Прочетен: 22137 Коментари: 45 Гласове:
Последна промяна: 09.07.2012 00:55
sparotok.blog.bg/politika/2012/04/29/trakiiskite-imena-za-jivotni-i-ptici.947265
ТРАКИЙСКИТЕ ИМЕНА ЗА ЖИВОТНИ И ПТИЦИ
Когато за пръв път разгърнах старобългарски речник бях изненадан от особените думи, които намерих там. Никога не бях си помислял, че вепръ означава диво прасе, а оимъ е боец. Преди около хиляда години те са били разбираеми за нашите деди, за нас обаче речта на предците ни изглежда странна. Това е така защото всичко се развива, езика не прави изключение. Понеже човешкия живот е сравнително кратък ние трудно усещаме промените. Те стават явни когато прочетем текст написан дълго време преди да се родим. Едва тогава разбираме до каква степен се е развил българския и колко по-различно е звучал той в далечното минало.
Винаги ми е било любопитно да разбера какви думи са ползвали траките за различни животни и птици. Предполагах, че едва ли дори и едно название ще се е запазило в лесно разпознаваем вид. По време на работата си обаче с удивление установих, че някои имена са останали непроменени за период от над две хиляди години. Други разбира бяха твърде различни от днешните. Разликата се състоеше предимно в окончанията, корените в повечето случаи бяха същите.
Представям ви списък с тракийските имена на животни и птици. Добавил съм и нещо интересно за любителите на риболова.
Приятно четене:)
ТРАКИЙСКИ БЪЛГАРСКИ
АВА- ОВЦА
АПРО- ВЕПРЪ – диво прасе (ст.блг.)
АРЕ - ЯРЕ
АРБА- ЯРЕБИЦА
АРПЕС- ВРАБЕЦ, УРЪПКА, РЪПКА –врабец диал.
БЕБЕР- БОБЪР, БЕБЕР – бобър диал.
БИК- БИК
ВОЛИНТ- ВОЛЕНТЕ – вол (ст.блг.)
ДРАЗД- ДРОЗД
ЕЛЕН- ЕЛЕН
ЕЗИС- ЕЖ, ТАРАЛЕЖ
ЗАИК- ЗАЕК, ЗАИК – заек диал.
ЗВЕР- ЗВЕР, ЗВЯР
ЗЕАБА- ЖАБА
ЗЕРВ- ЖЕРАВ
ЗОМБР- ЗОМБРЪ – зубър
ЗУМ- ЗМИЯ, ЗЪМ – змия диал.
КАБЕЦ- КОБЕЦ – вид сокол
КАЙКА- ЧАЙКА
КАЛАБ- ГЪЛЪБ
КАЛВЕНТ- КЪЛВАЧ
КАТАРАКА- КАТЕРИЦА
КОБИЛА- КОБИЛА
КОЗА- КОЗА
КОЗИЛ- КОЗЕЛ
КОН- КОН
КОУР КОУРЪ – петел (ст.блг.)
ЛИБИД- ЛЕБЕД
МАСКА- МЪСКА – муле (ст.блг.)
ОРОЛ- ОРЕЛ
ПАТО- ПАТИЦА
СЕРНА- СЪРНА
СКЕНЕ- ЩЕНЕН – кученце (ст.блг.)
СОЙА- СОЙКА
Историческите извори дават и други имена на тракийски животни. Вонасос например е тракийска дума за див бик. През ІV-ти век преди Христа, Аристотел спомевана вонасоса и пояснява, че въпреки огромния си ръст това животно се защитава като пръска нападателите си с воняща течност, от която козината на кучетата може да окапе. Не е трудно човек да се досети, че вонас(ос) е гръцкото предаване на вонящ. С подобна етимология е също думата бизон, нейното значение е вонящ.
Ганос е название, което траките ползват за хищник, някакъв вид чакал. Ганос означава повалящ, душащ, като обяснение идва от нашите думи гнетя- подтискам, гъна – извивам, натискам, но и гоня, подгонвам (оказвам натиск). Сродни са санскритската хантар – убиец, авестийската жантар – убиец, а и ирландската gonim – ранявам. Връзка показва също хетската куен- убивам. Дори староисландския предлага сродна дума – gunnr – борба. Един любопитен факт е това, че съществува тракийско племе гондри, чието значение е бойци, тези, които гонят, тези, които убиват.
Давос е тракийска дума за вълк, езиковедите (Георгиев, Дуриданов) я свързват с глагола давя, т.е. душа. Това прави вълка, той захапва жертвата си за гърлото и я дави. Името на това животно е прието от две големи племена – даките живеещи на север от Дунава и даите обитаващи Средна Азия.
Документирани са и няколко тракийски думи за риби. Само една се е запазила в разпознаваема форма, това е самос – сом. Срещал се е в доста реки и е дал дори името на две – Осъм ( Асамос) в България и Сомеш (Самос) в Румъния. Сродни думи са литовската шамас –сом и латвийската самс – сом. Делкан е друго име на риба позната на траките, значението е дялкан, оформен, продълговат. Херодот съобщава за рибата папракс, тя е ловена от траките в Прасийското езеро. Папракс, а и Прасийско езеро се обясняват с нашите думи- да попръскам, пръска, пръскам, сродна са хетската папарш-пръскам и санскритската парсати- пръскам.
Може да са минали повече от две хиляди и триста години от времето когато думите за тракийските животни и птици са документирани, но все още може да се види връзката им с българските названия. Нима това не е ярко свидетелство за нашите древни балкански корени?
Използвана литература:
1. Z. Velkova, The Thracian Gloses;
2. В.Георгиев, Траките и техния език;
3. И.Дуриданов, Езикът на траките;
4. В. Георгиев, Българска етимология и ономастика;
5. В.Георгиев, Въпроси на българската етимология;
6. Неродот, История;
7.Д.Попов, Гръцките интелектуалци и тракийския свят;
8. Плиний, Естествена История;
9. Д.Дечев, Характеристика на тракийския език;
10.D. Dečev, Die thrakischen Sprachreste,
11.O. Haas, Die phrygischen Sprachdenkmдler;
Летни билки - Вратига - гони натрапници
Черквата "Св.Димитър" в с.Мако...
...................................................
Странни хора сме ние, българите, Надя. Мечтаем да открием гърне с жълтици, а не съзнаваме, че самите ние сме ценост, носейки гените на най–древното балканско население...:)
са постингите на Павел Серафимов... фен съм му...
поздравявам те, dolsineq ... и съм съгласна, че
самите ние сме ценност... най-сърдечно...
са постингите на Павел Серафимов... фен съм му...
поздравявам те, dolsineq ... и съм съгласна, че
самите ние сме ценност... най-сърдечно...
...........................................
Носим многовековна историческа памет, а сме свели глави до Земята и сме се оставили на шепа бандити да ни управляват...
Колко факти и доказателства има за това, че сме потомци на най- древното балканско население , езикът - най- древния на света ...
...Траките не са изчезнали, те са си били винаги тук,
без значение с какво име ще бъдат наречени ...
Време е всичко да си дойде на мястото , да си вдигнем главите !
01.07.2012 23:58
В много голяма част споделям мненията на Павел.
За по - пълното разбиране на сведенията стигнали до нас от древността използвам произведенията на Кръстьо Мутафчиев.
По всяка вероятност към тях е необходимо да се добавят Ведите (индийски и славянски)и донякъде теорията за обърканото летоброене на Фоменко.
В много голяма част споделям мненията на Павел.
За по - пълното разбиране на сведенията стигнали до нас от древността използвам произведенията на Кръстьо Мутафчиев.
По всяка вероятност към тях е необходимо да се добавят Ведите (индийски и славянски)и донякъде теорията за обърканото летоброене на Фоменко.
......................................
Индийците са си там, Костадине, тяхното присъствие на дразни никой, но виж траките се оказаха трън в петата на "Великите" ... просто трябва да се пренапише историята ни, щото след 100 г може и марсианци да ни изкарат...:)
..................................
Ами те като си живеят "сред нас4, ти тогава за какъв се самоопределяш, след като не си трак, Миткало?...ха сега да те чуя, а?...;)
Колко факти и доказателства има за това, че сме потомци на най- древното балканско население , езикът - най- древния на света ...
...Траките не са изчезнали, те са си били винаги тук,
без значение с какво име ще бъдат наречени ...
Време е всичко да си дойде на мястото , да си вдигнем главите !
.................................
Поздрави от една жена, говореща техният език и спазваща техните обичаи...:)
03.07.2012 10:53
ТАКА СЕ ПРЕДСТАВЯТЕ В ЦЯЛА ЕВРОПА, ВСИЧКИТЕ БЪЛГАРСКИ ПОСОЛСТВА ПИШАТ ЗА ИСТИНСКАТА БЪЛГАРСКА ИСТОРИЯ, ТОЕСТ, "...прабългарите, народ от тюркски произход. В съюз със славяните образуват Българската държава, призната от Византия през 681 г."
Посолство на Република България Атина, Гърция
"Кратка история на България"
Официален сайт: http://www.mfa.bg/bg/26/pages/view/1214
В ХІ-VІ век преди новата ера се появяват първите тракийски държавни обединения, разцветът на които е през VІІ-VІ в. пр.н.е.
През І век пр.н.е. техните земи са завладени от Рим, а от V в. са включени във Византия. Постепенно те са претопени от заселилите се през VІ век на Балканския полуостров славяни.
През втората половина на VІІ в. на територията на днешна Североизточна България се заселват и прабългарите, народ от тюркски произход. В съюз със славяните образуват Българската държава, призната от Византия през 681 г. Начело на държавата застава водачът на прабългарите хан Аспарух, а за столица е обявена Плиска.
ТАКА СЕ ПРЕДСТАВЯТЕ ПРЕД ЕВРОПА НА ВСИЧКИТЕ ЕВРОПЕЙСКИ ЕЗИЦИ!
НЕ СЕ САМОУБИВАЙ, НЯМА ДА ИМА КОЙ ДА НИ РАЗВЕСЕЛЯВА!
http://www.mfa.bg/bg/26/pages/view/1214
03.07.2012 11:01
The first Thracian state organizations emerged in 11th – 6th century B.C., and their heyday was in 7th -6th century B.C. In 1st century B.C. their lands were conquered by the Roman Empire, and after 5th century they were included within Byzantium. The Thracians were gradually assimilated by the Slavs who settled on the Balkan peninsula in 6th century A.D.
In the second half of 7th century A.D. the proto-Bulgarians – people of Turkic origin, settled on the territory of today’s North-East Bulgaria. In an alliance with the Slavs they founded the Bulgarian state, which was recognized by Byzantium in 681. Khan Asparuh, the leader of the proto-Bulgarians, headed the state, and Pliska was declared to the capital of the state.
ИНТЕРАКТИВНАТА ЗОНА МЕЖДУ ГЪРЦИ И ТРАКИ
Валерия Фол-Калин Порожанов
Между Троянската война през ХІІІ и началото на VІІІ в. пр. Хр. елините окончателно усвояват пространството от остров Крит на юг до Северна Егеида и от остров Керкира на запад до малоазийския бряг на изток. Този процес може да се разглежда като вътрешна елинизация на тази обширна територия.
По това време от писмените извори изчезват траките от островите Лемнос, Тасос, Наксос, Имброс и Самотраки, както и от континентална Гърция (Тесалия, Беотия, Атика, Фокида), които са изтласкани или елинизирани.
Външната елинизация е продължение на вътрешната и укрепва елинството през VІІІ - VІ в. пр. Хр., когато се разгръща т. нар. Велика гръцка колонизация.
Тя е културно-историческо опознаване и сближаване в нови междуетносни социо-културни и езикови отношения, извънредно плодотворни за трите тракийски крайбрежия на Черно, Мраморно и Северно Егейско море.
През VІІІ - VІІ в. пр. Хр. елините идват по тракийските крайбрежия като апойкисти, т. е. като хора, отделили се от своя роден ойкос (дом), от своя град-майка, метрополията. Настрана от него те съграждат свое ново селище, апойкия. Апойкии възникват по тракийските крайбрежия на Егейско, Мраморно и Черно море.
Тук най-напред се проявяват йонийските елини от западния бряг на Мала Азия, тъй като техните полиси първи сред всички останали укрепват, а след тях - дорийските елини.
ИНТЕРАКТИВНАТА ЗОНА МЕЖДУ ГЪРЦИ И ТРАКИ
Валерия Фол-Калин Порожанов
По егейския бряг елините се появяват към края на VІІІ, а по черноморския и мраморноморския - към края на VІІ в. пр. Хр.
В центъра на "Тракия на моретата" стои Истанбул (ант. Бизантион - Константинопол), основан през VІІ в. пр. Хр от дорийски гърци апойкисти от Мегара.
Първият голям град на север от Бизантион е Созопол (ант. Apollonia Pontica), основан в края на VІІ или през първата половина на VІ в. пр. Хр. от йонийски гърци преселници от Милет.
През VІ в. пр. Хр. от дорийски гърци е основан Несебър (ант. Mesembria). Те се настаняват в тракийски царски резиденциален център на полуострова. Селището носи името на владетеля Мелса в комбинация с тракийската дума за „град" bria.
На север от Стара планина най-значителният град е Варна (ант. Odessos). Топонимът принадлежи към палеобалканския субстратен езиков пласт от втората половина на ІІ хил. пр. Хр. и доказва дълга селищна приемственост.
Милетските гърци заселници се настаняват тук в началото на VІ в. пр. Хр., за да поставят началото на една богата история.
На север от Одесос са образувани колониите Балчик (ант. Дионисополис), Каварна (ант. Bizone) и Мангалия (ант. Kalatis), чието име вероятно принадлежи на палеобалканския предгръцки субстрат. Калатис, основан през VІ в. пр. Хр. от апойкисти на Хераклея Понтика, е дорийски гръцки град като Месембрия и като нея е свързан с тракийския си хинтерланд, представен тук с импозантен некропол с около 100 могили.
03.07.2012 22:47
( от http://www.vonkracht.de/areus/geo.html)
03.07.2012 23:45
04.07.2012 14:11
ТАКА СЕ ПРЕДСТАВЯТЕ ОФИЦИАЛНО ПРЕД ЦЯЛА ЕВРОПА, ВСИЧКИТЕ БЪЛГАРСКИ ПОСОЛСТВА ПИШАТ ЗА ИСТИНСКАТА БЪЛГАРСКА ИСТОРИЯ, ТОЕСТ, "...прабългарите, народ от тюркски произход. В съюз със славяните образуват Българската държава, призната от Византия през 681 г."
Отвори линка...Официален сайт: http://www.mfa.bg/bg/26/pages/view/1214
04.07.2012 14:33
Различни исторически свидетелства от края на ІV в. насам съобщават за отделни прабългарски племена, населяващи различни територии, пръснати от земите между Черно и Каспийско море до териториите около Балатонското езеро в днешна Унгария и Италия. В тях се разказва за хуногури, оногури, уногондури, котраги и кутригури. В 559 г. византийската дипломация с много усилия успява да предизвиква война между прабългарските племена кутигури и утигури.
Според Прокопий Кесарийски в средата на VІ в. сред народите, населяващи Северното Черноморие и Приазовието на запад от Азовско море и р. Дон, живеят кутригурите, а източно от тях – утигурите. Най-вероятно става дума за два големи военноплеменни съюза, обозначавани по-късно с имената на тези две племена. През VІІ в. историята на едно от прабългарските племена – уногондурите, се преплита по-тясно с Византия и информацията във византийските извори става по-обилна. През V в. Придвижването на големи маси хора от вътрешността на Азия към Централна Европа, известно като Велико Преселение на Народите, раздвижва и славянските племена. След смъртта на хунския вожд Атила в 453 г. славяните се придвижват на юг и стават непосредствени съседи на Източната римска империя – Византия. Славяните идват в балканските провинции на Византия както всички други “варварски” народи преди тях – със силата на меча. В края на V и началото VI в. те започват да нахлуват южно от р. Дунав, грабят каквото могат и се изтеглят.Първото голямо нашествие на славяни на юг от р. Дунав е по времето на император Юстин І (517-525). В техните нападения често участват и прабългари, които в началото са съюзници на Империята, но след това се обръщат срещу нея. Император Юстиниан I (527-565) прави всичко възможно, за да спре славянските нападения. Безспорен е фактът, че в езика на прабългарите има както тюркски и монголски думи, така и такива с ирански произход. древните българи са тюрки, които са се смесили със сродните на тях етнически групи, а също така и с ираноезични пл.
04.07.2012 14:40
04.07.2012 21:47
04.07.2012 21:56
Хекатей — (лат. Hecataeus, около. 540 — 479 г. пр. Хр.) старогръцки писател, историк, географ и политик, родом от Милет. Принадлежи към първите историци (задно с Кадъм от Милет), които предават древните генеалогии — т. нар. логографи.
Биография
Участва в Скитския поход на Дарий I (512 г. пр. Хр.). По време на йонийското въстание срещу персите в началото на V в пр. Хр., като един от водачите му, напразно съветва съотечествениците си да проявят благоразумие. След неговото потушаване Хекатей е изпратен при персийския сатрап Артаферн, за да договри приемливи условия в мирния договор. Според Диодор, неговата мисия завършва с успех. Ако се доверим на Херодот, след потушаването на въстанието персите разрушават града и продават голяма част от жителите му в робство. По-нататъшната съдба на Хекатей не е известна. Годината 478 пр. Хр. се приема като условна дата за смъртта на писателя.
Произведения
Хекатей се споменава като автор на два труда: географски — „Периегеза“ (Земеописание), и исторически — „Генеалогии“.
„Земеописание“ е в две книги едната за Европа, а другата — за Азия. Предполага се, че Хекатей произхожда от богат род, което му дава възможност да извърши редица дълечни пътувания, вероятно още преди йонийското въстание.
В съчиненията на Хекатей, топографията на страните и градовете в Европа, Азия и Африка следват една след друга, с коментари за жителите, забележителности и различните обичаи. Пример за това е един от най- дългите съхранени окъси на Хекатей е този за пигмеите в Африка. Заедно с описанието на местата, Хекатей съставя карта на известните за гърците части на земята. За нейна основа служи картата на Анаксимандър, но Хекатей я разширява и допълва. Съхранени са над 300 фрагмента от географския труд, по-голяма част в сборника „Етника“ на Стефан Византийски.
Историческия труд „Генеалогии“ е призведение в 4 книги.
05.07.2012 14:53
..................................
Аристотелис, не ми харесва тая ти мнителност – във всичко и всички да виждаш измамници и шарлатани. Ако себе си визираш, това няма да го коментирам, но ако имаш предвид мен – си на грешна посока. За мен е важна истината, а аз съм свикнала и на две, и на двеста, така че не се страхувам от резултатите. Да му мислят тия, които са трупали лаври на чужд гръб.
Няма да ти направя удоволствието да търся в оригинал Страбон, по простата причина, че гърците не са желали да го качат този автор. Естествено, че за всяко нещо си има причини. Нали така?...;)
А, между другото, знаеш ли какво означава твоето име, Аристотелис? – Аристотелис= Аристо- Телес (Хъристо- Телец,т.е. Златен Телец или Слънчев Терец,което ще рече Слънце Телец и Слънцето на Терес). Терес е една от древните "ръкащи" (с "Р") форми на царското име,носено от нашия княз Телец (VIII в.),и самият древен философ не случайно го е носил.
Какво ще кажеш за този анализ на името си? И то е българско или ще отречеш и това, а?...;)
- Кога ми даде източника ... оригинала ? - Ще го почерпя ! :))
- Ако са репитите(позоваванията на него) при Херодот или александрийският "грък" Стефан "византийски" ? - Хм ! - вероятно това ще да е НАЙ-автентичното :)) !
- Вече към теб, Долсинея ... Да знаеш, че не споделям прехласването ти по Аристотел, като философ ... той е който, обосновава експлоатацията(властването) от един над друг човек ... За мен това е морално-философската обосновка за робството !! :(((
- В заключение ще обясня с един паметен напдпис ... откъде иде "пиетета" ми към ФАНАРИОТИТЕ ?!!
"Тази е родната къща на архимандрит Дионисий Контърски - роден 1799 год.
Отровен от фанариотите преди ръкополагането му за видински митрополит през 1838 г."
- Това е простата истина за ФАНАРИОТА - ако не можеш да отровиш съзнанието на човек(а), тогава го премахни физически !!
- Към обикновенният грък нямам нищо против ... но към духовните наследници на владиката Каравангелис, който не се свенеше да си сътрудничи с мюсюлманите в опитите си да постави в подчинение (светско) единоверците ни християни от Беломорска тракия и зап. Македония.
- Междувпрочем кои живеят по времето на Троянската война по Беломорието - киконите !
- Какво пише в Одисеята ?
"От стените Илионски, вятърът ни отведе до градът на киконите, Исмара(?) . Градът ние разрушихме , жителите всички изтребихме. Жените съхранихме и всякакви съкровища награбихме ."
- Странното е че унищоженият град на киконите е бил с еднакво име, като на планината в чието подножие се намира "Ис/з/мара" ... За това нещо Стефан Византийски в неговата етника да е споменал :((( ?!
Гет, признавам си, че Минойската култура си ми е слабост, ами това си е възлов момент в древната ни балканска история. Чрез твоето лс се зачетох и в легендите и попаднах на Девкалион, който заедно с Пира слагат началото на човечеството, след 9–дневен потоп... Гет, не е ли вече прекалено нахално, ами нашите съседи гърците не само са родоначалници на европейската култура, ами от тях произлизало и човечеството?..., пък знам ли, може и да съжаляват, че сменяйки си името от евреи на елини, губят първенството в родоначалието... ;)
- Да ! - царете-герои дали имената си ... които са идентични, както при първият митичен фараон на Египет, така и царят на Крит ... така и митичният основател на Несебър. Всичките те са назовавани еднакво Менес-Минос-Менеас.
- Какво се крие зад всичко това е голяма и сложна тема. Но тази еднаквост е показателна !!
- Такава близост имаме и във вярвания ... и в архитектурата на храмови комплекси, като например, при Мадара и Елевзина ... и в още много други неща.
- С появата на "гърците" се появява нещо удивително ... ? - ако ние с теб например търсим общото и определящото в тези наглед различни култури ... то "гърците" започват да изтъкват "различността", като с това обосновават своята уникалност и изключителност ... това от 3-ти век преди, та и до сега.
- Омразата и ксенофобията ако са образец за цивилизованост, то тогава следва да им се признае, че гърците или фанариотите са НАЙ-цивилизованите :((( !
В нашия етногенезис и трите основни групи са от древнобулгарски произход. Никаква мистика няма в прословутия произход, тя само изкуственно и подло се фабрикува!
http://atil.blog.bg/history/2012/07/03/formirane-na-bylgarskata-narodnost.975394
Поздрави от мен за тези изследвания и публикации. Всяка истина е от полза на истината...
- Да ! - царете-герои дали имената си ... които са идентични, както при първият митичен фараон на Египет, така и царят на Крит ... така и митичният основател на Несебър. Всичките те са назовавани еднакво Менес-Минос-Менеас.
- Какво се крие зад всичко това е голяма и сложна тема. Но тази еднаквост е показателна !!
- Такава близост имаме и във вярвания ... и в архитектурата на храмови комплекси, като например, при Мадара и Елевзина ... и в още много други неща.
- С появата на "гърците" се появява нещо удивително ... ? - ако ние с теб например търсим общото и определящото в тези наглед различни култури ... то "гърците" започват да изтъкват "различността", като с това обосновават своята уникалност и изключителност ... това от 3-ти век преди, та и до сега.
....!
.........................................
Менес е египетски фараон, управлявал около 3100 пр.н.е. Традицията приписва на Менес основаването на I династия, обединяването на Горен Египет и Долен Египет и построяването на общата столица Мемфис.
Минос в древногръцката митология е полулегендарен цар на остров Крит, син на Зевс и Европа. Брат е на Радамант и Сарпедон. Съпруг на Пазифая и баща на Ариадна, Девкалион, Федра, Главк и Андрогей. Повикал Дедал да построи лабиринта за чудовището получовек-полубик Минотавър, роден от Пазифая за срам на царския дом. Според "Одисея" след смъртта си станал съдник в подземното царство, заедно с Еак и Радамант. Не е ясно дали Минос е собственото му име или е критската дума за "цар".
Виж Несебър ме заинтригува, не толкова с името си, а с факта, че е старо тракийско селище от ХII пр. хр., което още веднъж доказва, че е имало предгръцка култултура, а намерените керамични артефакти са идентични с тези от о–в Крит.
................................
Да, именно затова и Линеар А не може да се преведе с гръцката азбука, и както се казва – аз може и да не те ям, но и на другите няма да те дам, та в тоя дух на съседски добронамерения е отхвърлен варианта да се ползва българският език, явно защото не е от богоизбраните, но шило в торба не седи, та и колкото и да им се иска на комшиийте да прикрият връзката с предгръцката култура не успяха...
В нашия етногенезис и трите основни групи са от древнобулгарски произход. Никаква мистика няма в прословутия произход, тя само изкуственно и подло се фабрикува!
http://atil.blog.bg/history/2012/07/03/formirane-na-bylgarskata-narodnost.975394
Поздрави от мен за тези изследвания и публикации. Всяка истина е от полза на истината...
.............................
Атила, прочетох статията ти и първото нещо, което ми се наби в очите е езикът. Имам такъв въпрос към теб: На какъв език говороим в момента – български или славянски? Задавам този въпрос, защото ти пишеш следното: "...Славянският език, който е говорим и разпрстранен във всички части на страната, сега се превръща в богослужебен и книжовен език."
24.07.2012 23:41
Минотавър - бикът на пеласгийският цар Мино/богът му
Конете на цар Резос - и трие с трако-български имена....
...в митологичната ферма на гърците всички животни са или тракиски имена, или са на траки по собственост, или са свързани с деянията на някой уважаван или ненавиждан тракиец. Почти няма изключения.
За горното - вижте руския сайт " Животни в древногреческой мифологии"/неще такова беше/.
Поздрави Дулцинея
Принос:
Напомням, че тракийските думи са взети чрез транслитерация основно от гръцки и латински записи, които са изкривявали истинското им звучене. Аз съм убеден, че траките са говорили на език много по-близък до днешния български. Проверката през старо-български е най-верният критерий за таркийски произход. За което свалям шапка на Спароток.
16.11.2012 14:59
2. Любим линк
3. Любим линк
4. Любим линк
5. Любим линк
6. Любим линк
7. Любим линк
8. Любим линк
9. Любим линк
10. Любим линк
11. Любим линк