Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.03.2011 17:22 - Да славим пролетта! Пейо Яворов
Автор: dolsineq Категория: Поезия   
Прочетен: 7216 Коментари: 18 Гласове:
23

Последна промяна: 22.03.2011 20:34

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
     
                         

Да славим пролетта! Въстана Слънцето могъщо

в царствен небосвод…

Да славим него — вечно също

в гордия си ход

и с дръзкия си вид. Земята се пробуди…

Милион стрели на пламналия взор

замрежиха кристалния простор,

докоснаха Земята. И Земята се пробуди.

Ето озова се тя

в премяна брачна — дева под цветя,

готова за прегръдки луди.

И настъпи Пролетта… Да славим Любовта!

 

И да осмеем злобата — оназ,

която никога не дреме:

злобата на вечнопобеждаваното Време,

против зноя мраз!

Защото Слънцето я найде хладна, под саван

— възлюбената своя —

черна я видя, видя я да възправя дрипав стан,

позна я на магиите в безброя…

И настъпи час на страстен пир —

за посмеяние над млъкналата злоба:

ето наи-подир

часът на кипналата мощ и трепета на

                жадната утроба.

 

Да възславим Пролетта, Земя! — че славата на Дните,

Слънцето съм аз, Мъжът… Победна светлина —

за тебе грее моя поглед, о Жена,

и доле тук, и там от висините!

Виж ме в погледа грабливи,

в жегата на моето задъхано лице;

познай ме в бляновете срамежливи,

в шепота на твоето разбудено сърце…

Ела в прегръдките ми златни, —

Слънцето съм аз! След миг ще бъда облак — аз, Мъжът,

обилния с лъчи и влага. Аз съм дух, а ти си плът;

безсмъртието — чародейство на цветята ароматни.

 

Чародеен цвят — целувката цъфти на твоите уста, —

цветята аз ще орося!… Магесника враждебен,

Времето ни дебне; в лабиринт вълшебен

Времето ни гони, — тъмна суета!

Цветята аз ще орося… Непобедима младост —

Любовта е в нас. И пак настъпи час

на обновителния шемет, лъчезарна радост.

Времето ни гони, ние ще го уморим; а в неговия край —

и бряг, и родното начало Любовта ни ще узнай…

Аз Слънце, ти Земя, сега сме дух и плът,

        единството ни — сладост, —

дъх на Пролетта.

        Да славим Любовта!


 

 



Гласувай:
23



Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
1. tryn - Хубав избор, Долсинея! Благодаря!
22.03.2011 17:45
Пролетен поздрав и слънчево настроение! :)
цитирай
2. dolsineq - Пролетен поздрав и слънчево нас...
22.03.2011 17:58
tryn написа:
Пролетен поздрав и слънчево настроение! :)

.........................................
Яворов никога не остарява, както и това хубаво изпълнение, на което не знам кой е изпъмнителят. Ако случайно знаеш кой е, напиши ми го Ели?...:)
цитирай
3. sevdabg - Да славим Любовта!
22.03.2011 18:12
Колко хубаво е написано ...
А песента е една от любимите ми :)

Благодаря ти мила !
цитирай
4. dolsineq - Колко хубаво е написано. . . А пес...
22.03.2011 18:22
sevdabg написа:
Колко хубаво е написано ...
А песента е една от любимите ми :)

Благодаря ти мила !

................................
Едно от любимите ми яворови стихотворения, Севде. Бих искала да разбера повече за певеца на песента.
цитирай
5. sevdabg - Само предполагам мила,
22.03.2011 19:39
Едно от любимите ми яворови стихотворения, Севде. Бих искала да разбера повече за певеца на песента.[/quote]

че певеца е този в 1-вия линк който ти изпратих ?

Поздрави !
цитирай
6. hatanasov - Да славим Пролетта!
22.03.2011 23:15
Да славим Любовта!
Две хубави очи!
Музика, лъчи!
цитирай
7. demar - Здравей, Снежа!
22.03.2011 23:40
Аз съм роден в Чирпан ...и не мога да коментирам Яворов.
Но ...певеца на песента си е много сладък, а и песничката си е точно за 22.март.
" Цветовете на дъгата толкова хубави в небето,
те са и по лицата на хората които минават.
Виждам приятели, които си стискат ръцете,
казвайки си „как си?",
а те всъщност си казват аз... аз те обичам..."
Хубава вечер... и там , отвъд дъгата , има място за всички!
цитирай
8. demar - Забравих да ти каза...
23.03.2011 00:05
Певеца е Israel Kamakawiwoʻole .
Един от най-добрите и уважавани изпълнители на Хавай ,
е, със сигурност е най-тежкият - над 300 кг , затова и умира на 38 години.
Албума му с тази песен става платинен и се чува в много филми...
На погребението му има над 10000 души и е погребан като държавен глава.
Ще си остане с неговото :
" И си мисля...колко прекрасен свят.. "
цитирай
9. bizcocho - Клипът е нещо невероятно! Стихо...
23.03.2011 03:47
Клипът е нещо невероятно! Стихотворението.... та аз обожавам поезията и не е възможно съответно да не обичам стихотворение на Яворов :)
Честита пролет! :))
цитирай
10. dolsineq - Едно от любимите ми яворови стих...
23.03.2011 11:46
sevdabg написа:
Едно от любимите ми яворови стихотворения, Севде. Бих искала да разбера повече за певеца на песента.


че певеца е този в 1-вия линк който ти изпратих ?

Поздрави ![/quote]
......................................
Благодаря за информацията, Севде. За пръв път я чух в този вариянт и много ми хареса. Поздрав с усмивка! :)
цитирай
11. dolsineq - Аз съм роден в Чирпан. . . и не мога да ...
23.03.2011 11:49
demar написа:
Аз съм роден в Чирпан ...и не мога да коментирам Яворов.
Но ...певеца на песента си е много сладък, а и песничката си е точно за 22.март.
" Цветовете на дъгата толкова хубави в небето,
те са и по лицата на хората които минават.
Виждам приятели, които си стискат ръцете,
казвайки си „как си?",
а те всъщност си казват аз... аз те обичам..."
Хубава вечер... и там , отвъд дъгата , има място за всички!

.............................
И текстът бил хубав, не само изпълнението на песента... Какво по-хубаво от това да се обичаме, нали Демар?..:)
цитирай
12. dolsineq - Певеца е Israel Kamakawiwo&...
23.03.2011 11:52
demar написа:
Певеца е Israel Kamakawiwoʻole .
Един от най-добрите и уважавани изпълнители на Хавай ,
е, със сигурност е най-тежкият - над 300 кг , затова и умира на 38 години.
Албума му с тази песен става платинен и се чува в много филми...
На погребението му има над 10000 души и е погребан като държавен глава.
Ще си остане с неговото :
" И си мисля...колко прекрасен свят.. "

.................................
И на мен много ми хареса този певец. Жалко, че е починал толкова млад. Мир на праха му!
цитирай
13. dolsineq - Да славим Любовта! Две хубави ...
23.03.2011 11:54
hatanasov написа:
Да славим Любовта!
Две хубави очи!
Музика, лъчи!

...................................
Това е Яворов! Само с няколко думи изразява вулкан от чувства. Майстор на любовната поезия! Поздрав с усмивка! :)
цитирай
14. dolsineq - Клипът е нещо невероятно! Стихо...
23.03.2011 12:05
bizcocho написа:
Клипът е нещо невероятно! Стихотворението.... та аз обожавам поезията и не е възможно съответно да не обичам стихотворение на Яворов :)
Честита пролет! :))

...................................
Благодаря! Честита Пролет и на теб, bizcocho! Нека дойде с много топлина и слънце! :)
цитирай
15. sparotok - !
23.03.2011 14:25
Дано с пролетта се пробудим и ние!
Поздрави!
цитирай
16. phoenix2000 - Пролетно и Приятно :)))))))
23.03.2011 15:07
Пролетно и Приятно :)))))))
цитирай
17. dolsineq - Дано с пролетта се пробудим и ние...
23.03.2011 16:58
sparotok написа:
Дано с пролетта се пробудим и ние!
Поздрави!

................................
Да се надяваме, че ще е така! Честита пролет и на теб! :)
цитирай
18. dolsineq - Пролетно и Приятно :))))))). . . . . . ...
23.03.2011 16:59
phoenix2000 написа:
Пролетно и Приятно :)))))))

................................
Все още облачно и мрачно, но и нашето време ще дойде....:)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: dolsineq
Категория: История
Прочетен: 3180155
Постинги: 542
Коментари: 5745
Гласове: 14109
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930