Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.06.2010 16:02 - Песен на песните Соломон
Автор: dolsineq Категория: Поезия   
Прочетен: 2139 Коментари: 2 Гласове:
6



ПЕСЕН ПЪРВА

web

Песен на песните възпява Соломон:

Нека ме целунат неговите устни!
Защото ласките ти са по-хубави от вино,
маслата ти благоухаят с прекрасен аромат,
разлят елей е твоето име,
затова момичетата те обичат.

Притегли ме след себе си; нека побегнем!

Царят ме въведе в своите покои!
Ще се веселим в тях, за тебе ще се радваме,
омайват ласките ти повече от вино,
момичетата с право те обичат!

Макар и черна съм прекрасна, ерусалимски дъщери,
като кидарските шатри, като Соломонови завеси.
Не гледайте, че съм помургавяла,
            защото слънцето ме е опалило.
Разсърдиха се моите братя, та ме сложиха
            пазачка на лозята;
Но своето лозе аз не опазих.

Бъди добър, кажи ми, ти, на душата ми любими,
де стадото си ти пасеш
            със стадото си де пладнуваш?
Че защо да скитам като блудница подир стадата
            на твоите другари?

Ако сама не знаеш, най-хубава между жените,
тръгни подир следите на стадата и яретата си паси
            край шатрите овчарски.

Любима моя, ти приличаш на кобилка
            във фараонска колесница.
Красиви са страните ти под сплетените нанизи
            и шията ти със мъниста.
Ще ти направим златни плетеници
            и огърлица от сребро.

Докато царят на трапезата пирува,
разлива ароматите си моят нард.
Любимият за мен е като китка смирна,
нощуваща между гърдите ми.
Любимият за мен е като грозд къна уханна
в лозята на Ейн-Гиди.

Колко си хубава, любима моя, колко си хубава си;
с очи на гълъбица!

Колко си хубав, любими мой, колко приятен!
Зелената трева ни е постеля,
гредите на дома ни са от кедри,
а стените кипарисови.

 





Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
1. blagovestie - Нямало поезия в Библията, а?
16.06.2010 16:04
Красота, благодаря, че ни припомняш :))
цитирай
2. dolsineq - Да, и то много добра, Благовесте. :)
16.06.2010 16:13
Да, и то много добра, Благовесте. :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: dolsineq
Категория: История
Прочетен: 3169052
Постинги: 542
Коментари: 5745
Гласове: 14109
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031