

- joysii - нали ще ме поканиш, като празнувате "денят на Тангра" в "Аспаруховият парк" ... още не съм приел никаква "вяра" - знам ли, мога да стана "танкист" ... пардон ! - май правилно бе "танГРист" ? :))):))):))) - А ти в ролята на Пагане ? - http://vbox7.com/play:92e97fd2 - този поздрав с песента на Илка Александрова е за двете ви !!!

от Гет "мизийски" боуил/войвода ТавроСкитски

.....................
Радвам се, че си тук, Гет! Присъединявам се към предложението ти до joysii, а ролята на Аспарух предлагам да дадем на Запъртък. Ще стане много задушевно, нали?...;)


... би следвало ДА НАБЛЕГНЕ на тестостерона ? - инак едва ли ще покрие портретната харектиристика на същият "хан" - Както ни го представяха "царските историци" (?) - хей го, хе ! - същият - http://www.monitor.bg/img/?id=54736&sz=0&cut=yes
- Матралчето по въпроса ? - http://www.monitor.bg/article?id=61852

от Гет ГАУТама-масаГУТски :))
цитирай
35. dolsineq - 28. bulgarinat57 - ПОЗДРАВЛЕНИЯ СНЕЖЕ !
24.12.2012 14:24
bulgarinat57 написа:
Поздравления за публикацията написана от СПАРОТОК !!!
Когато човек пусне нещо стойностно в блога,
свързано с ДРЕВНАТА НИ ИСТОРИЯ веднага
малоумие номер 1 на блога joysii, долита като муха на лайно,
за да усмърди всичко наоколо !

Отскоро е комплект с една побесняла самотна женица "вещицата ЛЕО"
явно страдаща от Напалеоновия комплекс и допълваща зловонието,
с пяна на уста "громи" всичко свързано с ДРЕВНАТА НИ ИСТОРИЯ.

Както казва ДОСТОЙНИЯТ ДЕМОГРАФ "дошляците са в ЛУДА паника" !

Снеже пиши !!!

..........................................
От време на време трябва да разбуждаме дремещите, Булгарин, щото има опасност да изпаднат и в летаргия...;)
Весела Коледа и Щастлива Нова година! :)
цитирай
36. sparotok - !
24.12.2012 14:38
dolsineq написа:
sparotok написа:
dolsineq написа:
sparotok написа:
Снеже, поздрави за смелостта да публикуваш тази тема! Само да не си докараш беля на главата...

...................................
Павел, ако изгледаш филма "Гибелта на Византия" ще попаднеш и на султан Мехмед, нейният завоевател, който изненадан от богатствата на Константинопол, пита първенците на града: "Защо не са дали пари за охраната на града"... Няма да ти цитирам техният отговор, а само че са се разделили с главите си по нареждане на султана... Та, Павел, така и така ще ми падне главата, дано поне да не е като на страхливка...:)


Така е Снеже, съгласен съ с теб. Преди време писах - Преклонена глава сабя я не сече...но и светлина на вижда.

Много ми допада едно изказване на Любен Каравелов- Не слушай дяда си като ти разправя, че преклонена глава сабя не сече. Касапина коли най-кротките крави, дивите вълци са живи и здрави!

Сега разбирам защо дедите ни са почитали така високо вълците:)

..................................
Разбрах те, Павел! Нали знаеш, че и моята фамилия носи това име? Верно, че не е лесно, но както се казва: "РОБЪТ СЕ БОРИ ЗА СВОБОДА, СВОБОДНИЯТ - ЗА СЪВЪРШЕНСТВО!"....:)


Помня фамилията ти Снеже, не съм забравил. Между другото вълците са лечителите на природата. Без тях много животински видове щяха да изчезнат. вълка напада само болни, слаби и невнимателни животни, остават здравите и силните.
цитирай
37. sparotok - :)
24.12.2012 14:42
dolsineq написа:
saportok написа:
joysii написа:
saportok написа:
Това е великолепна тема!Византия е една измама,тя е част от Великата Тракийска империя на Афразия,Евразия и двете Америки!
Благодарим за помощта за популяризирането на тракийските открития по света!

...................
Запо, ти още не знаеш как може да се вихри Долсито в защита на Спаро и неговите измишльотини,скъпи.

Знам,знам.Дори имам известни съмнение за въпросната личност и за това къде в чужбина пътеките й са пресечени с"феномена sparotok".
Виждам и новата тактика :) Изглежда ранената ламя обмисля контраатака.
Предлагам да се изтеглим от обсега й за малко,а после ще видим.
Тя може само да хапе директно,ние не.

..........................................
Нищо не обмислям, гледах филма, щото ми е интересен, Запъртък. Искаш да ти кажа, къде сме се засичали с Павел, ли? Е ми, няма да го направя, пръсни се от яд!...;)


Снеже, не дразни горката имитаторка, ще и причиниш nervous breakdown...

Дай й някакъв джокер, кажи й, че сме се виждали в двата най-хубави български града, че сме посетили един от най-важните музеи в страната ни и т.н.
цитирай
38. dolsineq - 38. sparotok - :)
24.12.2012 15:40

Снеже, не дразни горката имитаторка, ще и причиниш nervous breakdown...

Дай й някакъв джокер, кажи й, че сме се виждали в двата най-хубави български града, че сме посетили един от най-важните музеи в страната ни и т.н.
.........................................
Даааа, в Пловдив и Варна, като във Варна посетихме историческият музей. Следващата ни среща се очертава да е вече извън пределите на страната, но това за сега ще остане в тайна...:)
Предполагам, че с това донякъде задоволих любопитството на Запъртък...:) Снимки ще има естествено, но по–късно...;)
цитирай
39. raders - ВИЗАНТИЯ Радко Радков ...
24.12.2012 16:29
ВИЗАНТИЯ

Радко Радков

Музо, пей ми как властната мантия
се задипля край нея, кръжи!-
Златоглавата мъртва Византия
във съня на морята лежи.

Бе по плът тя примамлива блудница,
кротка схимница бе по душа.
Мержелеят пак огнени куполи -
мимолетна, дремлива лъжа.

Параклиси зарят в кипарисите,
кипарисите мудно мълвят...
Може би по иконите писани
и аз стена на Страшния съд.

Музо, пей ми за Константинополис!-
Водометите пръскат прохлад,
василевсът, повдигнат на копия,
се завръща във своя палат.

И на трона неземно прекрасен е,
и кълбото държавно държи...
Златоглавата мъртва Византия
във съня на морята лежи.

/Из стихосбирката "Византийски запеви"/
цитирай
40. vencivaleri1951 - Тобоска привет!
24.12.2012 17:34
Да си жива и здрава, и с късмет. Зарежи ни нас балканците/дали сме гърци, траки, българи, ромеи-няма значение/ Гледай там да харесаш някой тиролец с "баварец"/ или баварец с къще в Тирол и си живей живота Весели празници
цитирай
41. leonleonovpom - Поздравления за написаното! И на ...
24.12.2012 19:45
Поздравления за написаното!
И на мен доста главоболия ми причини защитата на истината за Византия в предишния ми блог. Няма да повтарям , това което си написала, но на златната монето на Иван Асен има надпис ,който изяснява нещата. Той е цар на българи и сега внимание-романи/ ромеи/ и накрая гърци-тези от Епир на Комнините, които нарушават 30 годишния мир. Нещата са ясни, поданиците на Византия са ромеи, т. е. римляни, а гърците са етнос във Византия, както много други. А гръцкият език е официален още от римско време, благодарение на императори, поклонници на древна Елада
Весела Коледа!
цитирай
42. dolsineq - ВИЗАНТИЯ Радко Радков ...
24.12.2012 21:07
raders написа:
ВИЗАНТИЯ

Радко Радков

Музо, пей ми как властната мантия
се задипля край нея, кръжи!-
Златоглавата мъртва Византия
във съня на морята лежи.

Бе по плът тя примамлива блудница,
кротка схимница бе по душа.
Мержелеят пак огнени куполи -
мимолетна, дремлива лъжа.

Параклиси зарят в кипарисите,
кипарисите мудно мълвят...
Може би по иконите писани
и аз стена на Страшния съд.

Музо, пей ми за Константинополис!-
Водометите пръскат прохлад,
василевсът, повдигнат на копия,
се завръща във своя палат.

И на трона неземно прекрасен е,
и кълбото държавно държи...
Златоглавата мъртва Византия
във съня на морята лежи.

/Из стихосбирката "Византийски запеви"/

..............................................
Богата империя, няма спор, просъществувала цели 1100 г.
цитирай
43. dolsineq - 41. vencivaleri1951 - Тобоска привет!
24.12.2012 21:25
vencivaleri1951 написа:
Да си жива и здрава, и с късмет. Зарежи ни нас балканците/дали сме гърци, траки, българи, ромеи-няма значение/ Гледай там да харесаш някой тиролец с "баварец"/ или баварец с къще в Тирол и си живей живота Весели празници

.............................
Весели празници и на теб, Венци! ... Позакъснял си малко със съветите, Венци, но иначе си прав, там поне животът е уреден, ако и да е труден. Падна ли ти се късметче от баницата, щото на мен – нищо...;)
цитирай
44. dolsineq - Поздравления за написаното! И на ...
24.12.2012 23:25
leonleonovpom написа:
Поздравления за написаното!
И на мен доста главоболия ми причини защитата на истината за Византия в предишния ми блог. Няма да повтарям , това което си написала, но на златната монето на Иван Асен има надпис ,който изяснява нещата. Той е цар на българи и сега внимание-романи/ ромеи/ и накрая гърци-тези от Епир на Комнините, които нарушават 30 годишния мир. Нещата са ясни, поданиците на Византия са ромеи, т. е. римляни, а гърците са етнос във Византия, както много други. А гръцкият език е официален още от римско време, благодарение на императори, поклонници на древна Елада
Весела Коледа!

.........................
Голяма мешавица е било на Балканите, а Иван Асен 2 си е заслужил правото да бъде цар на българи, ромеи и елини. Лошото е, че за много кратко е било това.
Весела Коледа! :)
цитирай
45. nikikm - Бабче,
25.12.2012 19:02
joysii написа:
saportok написа:
Това е великолепна тема!Византия е една измама,тя е част от Великата Тракийска империя на Афразия,Евразия и двете Америки!
Благодарим за помощта за популяризирането на тракийските открития по света!

...................
Запо, ти още не знаеш как може да се вихри Долсито в защита на Спаро и неговите измишльотини,скъпи.

как пък си избра публикация под номерчето на вещиците,бабче?Спри да пръскаш слюнка по тревата,че вехне!Какво правиш по български сайтове?Човек на гости се държи прилично,съобразява се и е тактичен,ако нещо не му харесва.Щото,ако стопанинът е като него нетактичен,като нищо ще му изкомандва "Яхвай си авто..т.е. метлата и дим...! Възползвай се от последния израз! Харесвало и как вони запъртъка-вещицка ли вещишка ли,не знам как се пише,работа!
цитирай
46. joysii - 46. nikikm
25.12.2012 19:23
Ники,когато човек е прост като галош, и в заяждането не може да го докара -опитваш се,иска ти се,как само ти се иска, да ми напишеш нещо супер остроумно и обидно,но...не ти се получава.Тъпакът си е тъпак и му личи от километри.Не си давай толкова зор.
цитирай
47. nikikm - Снеже,
25.12.2012 19:25
Поздрови за смелостта!Отдавна исках да прочета нещо в този смисъл и Спароток и ти сбъднахте желанието ми!А,то беше голямо!Да сте живи и здрави и да имате все повече привърженици и все по-малко вещици и вонящи магьосници около вас!
цитирай
48. joysii - 38. sparotok - :)
25.12.2012 19:28
Хахаха."горката имитаторка", а Спароток??
Не ме разсмивай!
Хич даже не е"горката".
Такова шоу ти претна,че всички се изкефихме.
С нещата които ти пишеш-фантасмагориите - човек може единствено да се забавлява.
С тези дето ти се връзват - също - детска градина сте вие всичките.
цитирай
49. joysii - Долси, знаеш ли, ти донякъде си ми ...
25.12.2012 19:39
Долси,знаеш ли, ти донякъде си ми симпатична.
С този твой предан наивитет някак...човек вижда,че си глуповатичка,но това не е причина да те мрази.
Обаче,скъпа, започваш да изглеждаш жалка с това лизане на ...../да не кажа точно какво/..на Спароток.
Не виждам причината за тази привързаност,вярност и преклонение.Освен ако не си му гадже.Тогава ще те разбера.
Но ако не си...само за резил ставаш покрай него.Разбери го,мила.
За какъв дявол ти е притрябвало да препубликуваш при теб неговите фантасмагории? Те са ни познати.Все същите небивалици.Смешни и досадни.
Поздрави,ДОЛСИ.
цитирай
50. joysii - Поздравления за публикацията н...
25.12.2012 19:46
bulgarinat57 написа:
Поздравления за публикацията написана от СПАРОТОК !!!
Когато човек пусне нещо стойностно в блога,
свързано с ДРЕВНАТА НИ ИСТОРИЯ веднага
малоумие номер 1 на блога joysii, долита като муха на лайно,
за да усмърди всичко наоколо !

Отскоро е комплект с една побесняла самотна женица "вещицата ЛЕО"
явно страдаща от Напалеоновия комплекс и допълваща зловонието,
с пяна на уста "громи" всичко свързано с ДРЕВНАТА НИ ИСТОРИЯ.

Както казва ДОСТОЙНИЯТ ДЕМОГРАФ "дошляците са в ЛУДА паника" !

Снеже пиши !!!

..............
О,о!
Кротко,Българче нещастно,че ще си глътнеш езика.
Какви публикации,каква история? Художествени творби,плод на доста развинтено въображение съчетано с мега его и желание за слава и популярност, това са писанията на Спароток.
цитирай
51. joysii - Снеже, поздрави за смелостта да ...
25.12.2012 19:49
sparotok написа:
Снеже, поздрави за смелостта да публикуваш тази тема! Само да не си докараш беля на главата...

..................
Беляна главата? Смелост?
Че това да не е нещо важно,смислено и съществено,да не би да е научна позиция или теория, че да й донесе нещо такова??
Единственото,което може да си докара Долсито с препубликуване на фантасмагории е съжаление на публиката.И досада. Нищо повече.
цитирай
52. dolsineq - 48. nikikm
25.12.2012 22:36
nikikm написа:
Поздрови за смелостта!Отдавна исках да прочета нещо в този смисъл и Спароток и ти сбъднахте желанието ми!А,то беше голямо!Да сте живи и здрави и да имате все повече привърженици и все по-малко вещици и вонящи магьосници около вас!

...................................
Жив и здрав да си Ники, и знаеш какво е казал Мечо Пух: "Колкото повече, толкова повече"...;)
цитирай
53. dolsineq - 52. joysii
25.12.2012 22:46
joysii написа:
sparotok написа:
Снеже, поздрави за смелостта да публикуваш тази тема! Само да не си докараш беля на главата...

..................
Беляна главата? Смелост?
Че това да не е нещо важно,смислено и съществено,да не би да е научна позиция или теория, че да й донесе нещо такова??
Единственото,което може да си докара Долсито с препубликуване на фантасмагории е съжаление на публиката.И досада. Нищо повече.

.....................................
На вкус и цвет товорищи нет, Джойси. Твоите вкусови предпочитания не ме интересуват. Това е моят блог и какво ще публикувам в него си е моя работа...,
нали знаеш – в моята къща, моята работа...;)
цитирай
54. dolsineq - 51. joysii
25.12.2012 23:06
joysii написа:
bulgarinat57 написа:
Поздравления за публикацията написана от СПАРОТОК !!!
Когато човек пусне нещо стойностно в блога,
свързано с ДРЕВНАТА НИ ИСТОРИЯ веднага
малоумие номер 1 на блога joysii, долита като муха на лайно,
за да усмърди всичко наоколо !

Отскоро е комплект с една побесняла самотна женица "вещицата ЛЕО"
явно страдаща от Напалеоновия комплекс и допълваща зловонието,
с пяна на уста "громи" всичко свързано с ДРЕВНАТА НИ ИСТОРИЯ.

Както казва ДОСТОЙНИЯТ ДЕМОГРАФ "дошляците са в ЛУДА паника" !

Снеже пиши !!!

..............
О,о!
Кротко,Българче нещастно,че ще си глътнеш езика.
Какви публикации,каква история? Художествени творби,плод на доста развинтено въображение съчетано с мега его и желание за слава и популярност, това са писанията на Спароток.

........................
Джойси, пропусна и повече от 20 г задълбочено изучаване на древната история...:)
цитирай
55. dolsineq - Долси, знаеш ли, ти донякъде си ми ...
25.12.2012 23:16
joysii написа:
Долси,знаеш ли, ти донякъде си ми симпатична.
С този твой предан наивитет някак...човек вижда,че си глуповатичка,но това не е причина да те мрази.
Обаче,скъпа, започваш да изглеждаш жалка с това лизане на ...../да не кажа точно какво/..на Спароток.
Не виждам причината за тази привързаност,вярност и преклонение.Освен ако не си му гадже.Тогава ще те разбера.
Но ако не си...само за резил ставаш покрай него.Разбери го,мила.
За какъв дявол ти е притрябвало да препубликуваш при теб неговите фантасмагории? Те са ни познати.Все същите небивалици.Смешни и досадни.
Поздрави,ДОЛСИ.

........................................
– Обичам историята, Джойси, нищо, че съм с икономическо образование, но това не ми пречи да чета и за древното ни минало. Сега разбра ли кой е с развинтено въображение?...;)
цитирай
56. dolsineq - 49. joysii - 38. sparotok - :)
25.12.2012 23:31
joysii написа:
Хахаха."горката имитаторка", а Спароток??
Не ме разсмивай!
Хич даже не е"горката".
Такова шоу ти претна,че всички се изкефихме.
С нещата които ти пишеш-фантасмагориите - човек може единствено да се забавлява.
С тези дето ти се връзват - също - детска градина сте вие всичките.

...........................................
Човек може да се забавлява с онова, което ти пишеш Джойси, а онова, което Павел прави е достойно за уважение и не посягай с мръсните си ръце към него!
цитирай
57. dolsineq - Това е коментарът на 46. nikikm: ...
25.12.2012 23:47
Това е коментарът на 46. nikikm: "как пък си избра публикация под номерчето на вещиците,бабче?Спри да пръскаш слюнка по тревата,че вехне!Какво правиш по български сайтове?Човек на гости се държи прилично,съобразява се и е тактичен,ако нещо не му харесва.Щото,ако стопанинът е като него нетактичен,като нищо ще му изкомандва "Яхвай си авто..т.е. метлата и дим...! Възползвай се от последния израз! Харесвало и как вони запъртъка-вещицка ли вещишка ли,не знам как се пише,работа!"

А това твоят коментар, Джойси: " 47. joysii
Ники,когато човек е прост като галош, и в заяждането не може да го докара -опитваш се,иска ти се,как само ти се иска, да ми напишеш нещо супер остроумно и обидно,но...не ти се получава.Тъпакът си е тъпак и му личи от километри.Не си давай толкова зор."
......................................
Не са ми по вкусът тези престрелки, но когато играта загрубява и това е нормално...
цитирай
58. nikikm - Ти се радвай,
26.12.2012 00:32
joysii написа:
Ники,когато човек е прост като галош, и в заяждането не може да го докара -опитваш се,иска ти се,как само ти се иска, да ми напишеш нещо супер остроумно и обидно,но...не ти се получава.Тъпакът си е тъпак и му личи от километри.Не си давай толкова зор.

че и толкова ти обръщам внимание.Като на лайно,не може да не го прескочиш.
цитирай
59. nikikm - Снеже,
26.12.2012 00:39
дали ще посяга с мръсни ръце,/ръце на мръсник-бел.моя/ или както аз ще я нарека приказно и взето от народа -вещица,какво?Не съм много излязъл от релсите,нали?даже има съвсем малко и незлобливо чувство на присмех и заядливост!Не знам как изглежда,но не можеш да застреляш един човек само защото ти изглежда чорлав и страшен! А,жеса си е вещица,дет са прай на девица.Дев-дявол-едно сеемантично гнездо!Тъй че,каквото и да се прай, се си е жеса-вещицата,да извинява блога ти!
цитирай
60. nikikm - А,
26.12.2012 00:42
и между другото,тез престрелки,ако не са прекалено често,раздвижват и дават живот на сайта,става по-интересен,но да не са прекалено много!Е,и да не са тъпи, /като моите,дет жеса каза/.
цитирай
61. dolsineq - 60. nikikm - Снеже,
26.12.2012 12:08
nikikm написа:
дали ще посяга с мръсни ръце,/ръце на мръсник-бел.моя/ или както аз ще я нарека приказно и взето от народа -вещица,какво?Не съм много излязъл от релсите,нали?даже има съвсем малко и незлобливо чувство на присмех и заядливост!Не знам как изглежда,но не можеш да застреляш един човек само защото ти изглежда чорлав и страшен! А,жеса си е вещица,дет са прай на девица.Дев-дявол-едно сеемантично гнездо!Тъй че,каквото и да се прай, се си е жеса-вещицата,да извинява блога ти!

................................
Познавам стилът на коментиране на Джойси, ако тя е съгласна с всичко, което пише, защо тогава се налага да се крие под измислен и анонимен ник? Или е човек на админите, или е страхливка!...:)
Прав си, че създавайки интриги се вдига четаемостта на блог бг, но трябва да има граница, която пристъпи ли се и да се намесват. Има спуснати забрани, но те важат само за случайно попаднали блуждаещи блогери ...
цитирай
62. mariniki - чудесна тема...
26.12.2012 16:46
прочетох с огромен интерес... и те поздравявам...

Честито Рождество...
светли и топли дни ти пожелавам, от сърце...
бъди щастлива и благословена..
цитирай
63. dolsineq - 63. mariniki - чудесна тема...
26.12.2012 17:27
mariniki написа:
прочетох с огромен интерес... и те поздравявам...

Честито Рождество...
светли и топли дни ти пожелавам, от сърце...
бъди щастлива и благословена..

.....................................
Да бъдем любознателни, Мария, да изучаваме историята и това не само, че няма да ни навреди, а точно обратното – ще разшири кръгозорът ни за бъдещето.
Весели празници, здраве и късмет на теб и семейството ти!
цитирай
64. saportok - Византия е една измама, да живее ...
27.12.2012 09:53
Византия е една измама,да живее Великата Тракийска Империя!
цитирай
65. dolsineq - Византия е една измама, да живее ...
27.12.2012 12:31
saportok написа:
Византия е една измама,да живее Великата Тракийска Империя!

.............................
Преди 5000 год е било факт, запъртък...
цитирай
66. stela50 - Здравей, Снежи ...
27.12.2012 14:00
Поздравления за чудесната статия, прочетох с интерес
и изслушах представения клип. Благодарности...
Светли и щастливи празнични дни !
цитирай
67. dolsineq - Поздрави от морето, Таня!
27.12.2012 17:27
stela50 написа:
Поздравления за чудесната статия, прочетох с интерес
и изслушах представения клип. Благодарности...
Светли и щастливи празнични дни !

..................................
Хубава тема е Византия при все, че и българската история е пряко свързана с нея...
Весели празници, здраве и късмет на теб и семейството ти!...:)
цитирай
68. get - - Някои, като това сексуално недоразумение @ 65. ... уж мъж, пък то жена ... ни обвиняваха в хор ...
27.12.2012 18:39
... во главе с ЛЪЖЕписец, че сме "панслависти" - а то какво се оказа - Лъжеца, вика дръжте - говорещият истината ?!
saportok написа:

Византия е една измама,да живее Великата Тракийска Империя!

- Вече споменах ролята на Запада в лицето на Й. Волф и Едуард Гибън за създаване мита "Византийска империя", като те застъпват, че тя е продължена от "Свещенната римска" на германците империя, тоест "Райха", който предхождаше Третият такъв на "фюрерът" им :)
- Но на север от нас, още една страна ... с имперски амбиции присвои и взе да развива политически доктрини с исторически претенции, по така наречената "теория", "Москва трети Рим".
- Всичко това даде изключително негативно отражение на развитието ни като народ и култура по причина ... прочети думите на Юрий Венелин, писани през далечните 30-те години на 19-ти век ??!

"Бихме очаквали, че вследствие войните на Руси с Турци, в България, както от минало така и през настоящето столетие, следва да даде повод да обърнем особенно внимание към този народ и за изваждането му от забравата.
Но за съжаление опита ни показва обратното.
Това обстоятелство става по-важно и поради това, че НАШИЯТ ЦЪРКОВЕН, СВЕЩЕН ЕЗИК, ОСВЕН МНОГОТО ДРУГИ ОБСТОЯТЕЛСТВА ОКОЛО РУСКАТА ИСТОРИЯ, Е БИЛ НО И ПО НАСТОЯЩО ВРЕМЕ СИ ОСТАВА ЗАГАДКА.

Някои са го приели за древен Моравски, други за Сръбски, без да имат убедителни доказателства за едното или другото; по-дълеч от сърбите (на изток) към Българската неизвестност никой не смееше да пристъпи; дори знаменитият Добровски със Сръбски „конвой”(подсигуряване/позоваване) се престраши до Македония(да стигне)(той прие езикът на Свещенното ни писание, при това не твърде категорично … за Сърбо-Българо-Македонски – в смисъл относно неговите Кирил и Методий, виж превод от Погодин).
Без да вземаме в предвид интересността поради големината на българите, като народ – и въпреки това не може да не се удивим, че не само един Карамзин, никакво внимание не им обръща, но и другите нови народописци, при изреждането на Славянските племена в по-голямата си част съвсем не споменават за Българите, за този жив, и понастоящем народ – а наместо това ни правят сметки за изтребените Померански славяни !!

- Нека дори и като за чужденци, по недоглеждане, или поради незаинтересованост, малко за тях да ни е грижа – НО Е НЕПРОСТИМО НАМ ДА ЗАБРАВИМ (за)БЪЛГАРИТЕ, ОТ ЧИИТО РЪЦЕ ПОЛУЧИХМЕ НИЕ КРЪЩЕНИЕТО СИ;

- КОИТО НИ НАУЧИХА ДА ПИШЕМ и ЧЕТЕМ;

- НА ЧИЙТО РОДЕН ЕЗИК СЕ ИЗВЪРШВА НАШЕТО БОГОСЛУЖЕНИЕ;

- НА ЧИЙТО ЕЗИК СМЕ ПИСАЛИ ПРЕЗ ПО-ГОЛЯМАТА ЧАСТ, чак до времето на Ломоносов (!!) и от които със неразривни връзки, е свързана люлката(порождението) на Руският ни народ и прочие !!

Quod erit demonstrandum(Което ще ви демонстрирам !) … „

- Какво да се прави ?! - това е историческата и иронията на живота ! - духовното ни дете да забрави и не ще да се сети Кой му е родител ?!

от Гет ктист - "еретик" за казионните ни историци

П.П.
Долсинея добре, си постнала двете рОски клипчета в края на поста ти - но зрителя трябва да е твърде "осторожен" и да не се предоверява ?!!
цитирай
69. nikikm - Нещо си се сбъгнал,
27.12.2012 19:02
rustam написа:
не е важно "как бих искал аз"

Важното е, че още в І век, твоите траки се искали и са умирали от кеф да се наричат "гърци"


Не смятай данайците за елини!Не си ли спомняш,че Данаидите ги оприличават на либийки или индийки,а нашият народ ги нарича агюптски цигани? Не е това истинскаото им название,макар по цял свят да го налагат.
цитирай
70. nikikm - Запорточе,
27.12.2012 20:41
saportok написа:
Византия е една измама,да живее Великата Тракийска Империя!


с това изказване може да влезеш в листата на Светците,отстояващи Истината!Правилно си поел по този път!
цитирай
71. dolsineq - 69. get
27.12.2012 22:35
"... – НО Е НЕПРОСТИМО НАМ ДА ЗАБРАВИМ (за)БЪЛГАРИТЕ, ОТ ЧИИТО РЪЦЕ ПОЛУЧИХМЕ НИЕ КРЪЩЕНИЕТО СИ;

- КОИТО НИ НАУЧИХА ДА ПИШЕМ и ЧЕТЕМ;

- НА ЧИЙТО РОДЕН ЕЗИК СЕ ИЗВЪРШВА НАШЕТО БОГОСЛУЖЕНИЕ;

- НА ЧИЙТО ЕЗИК СМЕ ПИСАЛИ ПРЕЗ ПО-ГОЛЯМАТА ЧАСТ..."
.....................................
Наскоро в нашата църква новият ни поп беше пуснал запис на литургия на гръцки. Позаслушах се, но нищо не успях да разбера. Мисля, че знам вече коя тема ще е следващата в блогът ми. Българският език го заслужава.

– Гет, след като изслуша двете клипчета, случайно да чу някъде да се споменава за българите? Аз лично никъде, но за василевса Василий не беше забравено да се подчертае, че е "Българоубиеца"...
цитирай
72. dolsineq - Мнение на Иванка Желева във фб.
28.12.2012 00:10
"иванка желева за първи път срещам хора с моето мислене, а колкото до сегашните гърците.....те нямат нищо общо с древните гърци, с византийците....освен това и те са присвоили част от нашата история - в малките градчета, намиращи се покрай границата с Македония има толкова исторически паметници, но всички са от "младата византийска епоха" а влезете ли в някоя историческа къща, където се съхраняват национални носии и други битови принадлежности от старо време, ще видите чисто български национални носии, поне аз ходих в етнографски музеи и това ми направи впечатление, а хората говорят 90% на стар български език, иначе казват, че са гърци или македонски, а говорели на македонски, който е български и го знаели от техните майки, баби, дядовци и бащи, това са отговорите им. Колкото до историческите факти 100 години - ромейско, 200 години - византийско, 500 години - турско, 45 години - съветско, и какво...ние сме си българи с дълбок здрав корен и пак сме изправени срещу бурята, само едно не мога да разбера, защо като работим в чужбина не се подкрепяме, както другите чужденци правят, а гледаме да се закопаем един друг."
цитирай
73. get - - Да продължим да четем, написаното още през далечната 1829 г. от Венелин ?!
28.12.2012 10:01
dolsineq написа:
get написа:

"... – НО Е НЕПРОСТИМО НАМ ДА ЗАБРАВИМ (за)БЪЛГАРИТЕ, ОТ ЧИИТО РЪЦЕ ПОЛУЧИХМЕ НИЕ КРЪЩЕНИЕТО СИ;

- КОИТО НИ НАУЧИХА ДА ПИШЕМ и ЧЕТЕМ;

- НА ЧИЙТО РОДЕН ЕЗИК СЕ ИЗВЪРШВА НАШЕТО БОГОСЛУЖЕНИЕ;

- НА ЧИЙТО ЕЗИК СМЕ ПИСАЛИ ПРЕЗ ПО-ГОЛЯМАТА ЧАСТ..."


Наскоро в нашата църква новият ни поп беше пуснал запис на литургия на гръцки. Позаслушах се, но нищо не успях да разбера. Мисля, че знам вече коя тема ще е следващата в блогът ми. Българският език го заслужава.

– Гет, след като изслуша двете клипчета, случайно да чу някъде да се споменава за българите? Аз лично никъде, но за василевса Василий не беше забравено да се подчертае, че е "Българоубиеца"...

Quod erit demonstrandum(КОЕТО ЩЕ ВИ ДЕМОНСТРИРАМ !)
ИМЕТО НА НАРОДА !

Името на народа е това, чрез което той се самоназовава(себеизразява) ! … или попитайте, който и да е от Българите – какъв си ти ? –той ще ви отговори „Азъ самъ Болгаринъ”, „Ны смы Болгаре”.
Карамзин ВЯРВАЩ В ТЕХНИЯТ „ТАТАРИЗЪМ”, скланяше неправилно – Болгары, Болгаров и т.н. Някои други даже пишат – Булгары, Булгаръ или Булгаров (!) … Нестор(летописеца – б.пр.) скланя това име правилно: Болгаре, Болгаръ; поради какво нашите писатели не го следват ? – Според това което казвам, следва да се изписва Болгария а не Булгария, както са ни научили ЧУЖДЕНЦИ(?).

БЪЛГАРСКАТА ИЕРАРХИЯ

... ?

От „Древние и нъйнишние Болгаре в отношении к рОссиянамъ” Юрий Венелин, Москва – университетска типография – година 1829 т. I
цитирай
74. dolsineq - 74. get
28.12.2012 19:39
Запазен е документ с речта на сирийския презвитер Константин от Апамея, произнесена на 9 август 681г. на 16-то заседания на Шестия Вселенски Събор в Констатинопол, в който за пръв път е споменато името "България". Тая информация ми се струва, че е доста неточна: http://www.history-bg.eu/името-българия-на-балканите-и-европа, защото за българите се споменава още в "Илиада" на Омир, освен това името на Василии е допълнено с "Българоубиеца", след ослепяването на българската армия.

Лично за мен "Болгария" се изписва така от чужденците, защото нямат буквата "Ъ".
цитирай
75. get - - В "старо" време синоним на бога ни Бел са били и ...
28.12.2012 21:47
dolsineq написа:
Запазен е документ с речта на сирийския презвитер Константин от Апамея, произнесена на 9 август 681г. на 16-то заседания на Шестия Вселенски Събор в Констатинопол, в който за пръв път е споменато името "България". Тая информация ми се струва, че е доста неточна: http://www.history-bg.eu/името-българия-на-балканите-и-европа, защото за българите се споменава още в "Илиада" на Омир, освен това името на Василии е допълнено с "Българоубиеца", след ослепяването на българската армия.

Лично за мен "Болгария" се изписва така от чужденците, защото нямат буквата "Ъ".

... Бияал, преминало в Бал !
- Именно поради тези причини гърЧите упорстват да ни наричат воулгари ... това не идва от Волга ... а от възприетите от тях самите, особености при произнасянето на по-старото Боу-Воу ! - което пък е друго наименование отново на бог Арес/Бел/Бал ... при нас, поради специфики на езика ни, става потъмняване на това преходно О/А ... в "Ъ" - поне така си мисля ?!
- Руското(чети старобългарско - б.м.) името на Бивол(съвременно), показва че, в миналото сме го произнасяло БуйВоул ... както виждаш ... отново колебание при изговарянето на думата между "Б" и "В" ... а "Вол" е форма на тракийското "Вол"интос ?!
- От там идват антични думи, които са приети за гръцки:
а/ като най-старата форма на народно събрание Бо(у)ле - с което пък кореспондира производната ни съвременна дума Вол"я - тоест Воля на народа (?);
б/ от същият корен идва и малко по-новата форма на думата за народно събрание-градски съвет БоуЛевТерион - което е съставно от три думи - за мен от старо-архаичен български корени: Боу-Бик/Тур; Лев-Лъв и Терион ... от което е производно не само личното име Терес/Тирас но и определението Терам-Търся(ач) ... още и Водач ! - това го има в песента за Биляна от охридските извори " ... че най ви сакам момчето, дето ви ТЕРА-води керванот" :)) !

- от Гет боу"ил от Тирас"пол
цитирай
76. dolsineq - – Гет, случайно ли се сети за Тира...
29.12.2012 22:57
– Гет, случайно ли се сети за Тираспол или под влиянието на руският език се присети за руската политика на Балканите в началото на 19 в с примамливите лъжлииви обещания, довела до масово преселение на българи в Молдова? Била съм там, имам и познати, които говорят на български диалект. Хората са си запазили езикът въпреки, че вече 2 века са извън България. Може и да не е точно съвременният език, който ние ползваме в момента, но говорейки с тях ние пак се разбираме.

цитирай
77. sande - При теб и този път е доста напечено, а се раздават и шамари, къде заслужено, къде така - по инерция ...
30.12.2012 07:33
БЛАГОДАРЯ ЗА ИНТЕРЕСНАТА И МНОГО ПОЛЕЗНА ИНФОРМАЦИЯ!

Дискусията също е доста темпераментна и интригуваща.

Весели празници!
цитирай
78. get - - Не, не съм се сетил случайно ! - до това име достигнах в изследванията си по отношение трансформациите на тази издревна ... ?!
30.12.2012 11:21
... дума ТИР ... която кореспондира с името на Бога "гръмовержец", който именно е изразяван(като БИК/ТУР или с негови атрибути) във всички древни култури ... от припонтийската, като почнем от Варненското златно/халколитно съкровище ... та стигнем ча-а-ак до Предна азия, тоест Близък изток. Същата е срещаме в античните народи от Средна азия известни, от ирански източници като ТУРански
dolsineq написа:

– Гет, случайно ли се сети за Тираспол или под влиянието на руският език се присети за руската политика на Балканите в началото на 19 в с примамливите лъжлииви обещания, довела до масово преселение на българи в Молдова? Била съм там, имам и познати, които говорят на български диалект. Хората са си запазили езикът въпреки, че вече 2 века са извън България. Може и да не е точно съвременният език, който ние ползваме в момента, но говорейки с тях ние пак се разбираме.


- Залегнало е в История за името на град Тираспол, че то е от гръчки произход. Но наред със стериотипните "вярвания" на групата историци-консерватори ... имаме факти, които говорят че, създателите на града са местно население от предгръцко време ... които ЗАБЕЛЕЖИ се(ги) наричат Тауро-Скити ... отново две думи с двойно смислово значение Тавър/Таур/Тир/Тирас - последното е патроним на древният предтеча на "траки", тоест Тирас. Но отделно това е й етноним - тъй като тези траки - казват "скитали"(тоест занимавали са се с трансхуманно земеделие ?). Трансхуманно не е синоним на номадизъм !!?
- Та тези таври ... техните наследници ... през средновековие и късно такова не случайно започват да ги наричат ТОР/ТУРлаци ... също така и ВОЛосци(волохи-валахи) ... което за мен си е едно и също ВОЛОвари ... още и СКИТ/СКОТовъдци !!
- Отделно в етимологичните рачници(на келто-скитите) ако направим справка за думата ТИР ще разберем, че има двойно значение за Високопоставен(водач) - второ значение: Високо укрепено място ... Същото, като при тракийско-палеобалканско значение на думата Бхерг-Брег-Пирг ?!

- Така че не само знам за факта ... но и познавам хора наследниците на онези, които са се преместили вследствие на р"ОСС"ката убийствена политика тук на балканите ... от времето на рОската императрица с объркана себе и етноидентичност, известна ни като Екатерина Велика, но с рожденни имена София Фредерика Августа фон Анхалт-Цербст ! - когато местното население Странджанци и Еркечлии ... отиват при генерала й Дибич Забалкански с молба да ги подкрепи ... или поне да не пречи, при подвогвяното от тях въстание за освобождение от османлиите той им отговаря, че ако те започнат въстанието ... То ЩЕ ОБЪРНЕ ТОПОВЕТЕ на руската армия срещу възстанниците ?! - такива ми ти работи с братската руска политика спрямо българските "братя-славяни" християни ... тук обикноввенно ме избива да започна да споменавам едни приказки ... обидни за майки и бащи !!! :((:((
цитирай
79. dolsineq - 78. sande - При теб и този път е доста напечено, а се раздават и шамари, къде заслужено, къде така - по инерция ...
30.12.2012 12:55
sande написа:
БЛАГОДАРЯ ЗА ИНТЕРЕСНАТА И МНОГО ПОЛЕЗНА ИНФОРМАЦИЯ!

Дискусията също е доста темпераментна и интригуваща.

Весели празници!

...........................
И аз благодаря, че се отби. Да се надяваме, че през Новата година ще има и конкретни резултати от горещите спорове в блог бг за древната ни история...:)
цитирай
80. dolsineq - 79. get
30.12.2012 16:46
Предполагам имаш предвид трансхуманно животновъдство, а не земеделие, както си го написал, Гет. В предният си коментар бях почнала да пиша за Тирол, но се отказах. Сега ти подхвана темата и аз пак ще се върна там. Та в Тирол например на звънците на животните им казват "хлопки", а имай предвид, че основният поминък в австрийските Алпи в миналото е бил именно животновъдството. Странно е тогава, защо звънците им да носят българско име, нали?

Интересна наука била лингвистиката... :) Пишеш, че "Тавър/Таур/Тир/Тирас - последното е патроним на древният предтеча на "траки", та ползвайки твоите доказателства, Гет, излиза, че думата "Минотавър" има смисъл на български, а знаем, че легендата, свързана с него е гръцка.

И сега малка изненада: "Едно гяле (дете) пасло бравиту у Гьолина орница и видело баща му упрега воловете. И заврекало: О, тато, де си пошал? Чидем у Ружинци на пазар. Тате, купи ми опънък! За кою ногу, синке? За ту откъм Борницу. Гатанка на квадрат! Първо питане: За кою ногу гялето сакало баща му да му купи опънък? Отговорът е: Кундре (обувки) и опънци се не продаваю по адън, а по чифт. Втора питанка: Кой е тоя народ, дето така живописно вреви, орати и гълчи насреща ти, или с една дума - говори? Отговорът е: Или сте попаднали в приказната земя Турлакия, или сте се натъкнали на натурална турлашка седянка..." http://www.temanews.com/index.php?p=tema&iid=11&aid=119
цитирай
81. get - Предполагам имаш предвид транс...
30.12.2012 17:39
dolsineq написа:
Предполагам имаш предвид трансхуманно животновъдство, а не земеделие, както си го написал, Гет. В предният си коментар бях почнала да пиша за Тирол, но се отказах. Сега ти подхвана темата и аз пак ще се върна там. Та в Тирол например на звънците на животните им казват "хлопки", а имай предвид, че основният поминък в австрийските Алпи в миналото е бил именно животновъдството. Странно е тогава, защо звънците им да носят българско име, нали?

- Накратко ... за мен не е просто само животновъдство ! - Значи тези хора си сеят зимниците(житните култури) на нивите ... една голяма част тръгват с добитъка според това, къде е тучна (сезонно) пашата ? - Кога стане време да се върнат е готова и нивата им за прибиране !!
dolsineq написа:
Интересна наука била лингвистиката... :) Пишеш, че "Тавър/Таур/Тир/Тирас - последното е патроним на древният предтеча на "траки", та ползвайки твоите доказателства, Гет, излиза, че думата "Минотавър" има смисъл на български, а знаем, че легендата, свързана с него е гръцка.

И сега малка изненада: "Едно гяле (дете) пасло бравиту у Гьолина орница и видело баща му упрега воловете. И заврекало: О, тато, де си пошал? Чидем у Ружинци на пазар. Тате, купи ми опънък! За кою ногу, синке? За ту откъм Борницу. Гатанка на квадрат! Първо питане: За кою ногу гялето сакало баща му да му купи опънък? Отговорът е: Кундре (обувки) и опънци се не продаваю по адън, а по чифт. Втора питанка: Кой е тоя народ, дето така живописно вреви, орати и гълчи насреща ти, или с една дума - говори? Отговорът е: Или сте попаднали в приказната земя Турлакия, или сте се натъкнали на натурална турлашка седянка..." http://www.temanews.com/index.php?p=tema&iid=11&aid=119


- Няма нищо странно в лингвистиката ... не случайно казват, че келтите(друидите им) са силно повлияни от релегиозните вярвания на гетите в Замолксис ?!
- Второ - имаме много общи думи с келти ... така че, някои автори приемат да ги наричат келто-скити !
цитирай
82. dolsineq - Гет, малко трудно ще видиш по пла...
30.12.2012 17:58
Гет, малко трудно ще видиш по планините зимници, а дори и да има някъде подходяща земя затова, то тя е доста малко. Равнината дава възможност за уседнал живот, навярно тази е причината планинарите с неприкъснатите си преходи заради пасищата, да са се считали за хора от първа ръка.
цитирай
83. goro6 - "На елините, които работят ...
20.04.2020 22:51
"На елините, които работят тук" Сиреч, въпросните етнически траки сами са се смятали за елини-гърци."
-
А на тебе кой ти пошушна на ушенцето, че гърците имат нещо общо с елините? И по каква причина южните ни съседи правят грандиозни усилия, да се разделят с името гърци. Ако това се случи, ще започне нова борба, за заменянето на византийската империя с елинска. Още ли не си разбрал, че цялата гръцка история е присвоена българска история?
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: dolsineq
Категория: История
Прочетен: 3231676
Постинги: 542
Коментари: 5745
Гласове: 14113
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031