Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.09.2013 23:56 - Магията на Рила
Автор: dolsineq Категория: Туризъм   
Прочетен: 8840 Коментари: 11 Гласове:
23

Последна промяна: 22.12.2013 19:10

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 
        Имам фобия от височините, затова и съм на "Ви" с планините, но по ред обстоятелства най-неочаквано се отзовах в Алпите. Опознах красотите й и достойнството на местното  население и съжалих, че същото не мога да кажа и за нашите си планини. Дадох си дума, че на всяко едно идване ще ги посещавам, колкото й да съм заета. Тази година посетих първо Пирин, а после и Рила.
 .........................................................................
         Започвам с двойната дъга и проливният дъжд предният ден, който едва не осуети плановете ни.
 
      image

    Явно Бог се е смилил над нас и на следващото утро поехме към Паничище, а оттам до първата хижа с лифта, щото с джипките нещо страшничко ми се видя  да го направим. Не ми се пише за окаяното състояние на хижата. Досрамя ме да я цъкна  дори, че и името й не се постарах да запомня.

    image


    Виждате сами - още в 9 ч какъв наплив от фенове си има Рила. Лично аз доста се поизненадах, все пак това не е морето, тайничко в себе си разсъждавах...;)


     image


          След като изкачихме този баир започва един равен преход до ез. "Бъбрека" Върви се бързо и леко. Чистият въздух спомага също затова.


            image
   

image
   


             Стигнахме и до ез. "Бъбрека"...


     image


         Водата му е кристално чиста, но много студена, има и риба, но не се опитвайте да я ловите, щото са тлъсти глобите ...
     

    image


        image


     След кратка почивка и препирня, дали да не се връщаме, моя милост пое твърдо курс само напред и аз се отправих  към седмото езеро, а дъщеря ми и приятелят й решиха да ме изчакат на първото езеро.

 
image 


      Ако тръгнете към върха и сте без здрави обувки, не го правете. Бойко за наше съжаление ;) е пропуснал да асфалтира тези пътеки, а те са осеяни в изобилие от дребни и остри камъчета. Разминах се и с една жена, която беше тръгнала с отворени отпред сандали. Посъветвах я да се откаже, не ме послуша, дано не е пострадала. Връщането е много опасно и незащитени, пръстите на краката могат да пострадат...


      
  .
image



              Следва среща с трите "водопадчета"


    image

           Най-после и поглед от високо... Вълшебно място, наистина! Не усетих умора, дори не разбрах кога се изкачих. Бял толкова вдъхновена от идеята  да стигна до върха, че всичко останало беше останало на заден план.

          image


         всъщност признавам си, марсиянците ме телепортираха до там, ето убедете се и вие...;)

image

        - Горда съм, че осъществих една от мечтите си!


     image

                          ез. "Бъбрека"...

     image

  
                 ез. "Окото"...
 
       image

    
             Организаторът ни предупреди, че в планината времето много бързо се променя, затова и най-малкото облаче, трябва да ни предупреди, че не е безопасно вече да останем за по-дълго време в планината на открито...


      image

         Конете са единственото превозно средство за пренос на тежки товари, а също и на хора, ако така бихте желали да се запознаете с планината...

                    
       image

                 Гейзерът и моя милост. Предполагам знаете, че температурата му е около 103 ". Не пробвайте с голи ръце, дали е така.  Ще се опарите...;)





                    Рила и Пирин тръгнали

Рила и Пирин тръгнали,
още Родоп-планина –
Балкана стар да попитат:
- Чия е тази земя?

Чия е мъката черна
от петвековни тегла,
чии са костите бели
по урви и по била?

Тази земя е на Гоце,
Гоце и Даме, и Тодор,
Македония – земя бунтовна,
българска земя синовна.

Майка България пита:
-Има ли още земя,
с кръв на герои пропита,
бащина свидна земя?

Тази земя е на Гоце,
Гоце и Даме, и Тодор,
Македония – земя бунтовна,
българска земя синовна.

   Елка Недкова




Гласувай:
23



Спечели и ти от своя блог!
1. malchaniaotnadejda7 - Здравей Снеже и благодаря за тази хубост! :)
18.09.2013 00:05
Невероятен постинг! Това е една от мечтите ми - да стигна до там... :) А ти си я осъществила! И снимките са великолепни, благодаря, че сподели!
цитирай
2. hristo27 - Поздрави!
18.09.2013 08:51
Чудесна разходка си ни предложила.
цитирай
3. dolsineq - до malchaniaotnadejda7 и hristo27
18.09.2013 10:04
Здравейте Надя и Христо! Радвам се, че ви хареса. За мен си беше също стара мечта и пак ще отида, но нека малко си "отдъхна" от изкачването...;)

Сигурна съм, че и ти ще посетиш Рила, Надя, но го направи тогава, когато усетиш необходимост. Ще разбереш какво имам предвид, когато се качиш горе...:)
цитирай
4. stela50 - Здравей, Снежи ... вълшебни са нашите планини...
18.09.2013 17:47
Радвам ти се ... преди години и аз минах по тези пътеки ...
гледам красотите, чета разказа ти / мило ми е, че си снимала
само тава, което е сътворила природата/, слушам песента ...
Имам чувството, че отново съм на път ... Благодаря сърдечно !
цитирай
5. dolsineq - stela50 - Здравей, Снежи ... вълшебни са нашите планини...
18.09.2013 20:16
stela50 написа:
Радвам ти се ... преди години и аз минах по тези пътеки ...
гледам красотите, чета разказа ти / мило ми е, че си снимала
само тава, което е сътворила природата/, слушам песента ...
Имам чувството, че отново съм на път ... Благодаря сърдечно !

...........................................
Здравей, Таня! Нямаш представа каква беше изненадата ми, когато в тая прословута хижа в тоалетните нямаше вода, а самите те бяха в отвратително състояние. Тази хижа е първа спирка към планината, оттук минават целият поток от туристи, кой идиот е решил, че може да бъде в такъв вид? Потрес и отвращение от беззаконието в тая страна. Дава се нещо за ползване, сключва се договор и ако не се спазват клаузите по него, то се отнема... Не съм била в Африка, но по снимки от нета, задминахме и тях вече...:(
цитирай
6. tota - Поздрави за споделеното!
18.09.2013 20:54
Където и да сме да носим България в сърцето си!
цитирай
7. veninski - Поздрави от Родопите! Добре дошла!
19.09.2013 06:28
Поздрави от Родопите! Добре дошла!
цитирай
8. dolsineq - tota - Поздрави за споделеното!
19.09.2013 13:18
tota написа:
Където и да сме да носим България в сърцето си!

...................................
Благодаря, Тота! Изобщо допускаш ли, да видя тези български красоти и да не се похваля!?...:)
цитирай
9. dolsineq - Поздрави от Родопите! Добре дош...
19.09.2013 13:19
veninski написа:
Поздрави от Родопите! Добре дошла!

................................
Благодаря! Добре заварил и добре ми дошъл в блога! :)
цитирай
10. metlichina - с удоволствие бях с теб...
24.09.2013 13:29
а първата снимка е просто... Божествена...
поздрав, Снежи..
цитирай
11. dolsineq - . metlichina - с удоволствие бях с теб...
24.09.2013 19:57
metlichina написа:
а първата снимка е просто... Божествена...
поздрав, Снежи..

..........................................
Благодаря, metlichina! Снимката е правена в Сапарева баня от балкона на х-л "Емили". Много са чисти цветовете на дъгата, това и мен ме изненада. Навярно планината е тая, която прави тези чудеса. Пак заповядай, лека вечер и само приятни изненади, като дъгата...:)
цитирай
12. dolsineq - http://lex. bg/bulletin/?isu...
09.10.2013 20:16
http://lex.bg/bulletin/?isu=211&tp=sf&id=132
http://trudipravo.bg/index.php?option=com_content&view=article&id=855%3Acc20&catid=63%3Astandartsa&Itemid=134
http://www.cci-vratsa.org/opac/files/Financial_Report.pdf



http://ezines.zakonnik.net/2009/buletin/br_012/st_001.html
http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2013/10/01/2151771_poveche_ot_137_mln_lv_sa_dareniiata_v_bulgariia_za/
http://www.account-bg.info/mss/page.php?78


http://www.edksoft.com/docs/ScetOtchFEF.pdf
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: dolsineq
Категория: История
Прочетен: 3179063
Постинги: 542
Коментари: 5745
Гласове: 14109
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930