Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.07.2011 15:04 - Писмо до Стефан Софиянски
Автор: dolsineq Категория: Политика   
Прочетен: 7233 Коментари: 17 Гласове:
15

Последна промяна: 17.07.2011 15:47

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
            Това ли искаме за себе си и нашите деца?  Нека не сме безразлични и равнодушни към бъдещето си! Проблемите в статията са реални и всички сме притиснати от тях. Но има нещо, с което не съм съгласна и това е насоченото обръщение към г-н Софиянски. Не споделям това мнение. За мен лично, постингът е отправен към всички бъдещи гласоподаватели. Моля да ме извини авторът ssd за това ми отклонение.
           Прочети и разпространи!
автор на постинга ssd
.......................................................................

УВАЖАЕМИ Г-Н СОФИЯНСКИ,

Дълго мислих на кого да пиша и избрах Вас. Наблюдавах Ви през годините, слушах какво говорите и спечелихте уважението ми с искреността си и грижата, която изразявате за България и бъдещето на хората в нея.

Писмото ми е провокирано от едно изявление по медиите, което определи българските граждани като най-лошите данъчни платци в Европа, а британците като най-добри. Понеже съм живяла и работила известно време във Великобритания, имам поглед върху данъчната им система. Искам да разгледам проблема в друга светлина.

Какви са данъчните закони във Великобритания и отношението към малкия бизнес?

Когато стартираш някакъв малък бизнес във Великобритания можеш да го регистрираш или като свободна професия или по търговския закон. Първата година плащаш само по 2.50 паунда на седмица, което прави 10 паунда на месец (около 23 български лева).

Първите данъци се плащат на втората година, като се приспадат всички разходи за бизнеса, независимо по какъв начин е регистриран, приспада се и данъчно необлагаемият минимум, който е 6 000 паунда и тогава се плаща – 20 % данък върху печалба от 6 000 до 20 000 паунда, 35% за печалба от 20 000 до 40 000 паунда и 60% за печалба от 40 000 паунда нагоре.

Няма отделна ставка данък здраве, пенсия и безработица (това, което в България наричат осигуровки, а всъщност си е вид данък).

Когато стартираш бизнеса, уведомяваш данъчните в тримесечен срок с една декларация по пощата, а те изпращат всички декларации, които трябва да попълниш, придружени от плик с платени пощенски разходи. Попълваш ги и ги изпращаш по пощата.

Тъй като минават 2-3 месеца, през това време нищо не се плаща, докато не получиш справката за тези 10 паунда на месец и готов попълнен платежен документ за тях. С този документ може да се плати в банка или поща.

За плащане към бюджета няма никакви такси!

Дават ти възможност с една декларация да сложиш това плащане на директен дебит от банковата си сметка и от този момент забравяш за всякакви декларации, само веднъж в годината получаваш справка от данъчните за това, което е взето от сметката ти, а можеш да видиш и плащанията от банковите извлечения.

От втората година има два пъти в годината авансово плащане, въз основа на печалбата от предходната година, но можеш всеки момент да намалиш или прекратиш тези авансови плащания, ако бизнесът ти е в затруднение. Отново уведомяваш с декларация, изпратена по пощата, като посочваш причините за спирането на плащането.

Всичко това може да се извърши и по Интернет, ако поискаш. Изпращат ти код за достъп до системата, с парола, която сменяш при първото влизане, за да е известна само на теб и от този момент можеш за всичко да контактуваш с данъчните по този начин.

Няма нужда да плащаш за електронен подпис!

Няма такива страшни строителни разрешителни за отваряне на малък офис или кабинет, които да се бавят с месеци. Ако бизнесът ти позволява да използваш помещение от жилището си за офис, ти се признават процент от разходите за ток, газ, вода и данъци, които плащаш за квадратурата, която използваш за дейността си.

Разликата при свободната професия и търговеца е, че търговецът има право да задържа 10% от печалбата за реинвестиция, а при свободната професия се заплаща целият данък. Никакви други разлики няма по отношение на данъчните закони.

Обикновено бизнес с повече работна ръка избира търговския закон, малкият бизнес избира свободната професия, защото счетоводството при нея е много леко. На откритите пазари, млекарите, които продават млякото си от врата на врата, в болници, лекарски и зъболекарски практики НЯМА касови апарати.

Да сравним размера на една глоба в двете държави:

При неподаване навреме на данъчна декларация глобата във Великобритания е 100 паунда (230 лева), а в България – 1000 лева. Глоби за други непопълнени декларации във Великобритания няма, защото те ти изпращат всичко, което трябва да попълваш, навреме по пощата. Ако все пак нещо е пропуснато, ти го изпращат по късно за попълване.

КАТО ОБОБЩЕНИЕ:

Лесно разбираеми данъчни закони, животът ти може да протича без да знаеш къде е сградата на данъчните, липса на излишни декларации, няма висене по опашки, няма страх, че може да бъдеш глобен с някаква страшно непосилна за тебе глоба.

Във Великобритания първо ти се дава да работиш и спечелиш и тогава ти се вземат данъци.


А в България?

Малкият бизнес трябва да започне да плаща осигуровки от следващия месец на стартирането на дейността. Става въпрос за месечна сума над 100 лева, а ако си управител на малка фирма и над 200 лева. Праговете на осигуряване се определят от вида професия, стажа, възрастта, но нямат никаква връзка с реалната печалба. Няма необлагаем минимум, което означава, че се заплаща и 10% данък върху всички доходи.

Това стоварва огромна данъчно-осигурителна тежест върху хората с ниски доходи, а тези с над 2000 лева доход на месец заплащат само 10% данък за сумите над 2000 лева.

Няма друга европейска държава, която с данъчните си закони да позволява бедните да стават все по-бедни, а богатите по-богати.

В България има тежки разрешителни режими при стартиране на някаква дейност, заплаща се от всяка фирма ток на промишлени цени, независимо от това, че не се ползва промишлен ток в повечето случаи.

Има още и често висене по опашки за подаване на най-различни декларации; страшни глоби, ако не са подадени навреме.

Българският гражданин не мечтае вече за собствен бизнес като европейския гражданин. Той иска да е чиновник, а още по-добре държавен служител.

Държавният служител не плаща осигуровки, има добро обезщетение при съкращаване, сигурен доход и властта да ти пречи с разнообразни способи, ако решиш да поемеш инициативата да инвестираш, за да си създадеш сам работно място. Няма такава данъчна дискриминация в никоя друга европейска държава. ВСИЧКИ плащат данък според дохода си на равни начала.

В други европейски държави ако останеш дългосрочно без работа не губиш и здравните си права. В България може да си плащал 10 години, но можеш да загубиш здравни права само за 3 месеца. През 2009 хората с прекратени здравни права бяха 700 000, през 2010 – 1,5 милиона, говори се, че в момента са близо ДВА милиона. От общо 3,4 млн. български граждани в работоспособна възраст два милиона са не само загинали финансово, но ако се разболеят сериозно, са пред риск да загинат и физически.

Такова бедствие в друга европейска държава няма!

Теорията, че това са богати хора, които не искат да плащат здравна осигуровка, защото могат да си платят, когато им се наложи, е смешна.

Голяма част от европейските държави са се отказали от такъв модел на здравно осигуряване, защото при него са умирали хора, тъй като не са могли да си позволят елементарно лечение. Вече са преминали към модел на общо подоходно облагане, а държавата разпределя средствата за здравеопазване, пенсии и помощи.

За всяка държава е трудно да направи справедлива здравно-осигурителна система, но се прави всичко възможно да не умират хора, защото нямат достъп до лечение. Освен това здравноосигуреният европеец срещу такса от 1-2 евро в аптеката, получава лекарствата си безплатно. Българинът може да получи нещо безплатно от системата, ако е с хронично заболяване или влезе в болница.

Логиката в другите европейски държави е обратната. Осигурява се достъпно лечение на заболяването преди да се е усложнило, за да не се стигне до болница.

Представете си как се чувства български гражданин, работещ в друга европейска държава, когато като се разболее детето му, взима лекарствата от аптеката безплатно. В България трябва да заплаща лекарствата на здравноосигуреното си дете на 100%. На всичкото отгоре лекарствата и някои основни храни са по-скъпи отколкото в другите европейски държави. Причината е, че държавата отказва да въведе диференцирани вставки на ДДС за стоките от първа необходимост и лекарствата. Много хора отказват лечение, защото не могат да заплатят лекарствата си.

Гледам как правят шоу програми да помагат на хора от други държави в бедствие. В същото време цари пълно безучастие към съдбата на 2 млн. български граждани, които са здравно в пълна безизходица. Дори се поддържа конфликт между здравноосигурените и неосигурените, като на последните се вменява вината за лошата ни здравна система.

Цялата данъчно-осигурителна система е тотално сбъркана. Законите трябва да работят за хората, а не да са насочени срещу тях.


Иска ми се да съдействате да се събере екип от икономически експерти и спешно да се даде гласност и отговори на следните въпроси:

  1. Защо в България е премахнат данъчно необлагаемият минимум? В другите европейски държави го има, защото това са средствата за оцеляването на индивида и държавата гарантира, че тези жизнено важни средства няма да бъдат засегнати.
  2. Защо в България няма семейно подоходно облагане? В другите европейски държави го има, защото гарантира оцеляването на броя на хората в едно семейство.
  3. Как е възможно осигурителната тежест да зависи от прагове, определени на принцип професия, възраст, стаж и др., въпреки че доходите при пазарна икономика не зависят от това?
  4. Защо има дискриминация при осигурителното облагане на държавните служители и останалото население? Цяла Европа работи за премахването на дискриминацията във всичките й проявления.
  5. Как би се тълкувал според Хартата за правата на човека, Европейските директиви и Българската Конституция следният надпис, който стои срещу ЕГН-то на 2 млн. българи: “Лицето е с прекратени здравно-осигурителни права”? Изобщо какво означава в съвременния свят да лишиш някого от права.
  6. Защо се подготвят такива непосилни условия на пенсиониране – стаж 37-40 години, като това е постижимо, ако си работил цял живот без прекъсване. В никоя друга европейска държава го няма това. В условията на пазарна икономика има процент постоянна безработица. Това означава, че всеки един може да остане, във всеки момент, дългосрочно или краткосрочно без работа. Още повече, че доста години българинът бе превърнат в икономическия емигрант на Европа, принуден да търси легална или нелегална работа извън България, за да оцелее. Защо обричат това поколение и на мизерни старини?
  7. Защо държавата отказва да въведе по-ниско ДДС за лекарствата и стоките от първа необходимост, въпреки че огромна част от българите се затрудняват от високите им цени? В другите европейски държави има диференцирана вставка на ДДС, а даже има и стоки без ДДС.
  8. И основно.... Защо законите в България се пишат с презумпцията, че българският гражданин е потенциален техен нарушител? Примерно, осигуровките са превърнати в ангария, която трябва да плащаш, ако искаш да работиш в България, независимо от това колко печелиш, защото ако работиш, значи криеш доходи.

Тази данъчна логика унищожи малкия бизнес!


В другите европейски държави законите се пишат за тези, които ще ги спазват и не поставят хората, които искат да живеят според правилата пред дилемата: “Да спазя закона и да фалирам или да живея на ръба на закона, за да оцелея.”

Гледах по новините в какво състояние е къщата на Ал. Стамболийски и мисля, че тя трябва да бъде консервирана в този си вид, като визуален символ на това, в какво се превърна Държавата България в резултат на повече от 20 години, изкуствено раздут за нечии интереси “преход”.

Ако нещата не се променят и законите не започнат да се създават за хората в тази държава, в това ще се превърне и Домът на нашите деца – България. Един разрушен и разграбен дом, който не става за живеене.

Искам да Ви помоля да съдействате, за да се чуят посочените проблеми. С всеки изминал ден става все по-зле.

Първо хората трябва да имат шанса да оцелеят, после възможност да работят и печелят и тогава ще дойдат данъците. Всяка друга логика, която унищожава инициативата в хората, ги обрича на безизходица.

Наричат българския гражданин мързелив, неспазващ закона и търпелив до овчедушие. Не съм съгласна с тази характеристика. Българинът работи в повечето случаи повече часове от средностатистическия европеец, извънреден труд не му се заплаща, а и основната заплата е в пъти по-ниска от европейската. На всичкото отгоре и държавни и частни фирми си позволяват с месеци да не плащат заплати изобщо. Никой работодател не може да си позволи да прави това в другите европейски държави.

Издръжката на живот на българския гражданин е несъразмерно висока с доходите му и това продължава страшно дълго. Българинът не е търпелив. Той е отчаян, а човек живеещ в губеща позиция дълго време, се мачка лесно.

Искам промяна в цялата данъчно-осигурителна система, защото правата, които извоюваме ще оставим като наследство на нашите деца. Това са основите на Дома, който трябва да им изградим. Не искам този дом да е домът на безизходицата и разрушението, а домът на възможностите, в който нашите деца да отглеждат техните деца и наши внуци.

Превърнаха ни в нация, която с мъка отглежда децата си, образова ги и след това с охота ги подарява на други нации, за да ги спаси от безизходицата, в която ние вегетираме.

Това не е ценностната система на българина. Мисля, че ако се даде възможност да се обсъдят горепосочените проблеми и се даде трибуна на тези които знаят как да ги решат, има изход.

Надявам се да познавате тези хора и да ги съберете да работят за премахването на всички уродливи данъчно-осигурителни закони. Животът в България трябва да стане нормален, за да върнем изгубените ценности на нашия народ.

За нашите деца ...

Искрени уважения,

М. Николова

ssd.blog.bg/politika/2011/06/25/pismo-do-stefan-sofiianski.771246




Гласувай:
16



Спечели и ти от своя блог!
1. dolsineq - Проблемите в статията са реални и ...
17.07.2011 15:41
Проблемите в статията са реални и всички сме притиснати от тях. Но има нещо, с което не съм съгласна и това е насоченото обръщения към г-н Софиянски. Не споделям това мнение. За мен лично, постингът е отпраеен към всички бъдещи гласоподаватели. Моля да ме извини авторът ssd за това ми отклонение.
цитирай
2. bven - Поздрави, dolsineq -
17.07.2011 16:45
нека всеки го прочете и да прецени . Защото е дошло време разделно и всичко се променя много бързо!
Хубав ден!:)))
цитирай
3. dolsineq - нека всеки го прочете и да прецени. ...
17.07.2011 16:49
bven написа:
нека всеки го прочете и да прецени . Защото е дошло време разделно и всичко се променя много бързо!
Хубав ден!:)))

..........................................
И в профилът си във ФБ съм го постнала. Проблемите не търпят отлагане. Ние ще гласуваме, но за кого се пита в задачата... Поздрав и спокойни празнични часове.
цитирай
4. mt46 - Писмото
17.07.2011 17:37
би трябвало да е адресирано до всички важни държавни институции, до всички партийни лидери... Да, бюрократична държава сме, дребният бизнес е смазан - и това навярно се прави умишлено. При сравнение с друга европейска страна, е видно, че у нас законите са срещу народа...
Тъй като законите се коват в парламента, коректно е тези въпроси да бъдат отправени към ГЕРБ...
цитирай
5. stela50 - Споделям твоите мисли ,Долцинея ...
17.07.2011 17:39
... Това ли искаме за себе си и нашите деца? Нека не сме безразлични и равнодушни към бъдещето си! Проблемите в статията са реални и всички сме притиснати от тях. Но има нещо, с което не съм съгласна и това е насоченото обръщение към г-н Софиянски. Не споделям това мнение. За мен лично, постингът е отправен към всички бъдещи гласоподаватели...
Поздрав и хубава вечер !
цитирай
6. dolsineq - би трябвало да е адресирано до вс...
17.07.2011 18:17
mt46 написа:
би трябвало да е адресирано до всички важни държавни институции, до всички партийни лидери... Да, бюрократична държава сме, дребният бизнес е смазан - и това навярно се прави умишлено. При сравнение с друга европейска страна, е видно, че у нас законите са срещу народа...
Тъй като законите се коват в парламента, коректно е тези въпроси да бъдат отправени към ГЕРБ...

...................................................
Само като погледнеш големите търговски фирми, които трайно се "насадиха" в страната и смазаха малките магазинчета или пък вземи примерно "конкуренцията" при тока, а да не говорим за селското стопанство. То отвсякъде е прецакано, можеш да прецениш какво държавно управление имаме.
цитирай
7. dolsineq - . . . Това ли искаме за себе си и нашите ...
17.07.2011 18:18
stela50 написа:
... Това ли искаме за себе си и нашите деца? Нека не сме безразлични и равнодушни към бъдещето си! Проблемите в статията са реални и всички сме притиснати от тях. Но има нещо, с което не съм съгласна и това е насоченото обръщение към г-н Софиянски. Не споделям това мнение. За мен лично, постингът е отправен към всички бъдещи гласоподаватели...
Поздрав и хубава вечер !

............................................
Все пак писмото е на М. Николова и нейно е правото да определя към кого да е адресирано. Благодаря за подкрепата, Таня! :)
цитирай
8. bgwest - Ние ще гласуваме, но за кого се пита в ...
17.07.2011 21:33
Ние ще гласуваме, но за кого се пита в задачата... Поздрав и спокойни празнични часове. [/quote]

Няма никакво значение за кого ще гласуваме.
Дори е по-добре да не гласуваме....Наистина.
цитирай
9. dolsineq - Ние ще гласуваме, но за кого се пита в ...
17.07.2011 21:45
bgwest написа:
Ние ще гласуваме, но за кого се пита в задачата... Поздрав и спокойни празнични часове.


Няма никакво значение за кого ще гласуваме.
Дори е по-добре да не гласуваме....Наистина.[/quote]
.......................................................
За сега и аз не знам, Благовест, но трябва да имаме позиция, а не да се движим като безмозъчно стадо. Чета при различни блогъри и познати от ФБ, които се занимават с политика, но нищо определено не се поевява на хоризонта, което да задържи вниманието ми.
цитирай
10. bgwest - Именно, за позиция става въпрос. ...
17.07.2011 22:08
Именно,за позиция става въпрос.
Когато гласувам за някой/обикновено залитам надясно/след година,две имам чувството,че съм част от безмозъчното стадо.....
.....и никога не съм съжалявал,когато не гласувам.
Негласуването е доста добра гражданска позиция,според мен...


П.П.Днес четох една статия за Софиянски/в един нов вестник:)))/...Почувствах се неловко и глупаво...Та нали за тях гласувах с две ръце преди десетина години.
цитирай
11. dolsineq - Именно, за позиция става въпрос. ...
17.07.2011 22:16
bgwest написа:
Именно,за позиция става въпрос.
Когато гласувам за някой/обикновено залитам надясно/след година,две имам чувството,че съм част от безмозъчното стадо.....
.....и никога не съм съжалявал,когато не гласувам.
Негласуването е доста добра гражданска позиция,според мен...


П.П.Днес четох една статия за Софиянски/в един нов вестник:)))/...Почувствах се неловко и глупаво...Та нали за тях гласувах с две ръце преди десетина години.

....................................................
Предполагам тази статия имаш предвид: http://bulgaria-news.bg/category/bulgaria/politics/article/post73611.html Гнусни са такива игри.
цитирай
12. анонимен - имаш хубави идей, но не съм съгласен ...
17.07.2011 22:37
имаш хубави идей,но не съм съгласен дая са отправени към г-н Софиянски,като кмет съм се сблъсквал с него и екипа му и мога да те уверя че нглостта им няма граници,искаха ми куп пари под масата за едно разрешително са продажба на сандвичи.и когато и казах че немога си позволя тази сума те ми казаха еми сажалявам тогава ще дойде някой дето ще си я позволи.Така,че имаш хубави виждания но отправени към грешния човек
цитирай
13. bgwest - Долси, тези отдясно са доста по г...
17.07.2011 22:47
Долси,тези отдясно са доста по големи Боклуци от Боклуците отляво.
Кажи ми с една две думи/ако не те затруднявам и не ти губя времето/КОЙ в момента управлява България.Конкретен,кратък отговор ми дай.
цитирай
14. dolsineq - имаш хубави идей, но не съм съгласен ...
17.07.2011 22:53
анонимен написа:
имаш хубави идей,но не съм съгласен дая са отправени към г-н Софиянски,като кмет съм се сблъсквал с него и екипа му и мога да те уверя че нглостта им няма граници,искаха ми куп пари под масата за едно разрешително са продажба на сандвичи.и когато и казах че немога си позволя тази сума те ми казаха еми сажалявам тогава ще дойде някой дето ще си я позволи.Така,че имаш хубави виждания но отправени към грешния човек

.....................................................
Анонимен, статията е много добра, но не е моя, а на М. Николова. Мой е само увода в началото. И аз не одобрявам адресацията към Софиянски.
цитирай
15. dolsineq - Долси, тези отдясно са доста по г...
17.07.2011 22:57
bgwest написа:
Долси,тези отдясно са доста по големи Боклуци от Боклуците отляво.
Кажи ми с една две думи/ако не те затруднявам и не ти губя времето/КОЙ в момента управлява България.Конкретен,кратък отговор ми дай.

.....................................................
Путин - при президента открито се показва, а при премиера - само се подсказва. Може и да греша, но така виждам нещата.
цитирай
16. bven - Na 13: Навсякъде командват Билдербергерите (НОВИЯ СВЕТОВЕН РЕД).
18.07.2011 09:50
Четете "Не пипай тзи книга" - там добре ги описва авторът.
Хубава и плодотворна седмица!:))
цитирай
17. dolsineq - Четете "Не пипай тзи книга...
18.07.2011 11:32
bven написа:
Четете "Не пипай тзи книга" - там добре ги описва авторът.
Хубава и плодотворна седмица!:))

.....................................................
Преди известно време ми попадна реклама за тази книга, а сега наистина я потърсих: http://chitanka.info/text/15396/3#textstart Почва много заинтригуващо, сигурно ще е интересна, Мария. И аз обичам въпросите и неизвестността. :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: dolsineq
Категория: История
Прочетен: 3179247
Постинги: 542
Коментари: 5745
Гласове: 14109
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930