Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.10.2011 21:03 - Яворов и Любовта
Автор: dolsineq Категория: История   
Прочетен: 21361 Коментари: 52 Гласове:
29

Последна промяна: 02.10.2011 21:39

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Кой даде револвера на Яворов Publiziert am 30. September 2011 von Стефан

.

                image

  Отговорът на този забулен в тайна повече от 95 години въпрос излезе скоро наяве.


     Житейската трагедия на великия български поет Пейо Яворов ни връща постоянно към неговите последни дни на октомври 1914 година. Любимата му Лора се самоубива на 30 ноември 1913 година, защото тя не може да го отнеме от другата му голяма любов – Македония. На която той се отдава изцяло и три пъти броди като комита от Юндола, през Ковачевица до Солун, Драма, Серес, Битоля и Охрид.

Ослепял, отчаян и отхвърлен от цяла София след смъртта на Лора и несполучливия му опит да я последва, Пейо Яворов търси настойчиво начин да прекъсне сам мъките и терзанията си. Той се моли на близките си другари от ВМРО да му дадат за самозащита револвер.

И все пак кой му даде револвера, за да сложи край на живота си в късния следобед на 16 октомври 1914 година? Само по едно изказано предположение на Данаил Крапчев, верен другар на Яворов, доскоро се смяташе, че зловещото оръжие му е дадено от най-близкия му приятел Тодор Александров. В своите бележки след кончината на поета Крапчев пише: „Кой му даде револвера – не знам. Може би Тодор Александров?!“ Съмненията на големия български вестникар, собственик на „Зора“- българският „Таймс“, започват да се предават през десетилетията като твърда убеденост, че човекът, който беше най-близо до слепия Яворов, е спомогнал за неговото самоубийство!

Тази убеденост на общественото мнение тогава, която тровеше водача на ВМРО до края на дните му, не можа да се промени и от друга недостоверна версия. Дъщерята на Тодор Влайков – Радка, разказала на Михаил Кремен, че Яворов е измолил от мъжа й Лило Илев да му купи револвер. Даже посочила и магазина, намирал се на ъгъла на „Търговска“ и площад „Бански“. По-късно Михаил Кремен публикува тези спомени в „Романът на Яворов“. Тази версия е несъстоятелна и поради факта, че в последните си месеци Яворов е живял в пълна мизерия, с повдигнато обвинение за убийството на Лора и е било абсолютно невъзможно да има пари за револвер. Тодор Александров и другарите му от Македония са се грижели за него.

 

ИСТИНАТА

Едва преди няколко години излиза истината, когато университетското издателство публикува спомените на Милан Матов „За премълчаното в историята на ВМРО“. Братята Милан и Христо Матови са съоснователи на организацията през 1893 година и близки съратници на Гоце, Даме, д-р Татарчев, Яворов, Тодор Александров и другите.

В спомените си Милан Матов свидетелства, че четникът Никола Гулев, син на героя от Илинденското въстание Питу Гули, е бил придуман от поета и му е дал смъртоносното оръжие.

Милан Матов пише през 1962 година в спомените си: “Изправен съм пред гроба, наближава да навърша 87 години. Истината – кой даде на Яворов револвера, е следната: При една среща след Пейовото самоубийство, четникът, охрана на Тодор Александров – Никола Гулев, ми довери: Аз, бай Милане, съм много виновен и не мога да си простя как направих тази грешка. Тежи ми и искам да ти се изповядам, за да ми олекне. Една надвечер бай Тодор ме изпрати да занеса пакет с цигари на Яворов. Намерих го сам. Покани ме да седна. Заговорихме за организацията. После той ме помоли, ако имам някой излишен револвер, да му услужа за късо време, след което ще ми го върне. Млад човек, излъгах се и веднага му дадох малкия си пистолет. Той се много зарадва и ми благодари. Доволен бях и аз, че можах да услужа на големия поет, най-близкия приятел на бай Тодор. Можех ли аз да помисля, че съм извършил тогава фатална грешка! Като се върнах при бай Тодор, похвалих му се, че съм дал на Яворов пистолета си. Той настръхна и така ме изруга, че аз замръзнах на мястото си. Така ядосан не бях го виждал никога. Разбрах, грешката ми е голяма.

- Какво си правил бе, Кольо? Знаеш ли защо Пейо ти е взел пистолета? Той отдавна моли този или онзи другар да му услужи, защото се страхувал не знам от кого си. А всъщност той търси оръжие за самоубийство… Как се не сети, бе, Кольо?

Не дочаках бай Тодор да ми говори повече. Изтичах към дома на Яворов да си искам обратно пистолета, но хазайката му ми каза, че излязъл с брата си. Върнах се при бай Тодор и така се чувствувах виновен, че просто не можех да си намеря място. Той разбра колко голяма е мъката ми и обеща на сутринта да отиде при Яворов и да се опита да вземе пистолета. На другия ден, към 10 часа сутринта, отиде. Върна се на обяд много замислен и угрижен. Аз стоях на двора, той мина край мен, но не ми каза нито дума. Явно, не беше успял да го вземе. Вечерта Яворов се самоубил.”

В предсмъртните писма, оставени на масичката до леглото на мъртвия поет има редове и за най-близкия му другар Тодор Александров:

“Брате Тодоре, прости ме ти, нека ме простят и всички други, че изменям на Македония. Аз умирам тук… Целувам те дълбоко трогнат от грижите, които положи за мене през тези дни на големи изпитания… Кажи на Македония, когато отидеш там, че нейният син (аз се считам за неин) умря в свободна България, увенчан с най-мръсна клевета. И когато тя бъде свободна, нека един другар дойде на гроба ми и каже: “Поздрав от нашата майка мъченица – тя е вече щастлива!“ Това е истината за револвера, с който великият поет Пейо Яворов сложи край на мъките си.

Румен ЖЕРЕВ, в. “Телеграф”

.


Read more: http://www.bulblog.com/?p=3930#ixzz1ZYLY4uo5

                    image
                                   На Лора

 

Душата ми е стон. Душата ми е зов.

Защото аз съм птица устрелена:

на смърт е моята душа ранена,

на смърт ранена от любов...

Душата ми е стон. Душата ми е зов.

Кажете ми що значат среща и разлъка?

И ето аз ви думам: има ад и мъка -

и в мъката любов!

 

Миражите са близо, - пътя е далек.

Учудено засмяна жизнерадост

на неведение и алчна младост,

на знойна плът и призрак лек...

Миражите са близо, - пътя е далек:

защото тя стои в сияние пред мене,

стои, ала не чуе, кой зове и стене, -

тя - плът и призрак лек!
 

                   

Млада съперница съсипва брака на Лора и Яворов Неделя, 04 Септември 2011 18:06 Посещения: 40

imageТотка Конова, останала в историята като Дора Кремен, е дете на заможна троянска фамилия. Учи в София естествени науки, в столицата среща младия учител по литература Михаил Грозев и двамата се сгодяват.
Конова е болезнено амбициозна, пише стихове, рисува и свири на пиано - опитва се по нищо да не се различава от столичния хайлайф. Бракът с Михаил Грозев - Кремен, който едва прохожда в белетристиката, не й се струва достатъчен, за да се впише в мечтаната социална среда. Затова, когато годеникът й я представя на Пейо Яворов, девойката съзира златна възможност.

Още при първата им среща Конова е впечатлена от огненото излъчване на лютия чирпанлия, от пожълтелите му от тютюна пръсти, от пронизващия му поглед. В спомените си го описва като грозен и страшен, но не пропуска да отбележи, че двамата се били разбрали само с очи.
Няколко месеца след запознанството им Яворов среща Дора в града и я кани да се разходят. Докато вървят по шосето, което води на изток от игрището в Борисовата градина (днес - района на стадион "Васил Левски"), поетът случайно докосва ръката на момичето, като не спира да сипе комплименти за красотата му.
Тотка-Дора е на седмото небе, очаква харамията да натири съпругата си Лора Каравелова и едва ли не да извика на дуел годеника Грозев.
Усетила новите трепети в сърцето на любимия, властната Лора започва честичко да кани в дома им на "Раковски" "малката годеница", двете разговарят по женски, по-възрастната жена се съветва с по-младата за дрехите, за обзавеждането... Ревнивата г-жа Каравелова-Яворова сякаш иска да държи близо до себе си изкусителката на мъжа си. Всъщност аристократичната съпруга на поета е сигурна, че сравнението между двете не би било в полза на провинциалистката. Въпреки това тя подклажда суетата на момичето. "Ще видиш, той ще се ожени за тебе", повтаря хайлайф-дамата на Грозевата годеница. Изглежда, сякаш гордата Каравелова дъщеря се е предала, изгубила е битката с новата страст на любимия й Пейо.
По същото време в дома на Яворови започват да пристигат букети, адресирани до поета. След смъртта на Лора той твърди, че тя сама ги е изпращала, за да го провокира, но според съвремениците им автор на нахалните подаръчета е Тотка Конова.
Фаталната развръзка настъпва в нощта на 29 ноември 1913-а. Яворови, Дора и Кремен гостуват на семейството на доктор Тихов, тук е и издателят Александър Паскалев. Свири се на пиано, водят се разговори за литература, играят се салонни игри. Всеки миг от тази трагична вечер е описан от биографа на Яворов - Михаил Кремен, десетилетия по-късно. Нервите на Лора не издържат на флирта, който поетът и годеницата въртят пред очите й, и след като двамата с Яворов се прибират в квартирата си, красавицата се прострелва смъртоносно с оръжието на съпруга си. Макар поетът веднага да се опитва да я последва в небитието, обществото не му прощава, етикетът "убиец" го преследва с години.
Дора Конова не иска да признае, че с неразумното си поведение е убила Каравеловата дъщеря. Дори в спомените си пише, че съжалява, задето не е приела по-сериозно ухажването на Яворов.
Конова и Кремен се женят, но бракът им не издържа тежестта на спомените. След като се развеждат, тя се връща в Троян и преподава биология, докато се пенсионира. Умира в старчески дом, сама и заклеймена от историята.

Снимка: bnr.bg

parvosignalno.info/retro/3-mlada-sapernitza-sasipva-braka-na-lora-i-yavorov! Дело 205/1913 П. К. Яворов (1984) - Целия Филм
              
.



Гласувай:
29



Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
1. dolsineq - "Красотата ще спаси света...
01.10.2011 21:16
"Красотата ще спаси света!" - така ли е наистина?
цитирай
2. mt46 - Поздрав, Долсинея!
01.10.2011 21:29
Запознат съм с поезията, любовта и трагедията на Яворов... За мен е без значение кой му е дал револверът. Истинският убиец на поета е обществото...
цитирай
3. dolsineq - Запознат съм с поезията, любовта и ...
01.10.2011 21:34
mt46 написа:
Запознат съм с поезията, любовта и трагедията на Яворов... За мен е без значение кой му е дал револверът. Истинският убиец на поета е обществото...

....................................
Умира почти съвсем сам, отритнат от цялото общество. Трагедията е неописуема за този мъж, отдал живота си за свободата на Македония.

"“Кълна се в гроба на майка си, че казах пред следователя пълната истина по смъртта на жена си.
Когато дойде щастливият ден да ида там, дето е тя, ден, който аз ще чакам с мъчително нетърпение,
моля приятелите си да наредят да бъда погребан при нея. -
Над мене да се посади една дафина, а над нея един явор”.
в завещанието на Яворов за Лора
цитирай
4. stela50 - Мисля ,че е така наистина ...
01.10.2011 21:40
Яворов е невероятен човек и поет с още по-невероятна
съдба . Огнени очи ,харизматична и удивителна личност ,
търсеща и привличаща красотата ... Красиви ,прекрасни са и творбите му .
Четейки отново драматичната история ,си спомних една постановка ,
която съм гледала като студентка --- "Между два изстрела " ...
Поздрави за прекрасния постинг , Долцинея !
И ти благодаря ,че почете Яворов в деня на поезията . Благодаря .
цитирай
5. vahisht - Яворов е гений не само ..
01.10.2011 21:41
чрез творчеството, а и стази негова способност да звучи актуално и днес:

"Прости, родино триж злочеста,
прости разблудното си чадо.
Ще бъда твой! Кълна се, майко,
Кълна се в хилядите рани
на твоята снага разбита;
кълна се и в мечтите твои
за бъдещност честита:
с кръвта си кръст ще начертая
от Дунав до Егея бял
и от Албанската пустиня
до черноморските води!
И тоя кръст на дух свободен
всегдашния ще бъде път:
за гения ти все по него
разкошни лаври ще растат...
Макар и слаби, пак десница
ще може - ето... А това -
вериги! Кой ли и защо,
кога ли ме е оковал?"

" Кой ли и защо, кога ли ме е оковал?"

Поздрави!!!
цитирай
6. dolsineq - Яворов е невероятен човек и поет с ...
01.10.2011 21:54
stela50 написа:
Яворов е невероятен човек и поет с още по-невероятна
съдба . Огнени очи ,харизматична и удивителна личност ,
търсеща и привличаща красотата ... Красиви ,прекрасни са и творбите му .
Четейки отново драматичната история ,си спомних една постановка ,
която съм гледала като студентка --- "Между два изстрела " ...
Поздрави за прекрасния постинг , Долцинея !
И ти благодаря ,че почете Яворов в деня на поезията . Благодаря .

.....................................
Благодаря за коментара ти, Таня! Подсети ме и мен за една постановка на Цветана Манева в ролята на Лора и Явор Милушев в образа на Яворов, преди повече от 20 г може би... Жените са заемали специално място в живота на поета, но не те са причината за неговата трагедия. Може и да греша, но поне това усещам в любовната му поезия, когато я чета:

" Две хубави очи. Душата на дете
в две хубави очи; - музика - лъчи.
Не искат и не обещават те. . .
Душата ми се моли,
дете,
душата ми се моли!Страсти и неволи
ще хвърлят утре върху тях
булото на срам и грях.
Булото на срам и грях -
не ще го хвърлят върху тях
страсти и неволи. Душата ми се моли,
дете,
душата ми се моли. . .
Не искат и не обещават те! -
Две хубави очи. Музика, лъчи
в две хубави очи. Душата на дете."



цитирай
7. dolsineq - чрез творчеството, а и стази негова ...
01.10.2011 22:09
vahisht написа:
чрез творчеството, а и стази негова способност да звучи и актуално днес:

"Прости, родино триж злочеста,
прости разблудното си чадо.
Ще бъда твой! Кълна се, майко,
Кълна се в хилядите рани
на твоята снага разбита;
кълна се и в мечтите твои
за бъдещност честита:
с кръвта си кръст ще начертая
от Дунав до Егея бял
и от Албанската пустиня
до черноморските води!
И тоя кръст на дух свободен
всегдашния ще бъде път:
за гения ти все по него
разкошни лаври ще растат...
Макар и слаби, пак десница
ще може - ето... А това -
вериги! Кой ли и защо,
кога ли ме е оковал?"

" Кой ли и защо, кога ли ме е оковал?"

Поздрави!!!

....................................

Трагедията на Яворов - точно това имах предвид в по- горният си коментар. Не жените, а безразличието на България към съдбата на Македония е неговата голяма болка:


"Не знам аз дали слънцето изгасна,

не зная дали ослепях: не знам

света ли е изгинал - и не зная

самоси не съм ли оглушал.



Едвам,

в безмлъвна тма, без видим път, без ясна

що-годе цел, отегнали нозе

дотегнало ме влачат.



Аз блуждая

без вяра нявга да намеря

навън посока из удавен

в мъглите лес.



Вдървен от студ,

измъчен от безсмислен път и труд

за странного си бреме, изоставен

от себе си и бога - и готов

на всичко, аз се лутам.

Аз вървя

самси на мисълта обезверена

под непросветното небе; самси

в живота обезсмислен, лес оглъхнал

без вятър и без лист..."
"Без път"

Благодаря за коментарът ти, vahisht. Поздрави!
цитирай
8. mitkaloto - Мой любим поет. . . . Не мога повече да ...
01.10.2011 22:18
Мой любим поет....Не мога повече да пиша..
цитирай
9. dolsineq - Мой любим поет. . . . Не мога повече да ...
01.10.2011 22:30
mitkaloto написа:
Мой любим поет....Не мога повече да пиша..

...............................................
Когато чета стихотворение на Яворов, нещо сякаш засяда в гърлото ми, а сълзите сами напират:

"Очите ти са звездни небеса.

Косата ти е здрачния воал

на късна вечер, твоята коса!

Дъха ти - свеж момински дъх,

на юга съживителния лъх,

зефир посред цветя заспал.



Ела, денят е мъртъв и студен.

В таз лунна нощ, с разпусната коса,

приведена над мен,

ела и дъхай в моето лице,

ела и сгрей изстинало сърце -

в таз лунна нощ, под звездни небеса."

Дори и това лъчезарно стихотворение ни открива тъгата на поета. Ще е в състояние ли младостта да стопли "изстиналото му сърце"?...
Поздрави и благодаря за сърдечния коментар!


цитирай
10. mitkaloto - Мой любим поет. . . . Не мога повече да ...
01.10.2011 23:00
dolsineq написа:
mitkaloto написа:
Мой любим поет....Не мога повече да пиша..

...............................................
Когато чета стихотворение на Яворов, нещо сякаш засяда в гърлото ми, а сълзите сами напират:

"Очите ти са звездни небеса.

Косата ти е здрачния воал

на късна вечер, твоята коса!

Дъха ти - свеж момински дъх,

на юга съживителния лъх,

зефир посред цветя заспал.



Ела, денят е мъртъв и студен.

В таз лунна нощ, с разпусната коса,

приведена над мен,

ела и дъхай в моето лице,

ела и сгрей изстинало сърце -

в таз лунна нощ, под звездни небеса."

Дори и това лъчезарно стихотворение ни открива тъгата на поета. Ще е в състояние ли младостта да стопли "изстиналото му сърце"?...
Поздрави и благодаря за сърдечния коментар!



Благодаря,че довърши коментара ми.Днес мислих да пусна снимки от Чирпан..,но вятъра малко ме отнесе..
цитирай
11. dolsineq - @ 10. mitkaloto
01.10.2011 23:28

Благодаря,че довърши коментара ми.Днес мислих да пусна снимки от Чирпан..,но вятъра малко ме отнесе...
..............................................
Koгато душата е мъртва, има ли смисъл да съществува тялото? Мисля, че с преждевременнта си смърт, всъщност Яворов си спести разочарованието от обществото, чиито наследници сме и ние днес.
цитирай
12. mitkaloto - Благодаря, че довърши коментара ...
01.10.2011 23:53
dolsineq написа:

Благодаря,че довърши коментара ми.Днес мислих да пусна снимки от Чирпан..,но вятъра малко ме отнесе...
..............................................
Koгато душата е мъртва, има ли смисъл да съществува тялото? Мисля, че с преждевременнта си смърт, всъщност Яворов си спести разочарованието от обществото, чиито наследници сме и ние днес.

Не можем да търпим можещите .Не тъпим хора които милеят за България...Не можем.Не можем.
цитирай
13. ognena71 - Желание!
02.10.2011 00:16
Главата тегне изнурена,

в гърдите нито капка мощ;

мъгла в душата уморена

като в настъпилата нощ.



А грей замислено луната,

морето дреме, ветрец вей,

сънливо плиска се вълната

и лодка до брега люлей.



Една съблазън ме опива,

зоват ме шепотно мечти -

далеч, де никой не отива,

далеч в пустинни самоти.



И тамо - нека ме целува

лъчът на тъжната луна,

зефир коси ми да милува,

едва да ме люлей вълна...


Автор.Пейо Яворов
цитирай
14. tota - Само тези думи да бяха стигнали до нас са достатъчни за да знаем, чене само е голям поет, но и голям БЪЛГАРИН!!
02.10.2011 08:42
“Брате Тодоре, прости ме ти, нека ме простят и всички други, че изменям на Македония. Аз умирам тук… Целувам те дълбоко трогнат от грижите, които положи за мене през тези дни на големи изпитания… Кажи на Македония, когато отидеш там, че нейният син (аз се считам за неин) умря в свободна България, увенчан с най-мръсна клевета. И когато тя бъде свободна, нека един другар дойде на гроба ми и каже: “Поздрав от нашата майка мъченица – тя е вече щастлива!“
Дано да дойде този ден, и да има кой да изговори неговите думи на гроба му: “Поздрав от нашата майка мъченица – тя е вече щастлива!“
Поклон поете!!

цитирай
15. vahisht - Няма да е само една душа....
02.10.2011 10:12
поете, много ще са.....

"Ще мине време, гроб сирашки

в израснал бурен ще заглъхне.

Баща и майка ще заспят

покоен сън; сестри и братя

разпръснат щат се по света,

забрави щат ме. Но една

душа все тайно зарад мене,

ще жали още......"

Поздрави на всички, които си спомнят за титана и най- вече на Вас -dolsineq за чудесния постинг!!!
цитирай
16. joysii - Такава е била съдбата му. Няма зн...
02.10.2011 11:34
Такава е била съдбата му.
Няма значение как и защо е умрял.
Важното е, че е живял така че да го запомним.
цитирай
17. dolsineq - @ 12. mitkaloto - Благодаря, че довърши коментара ...
02.10.2011 11:59
mitkaloto написа:
dolsineq написа:

Благодаря,че довърши коментара ми.Днес мислих да пусна снимки от Чирпан..,но вятъра малко ме отнесе...
..............................................
Koгато душата е мъртва, има ли смисъл да съществува тялото? Мисля, че с преждевременнта си смърт, всъщност Яворов си спести разочарованието от обществото, чиито наследници сме и ние днес.

Не можем да търпим можещите .Не тъпим хора които милеят за България...Не можем.Не можем.

........................................

"ПЕСЕН НА ПЕСЕНТА МИ



"Най-сетне ти се връщаш, блуднице несретна,
с наведена глава -
при мене, тук, в самотност неприветна.
Надире не поглеждай с тъмните слова
на уплах и тревога -
аз всичко знам. . .
Но знай и ти умряха там
и дявола и бога.

Ела при мен. Ела у мен. Кажи ми
къде не беше ти, къде не бях
подире ти и аз?
Зигзаги вред неуловими. . .
Къде от ревност не горях
и в летен зной и в зимен мраз?..."

Дар или наказание е дарбата да се твори? Всяка житейска драма да преминава през сърцето и да остава завинаги в него болката и озлоблението от ежедневието. Яворов е съвършен и в страданието си, и в умението да го предава по невероятно точен и реален начин. Играе си с думите с лекота и виртуозност. Трагик в личния си живот, трагик и в поезията си - без притворство и лъжа, всичко от душата предадено.
... Позволих си това отклонение за Яворов, защото не познавам друг подобен на него български автор с толкова тъжна съдба. Поклон!
цитирай
18. sparotok - красота
02.10.2011 12:35
dolsineq написа:
"Красотата ще спаси света!" - така ли е наистина?



Така е Снеже, така е, но не става дума за повърхностната красота, а за тази в сърцето и душата...

Поздрави!
цитирай
19. injir - Смъртта е била по-приемлива от к...
02.10.2011 12:51
Смъртта е била по-приемлива от клеветата...
цитирай
20. dolsineq - Главата тегне изнурена, в гърдите ...
02.10.2011 13:46
ognena71 написа:
Главата тегне изнурена,

в гърдите нито капка мощ;

мъгла в душата уморена

като в настъпилата нощ.



А грей замислено луната,

морето дреме, ветрец вей,

сънливо плиска се вълната

и лодка до брега люлей.



Една съблазън ме опива,

зоват ме шепотно мечти -

далеч, де никой не отива,

далеч в пустинни самоти.



И тамо - нека ме целува

лъчът на тъжната луна,

зефир коси ми да милува,

едва да ме люлей вълна...


Автор.Пейо Яворов

...........................
Яворов е имал пълното основание да желае и се скрие от реалността, но ще избяга ли от себе си и от мислите? Където и да отидем, ние носим своите дерзания и въпроси със себе си. Бягството е само моментно спасение, за да ни затрупа след това отново и още по-силно ежедневието.
Харесва ми изборът ти на стихотворение, Огнена! Поздрави!
цитирай
21. dolsineq - @ 14. tota - Само тези думи да бяха стигнали до нас са достатъчни за да знаем, чене само е голям поет, но и голям БЪЛГАРИН!!
02.10.2011 14:04
tota написа:
“Брате Тодоре, прости ме ти, нека ме простят и всички други, че изменям на Македония. Аз умирам тук… Целувам те дълбоко трогнат от грижите, които положи за мене през тези дни на големи изпитания… Кажи на Македония, когато отидеш там, че нейният син (аз се считам за неин) умря в свободна България, увенчан с най-мръсна клевета. И когато тя бъде свободна, нека един другар дойде на гроба ми и каже: “Поздрав от нашата майка мъченица – тя е вече щастлива!“
Дано да дойде този ден, и да има кой да изговори неговите думи на гроба му: “Поздрав от нашата майка мъченица – тя е вече щастлива!“
Поклон поете!!


.........................................
Сега прочетох, че и на малкото останали яворови приятели съдбата не е била по-лека - "Първо Матов - забравен от всички и загубил разсъдък. После Александров - убит от свои по поръка на кой знае кого. Протогеров, застрелян по заповед на Ванчо Михайлов. Сал един Татарчев доживява до старини, прокуден от Александров. /коментар на Дине Абдурахманот http://belomore.blogspot.com/2009/10/blog-post_29.html/
цитирай
22. dolsineq - @ 15. vahisht - Няма да е само една душа....
02.10.2011 14:08
vahisht написа:
поете, много ще са.....

"Ще мине време, гроб сирашки

в израснал бурен ще заглъхне.

Баща и майка ще заспят

покоен сън; сестри и братя

разпръснат щат се по света,

забрави щат ме. Но една

душа все тайно зарад мене,

ще жали още......"

Поздрави на всички, които си спомнят за титана и най- вече на Вас -dolsineq за чудесния постинг!!!

..................................
Благодаря vahisht, идеята дойде от друг приятел за този постинг. За мен Яворов е най-добрият български поет-лирик!
цитирай
23. анонимен - Много рядко има такива добри постинги.Браво!
02.10.2011 14:12
Само имам резерви - тоя класически стих не трябваше да се омаскарява от някакво музикантче,не струва песента.
цитирай
24. dolsineq - Такава е била съдбата му. Няма зн...
02.10.2011 14:14
joysii написа:
Такава е била съдбата му.
Няма значение как и защо е умрял.
Важното е, че е живял така че да го запомним.

.................................
Умрял е съвсем сам, Джойси - незаслужено отритнат и охулен от цялото общество. Човекът дал всичко от себе си за Македония си отиде огорчен и с наранена до смърт душа от този свят... А той обичаше Живота...
цитирай
25. dolsineq - "Красотата ще спаси света...
02.10.2011 14:31
sparotok написа:
dolsineq написа:
"Красотата ще спаси света!" - така ли е наистина?



Така е Снеже, така е, но не става дума за повърхностната красота, а за тази в сърцето и душата...

Поздрави!

.................................................
Естествено, Павел, че не физическата красота визирам, а най-малко пък Яворов бих обвинила в лекомислие. Закърмен с морала на мъжката чест и достойнство, Яворов е духовно силен и е можел да отстои на не една обществена нападка и клевета и въпреки това не издържа, а сломен и отчаян сам слага край на живота си:

"...Да възславим Пролетта, Земя! - че славата на Дните,

Слънцето съм аз, Мъжът... Победна светлина -

за тебе грее моя поглед, о Жена,

и доле тук, и там от висините!

Виж ме в погледа грабливи,

в жегата на моето задъхано лице;

познай ме в бляновете срамежливи,

в шепота на твоето разбудено сърце...

Ела в прегръдките ми златни, -

Слънцето съм аз! След миг ще бъда облак - аз, Мъжът,

обилния с лъчи и влага. Аз съм дух, а ти си плът;

безсмъртието - чародейство на цветята ароматни.



Чародеен цвят - целувката цъфти на твоите уста, -

цветята аз ще орося!... Магесника враждебен,

Времето ни дебне; в лабиринт вълшебен

Времето ни гони, - тъмна суета!

Цветята аз ще орося... Непобедима младост -

Любовта е в нас. И пак настъпи час

на обновителния шемет, лъчезарна радост.

Времето ни гони, ние ще го уморим; а в неговия край -

и бряг, и родното начало Любовта ни ще узнай...

Аз Слънце, ти Земя, сега сме дух и плът,

единството ни - сладост, -

дъх на Пролетта.

Да славим Любовта!"

Духовната красотата в двубой с обществото загуби своето водещо място. Това поне показа и битката за живота и смъртта при Яворов.
цитирай
26. dolsineq - @ 23. poligor - Много рядко има такива добри постинги.Браво!
02.10.2011 14:35
poligor написа:
Само имам резерви - тоя класически стих не трябваше да се омаскарява от някакво музикантче,не струва песента.

.............................................
Благодаря за хубавите думи, Полигор! Песента е по текст на Яворов, а относно изпълнението не мисля, че е опошлено, Г. Христов направи песента с много страх и боязън.
цитирай
27. анонимен - Не че е опошлено, не е лошо изпълнението,
02.10.2011 15:08
но попмузиката не трябва да се докосва до такива класически творби, по същия стих и Лили Иванова има песен, а те трябва да си остават недокосвани от масовата култура.
цитирай
28. dolsineq - но попмузиката не трябва да се до...
02.10.2011 15:23
poligor написа:
но попмузиката не трябва да се докосва до такива класически творби, по същия стих и Лили Иванова има песен, а те трябва да си остават недокосвани от масовата култура.

.........................................
Не, Полигор, Лили Иванова има песен по стихотворението "Две хубави очи". Песента също е добре изпята, но тя не е подходяща за темата в случая.
цитирай
29. dolsineq - Смъртта е била по-приемлива от к...
02.10.2011 15:39
injir написа:
Смъртта е била по-приемлива от клеветата...

.....................................
Точно това имах предвид, когато писах: ""Красотата ще спаси света!" - така ли е наистина?" - Клеветата, която едни подминават с безразличие, а други съсипва до смърт.
цитирай
30. injir - Prochetoh mislite ti.:)
02.10.2011 18:06
Prochetoh mislite ti.:)
цитирай
31. dolsineq - Prochetoh mislite ti. :). . . . . . . . . ...
02.10.2011 22:30
injir написа:
Prochetoh mislite ti.:)

......................................
Да, замислих се, когато четях за трагедията на Яворов и мотото на блога ми. Дали наистина красотата е в състояние да спаси някого от хорската омраза и злоба? Яворов е превъзхождал обществото по дух и мисъл, борец за свободата на Македония, той не свежда чинно глава пред опасностите, а защитава с оръжие правдата. Един мъж разкъсван от терзания между революционната борба и ревността на Лора, търси своето място в този свят. Душата му е до кръв ранена, а "лешоядите", усетили колебанията му, дебнат всяка негова крачка и разпалват съмненията му. Самият Яворов е прозрял предварително, че връзката му с Лора ще е фатална и въпреки това не устоява на чара й и се предава.
цитирай
32. marknatan - дуцоо, дуцооо, лора гу уби лора и ...
03.10.2011 09:12
дуцоо ,дуцооо,
лора гу уби
лора и обкръжението и
за нея той бе един трофей
цитирай
33. marknatan - Само имам резерви - тоя класически ...
03.10.2011 09:18
poligor написа:
Само имам резерви - тоя класически стих не трябваше да се омаскарява от някакво музикантче,не струва песента.


на мен пък точно тази музика и това изпълнение ме накара да харесам този стих

иначе си беше педофилия
цитирай
34. get - - Тъжно е като се зачетем в личната история на този огнен темперамент Яворов !!
03.10.2011 11:21
Веднага в мен изниква горчивият въпрос ! - защо след, като на всеки един от нас му е дадено по рождение да бъде Творец ... голяма част от нас се отказват от това и предпочитат да останат в позицията на коментатор и критик, на чужди съдби ?!! :(((

- Какво не ни достига ... какво сме загубили от/в себе си ?
цитирай
35. miaa - Яворов е велик творец и българин!
03.10.2011 12:53
Поздравления за постинга!
цитирай
36. dolsineq - дуцоо, дуцооо, лора гу уби лора и ...
03.10.2011 16:53
marknatan написа:
дуцоо ,дуцооо,
лора гу уби
лора и обкръжението и
за нея той бе един трофей

.....................................
Маркнатане, ти от коя планета падаш? Яворов много добре е съзнавал, че няма да има бъдеще с Лора. Казал й го е още веднага след като Лора му се обеснява, а самата среща е станала на гроба на Мина, четири години след нейната смърт. За мен лично е лоша поличба да се изповядаш на някой при такава обстановка. Навярно и това е имал предвид поета, когато е отхвърлил обяснението в любов на Лора.
Дали Лора е виновна за смъртта на поета? - Описват я като суетна, разглезена и богата жена, та може и да си прав. Единствено Бог може да я съди за делата й. Факт е обаче, че Яворов моли, когато умре да бъде погребан до Лора. Това също би трябвало да значи нещо за теб.
цитирай
37. dolsineq - Само имам резерви - тоя класически ...
03.10.2011 16:55
marknatan написа:
poligor написа:
Само имам резерви - тоя класически стих не трябваше да се омаскарява от някакво музикантче,не струва песента.


на мен пък точно тази музика и това изпълнение ме накара да харесам този стих

иначе си беше педофилия

..............................
Кого обвиняваш в педофилия? Лора е омъжена жена и има син, а това стихотворение е точно на нея посветено.
цитирай
38. dolsineq - @34. get - - Тъжно е като се зачетем в личната история на този огнен темперамент Яворов !!
03.10.2011 17:07
get написа:
Веднага в мен изниква горчивият въпрос ! - защо след, като на всеки един от нас му е дадено по рождение да бъде Творец ... голяма част от нас се отказват от това и предпочитат да останат в позицията на коментатор и критик, на чужди съдби ?!! :(((

- Какво не ни достига ... какво сме загубили от/в себе си ?

.....................................
Гет, не съдя никого. Яворов и сега остава ненадминат в любовната ни лирика, а революционната му дейност за свободата на Македония е пример за нас. Личната трагедия на този творец провокира у мен съмнението, че духовната красота май не е в състояние да спаси света. Предполага си забелязал какво е мотото на блогът ми. :)
цитирай
39. dolsineq - @ 35. miaa - Яворов е велик творец и българин!
03.10.2011 17:08
miaa написа:
Поздравления за постинга!

..................................................
Споделям изцяло мнението ти, Миа! Поздрави!
цитирай
40. get - - Мотото отдавна съм го прочел :)) - въпросът който ме измъчва е от съвсем друго естество ?!
03.10.2011 20:32
dolsineq написа:
get написа:
Веднага в мен изниква горчивият въпрос ! - защо след, като на всеки един от нас му е дадено по рождение да бъде Творец ... голяма част от нас се отказват от това и предпочитат да останат в позицията на коментатор и критик, на чужди съдби ?!! :(((

- Какво не ни достига ... какво сме загубили от/в себе си ?

.....................................
Гет, не съдя никого. Яворов и сега остава ненадминат в любовната ни лирика, а революционната му дейност за свободата на Македония е пример за нас. Личната трагедия на този творец провокира у мен съмнението, че духовната красота май не е в състояние да спаси света. Предполага си забелязал какво е мотото на блогът ми. :)

- Докъде ни е дадено да сме творци ... и защо не всички са Яворов ?
- Лора щеше ли толкова да държи на него, та да посегне на живота си ... ако например партньора и бе един М. Кремен, а не Яворов ?
- Може ли наред с любовта, да съществуват скъперничество и завист ?
- Ревност или любов довеждат Лора до фаталната постъпка ? - Ако е само едната ревност под какъв вид се проявява тя при нея ?
- Може ли до там да се затвориш в ревността, а същевременно да обичаш ?
- Можеш ли да подарим нещо прекрасно, ей така спонтанно, без да искаме нещо друго насреща, в замяна, като жест ? ... особено ако това е за другарчето ни ... и ред други въпроси, от този вид ?

- Ей такива тривиални въпросчета ми дойдоха на ум ? :))

от Гет ктист-наивник
цитирай
41. dolsineq - @ 40. get Очите на влюбения гледат по-друг начин възлюблената си. :)
03.10.2011 20:57
- Докъде ни е дадено да сме творци ... и защо не всички са Яворов ?
- Лора щеше ли толкова да държи на него, та да посегне на живота си ... ако например партньора и бе един М. Кремен, а не Яворов ?
- Може ли наред с любовта, да съществуват скъперничество и завист ?
- Ревност или любов довеждат Лора до фаталната постъпка ? - Ако е само едната ревност под какъв вид се проявява тя при нея ?
- Може ли до там да се затвориш в ревността, а същевременно да обичаш ?
- Можеш ли да подарим нещо прекрасно, ей така спонтанно, без да искаме нещо друго насреща, в замяна, като жест ? ... особено ако това е за другарчето ни ... и ред други въпроси, от този вид ?

- Ей такива тривиални въпросчета ми дойдоха на ум ? :))

от Гет ктист-наивник
.................................................
Колкото ти си наивник, Гет,толкова и аз София Лорен....;)
Яворов е бил герой в истинския смисъл на думата - смел и храбър мъж, доказал се не един път. Огнено-черните му очи са разпалвали страст и копнеж в не едно женско сърце.
- Гет, опитвам се да се поставя на мястото на Лора и да си представя живият Яворов с добрите маниери и ласкавият глас. Май нямаше да е по-различно. Трудно се задържа такъв темпераментен мъж, а да го "дам" едва ли бих позволила.
Нормално е, когато усетим заплаха, да се опитаме и по "нестандартен" начин да задържим любимия, пък било то и на "шега" както Лора с пистолета. Ако Лора беше сигурна в любовта на Яворов, можело е да не реагира точно така, но явно между тях двамата не всичко е течало нормално. Леките забежки на поета са я предизвикали именно по този краен начина тя да постъпи. Мисля, че Лора е обичала много силно Яворов и е била решена на всичко за да го има. :))

И един нетактичен въпрос. :)
Гет, ти си умен мъж, ако случайно попаднеш на жена като Лора, би ли й обърнал гръб?...:)
цитирай
42. get - - Ей този въпрос ме мъчи - Що не съм Яворов ?
03.10.2011 23:12
dolsineq написа:
- Докъде ни е дадено да сме творци ... и защо не всички са Яворов ?
- Лора щеше ли толкова да държи на него, та да посегне на живота си ... ако например партньора и бе един М. Кремен, а не Яворов ?
- Може ли наред с любовта, да съществуват скъперничество и завист ?
- Ревност или любов довеждат Лора до фаталната постъпка ? - Ако е само едната ревност под какъв вид се проявява тя при нея ?
...
- Ей такива тривиални въпросчета ми дойдоха на ум ? :))

от Гет ктист-наивник
.................................................
Колкото ти си наивник, Гет,толкова и аз София Лорен....;)
Яворов е бил герой в истинския смисъл на думата - смел и храбър мъж, доказал се не един път. Огнено-черните му очи са разпалвали страст и копнеж в не едно женско сърце.
- Гет, опитвам се да се поставя на мястото на Лора и да си представя живият Яворов с добрите маниери и ласкавият глас. Май нямаше да е по-различно. Трудно се задържа такъв темпераментен мъж, а да го "дам" едва ли бих позволила.
Нормално е, когато усетим заплаха, да се опитаме и по "нестандартен" начин да задържим любимия, пък било то и на "шега" както Лора с пистолета. Ако Лора беше сигурна в любовта на Яворов, можело е да не реагира точно така, но явно между тях двамата не всичко е течало нормално. Леките забежки на поета са я предизвикали именно по този краен начина тя да постъпи. Мисля, че Лора е обичала много силно Яворов и е била решена на всичко за да го има. :))

И един нетактичен въпрос. :)
Гет, ти си умен мъж, ако случайно попаднеш на жена като Лора, би ли й обърнал гръб?...:)


- Ставам веднага комита и Фащам гората - пък там все ще се намери ятачка, коя да ни подслони докат пак се разлисти шумата :))
- Казвал съм го та ще се повторя - Истинският мАж, го поставя на колене, единствено Любовта му към - Бог, Родина и Жената майка !! ... не мож го привърза за фуста ... рано или късно скъсва оглавника ! :))

от Гет ктист - “Яворов“ :))
цитирай
43. dolsineq - @ 42. get - - Ей този въпрос ме мъчи - Що не съм Яворов ?
03.10.2011 23:26
- Ставам веднага комита и Фащам гората - пък там все ще се намери ятачка, коя да ни подслони докат пак се разлисти шумата :))
- Казвал съм го та ще се повторя - Истинският мАж, го поставя на колене, единствено Любовта му към - Бог, Родина и Жената майка !! ... не мож го привърза за фуста ... рано или късно скъсва оглавника ! :))

от Гет ктист - “Яворов“ :))
.................................
"Почукай и ще ти отворят, поискай и ще ти дадът" - дано улучиш добра ятачка, но с последното си изречение се съмнявам, Гет....:)
Ти не вярваш в любовта. Защо, Гет? Наистина ли жената за теб е само една "фуста"?
цитирай
44. get - - Първо да те поздравя за прониковеността в мислите ти ! - Второ да попитам, това чалга ли е ?
04.10.2011 13:09
dolsineq написа:
- Ставам веднага комита и Фащам гората - пък там все ще се намери ятачка, коя да ни подслони докат пак се разлисти шумата :))
- Казвал съм го та ще се повторя - Истинският мАж, го поставя на колене, единствено Любовта му към - Бог, Родина и Жената майка !! ... не мож го привърза за фуста ... рано или късно скъсва оглавника ! :))

от Гет ктист - “Яворов“ :))
.................................
"Почукай и ще ти отворят, поискай и ще ти дадът" - дано улучиш добра ятачка, но с последното си изречение се съмнявам, Гет....:)
Ти не вярваш в любовта. Защо, Гет? Наистина ли жената за теб е само една "фуста"?

http://www.youtube.com/watch?v=Jzw7Fqi4GaQ
- Вярвам в Любовта, която не е ограничена от уловките на физичското ни щение !! - повечето от нас стигат и затъват в това !!
- Казвал съм го - Има три жени в любовта и живота на Мъжа - майката, жената която ни дари с любов и ... вечната успокоителка Смърта !! - това го има и тракийско, станалите по-късно гръцки митове и легенди !

- Относно "Почукай и ще ти отворят, поискай и ще ти дадът" - чрез него търсим Рая-Яра-Ярко-Светлото :)), като Ра-дост(авям) - ако го разбираме го разбираме тясно ограничително, като женско лоно, дали няма да намерим - Ада ?

от Гет - бивш гларус - сега ктист :))
цитирай
45. dolsineq - @ 44. get светица и грешница
04.10.2011 17:47
http://www.youtube.com/watch?v=Jzw7Fqi4GaQ
- Вярвам в Любовта, която не е ограничена от уловките на физичското ни щение !! - повечето от нас стигат и затъват в това !!
- Казвал съм го - Има три жени в любовта и живота на Мъжа - майката, жената която ни дари с любов и ... вечната успокоителка Смърта !! - това го има и тракийско, станалите по-късно гръцки митове и легенди !

- Относно "Почукай и ще ти отворят, поискай и ще ти дадът" - чрез него търсим Рая-Яра-Ярко-Светлото :)), като Ра-дост(авям) - ако го разбираме го разбираме тясно ограничително, като женско лоно, дали няма да намерим - Ада ?

от Гет - бивш гларус - сега ктист :))
.........................................
"жената която ни дари с любов" - това беше и Лора за Яворов. И от грешница се превърна в светица.
Гет, можеш ли да удържиш стихията на урагана? Мечтаете за красива и възвисена любов, а когато тя се появи, се плашите и вдигате бялото знаме. Звучи много силно, но в тази трагедия Лора превъзхожда Яворов по силата на своите чувства. Уби я не револверът, а малодушето на поета.
Истинска ирония или подигравка, но поетът написал "Две хубави очи" се уплаши от своето мечтано творение. Лора е неговият сбъднат сън, който той за съжаление не успя да досънува.
цитирай
46. marknatan - дуцоо, дуцооо, лора гу убилора и ...
06.10.2011 00:40
dolsineq написа:
marknatan написа:
дуцоо ,дуцооо,
лора гу уби
лора и обкръжението и
за нея той бе един трофей

.....................................
Маркнатане, ти от коя планета падаш?.....
Дали Лора е виновна за смъртта на поета? ...


дуцооо,дуцо.

Паетите не се убиват с пистолети.

по дифолт


бегай у спартакиадата от втори вид да доказваш,че било с револвер,че с облизвача гет скоро ще го докарате,до всичко има служебен праизход,както е доказал психопата боцман мелиционера пак разбрал ИДЕЯТА МУ,копи пеист от девиза на катамна в началото бер словото и преи 450 млн г. дедо боже ви каза да го защитавам от кафирите и затри амебите .

П.П. Иначе музиката и изпълнението много ми харесват.
И Наистина съм в грешка за този стих-не е педофилския. Изобщо не обърнах внимание на думите и ги свързах без да чуя думите по незнайни причини с оня педофилският текст.

Панимаеш ли колко си клонирана ,че с психопата разбрал,ИДЕЯТА МУ„че българите са ромски стражари по лимеса обсъждаш Яворов ?
цитирай
47. dolsineq - дуцоо, дуцооо, лора гу уби лора и ...
06.10.2011 08:39
marknatan написа:
dolsineq написа:
marknatan написа:
дуцоо ,дуцооо,
лора гу уби
лора и обкръжението и
за нея той бе един трофей

.....................................
Маркнатане, ти от коя планета падаш?.....
Дали Лора е виновна за смъртта на поета? ...


дуцооо,дуцо.

Паетите не се убиват с пистолети.

по дифолт


бегай у спартакиадата от втори вид да доказваш,че било с револвер,че с облизвача гет скоро ще го докарате,до всичко има служебен праизход,както е доказал психопата боцман мелиционера пак разбрал ИДЕЯТА МУ,копи пеист от девиза на катамна в началото бер словото и преи 450 млн г. дедо боже ви каза да го защитавам от кафирите и затри амебите .

П.П. Иначе музиката и изпълнението много ми харесват.
И Наистина съм в грешка за този стих-не е педофилския. Изобщо не обърнах внимание на думите и ги свързах без да чуя думите по незнайни причини с оня педофилският текст.

Панимаеш ли колко си клонирана ,че с психопата разбрал,ИДЕЯТА МУ„че българите са ромски стражари по лимеса обсъждаш Яворов ?

............................................
Едно си баба знае, едно си бае!... Натанчо, ти не само не чуваш, ами и не четеш! Я погледни последният ми коментар към Гет, не мислиш ли, че точно това е отговорът на твоето по-горно излеяние?.....:)

Ето го отговорът ми към Гет: @ 45. dolsineq - "жената която ни дари с любов" - това беше и Лора за Яворов. И от грешница се превърна в светица.
Гет, можеш ли да удържиш стихията на урагана? Мечтаете за красива и възвисена любов, а когато тя се появи, се плашите и вдигате бялото знаме. Звучи много силно, но в тази трагедия Лора превъзхожда Яворов по силата на своите чувства. Уби я не револверът, а малодушето на поета.
Истинска ирония или подигравка, но поетът написал "Две хубави очи" се уплаши от своето мечтано творение. Лора е неговият сбъднат сън, който той за съжаление не успя да досънува."
цитирай
48. marknatan - е дулциниран клонинг си ти "И ...
06.10.2011 10:39
е дулциниран клонинг си ти "И от грешница се превърна в светица"
кава любов те гони тебя тука кви светици
,тва да не са ти тракийсите тези
тая истерична фца си пръска черепа пред Поета
точно в този момент тази фца убива поет
щото е педерунгел
след това той е във вегетативно състояние,физическото лице Крачолов
ти пишеш за поета за смърта на поета как се убил поета
ми фцата си пръсна черепухата и той като треторазряден поет не издържа
ни македония ни българия една офца и едно провинциално бг общество му разказаха играта
защото дори за рамките на българия си е третпразряден поет,хайлайфен продукт,тип славейков,драма,любов,глупости на таркалета,пише за кво,за нещата където можел да си завре хурката.обичал българия и македония,дрън дрън,
затова този провинциален хайлайф го уби,като поет,като треторазряден поет
цитирай
49. dolsineq - е дулциниран клонинг си ти "И ...
06.10.2011 10:59
marknatan написа:
е дулциниран клонинг си ти "И от грешница се превърна в светица"
кава любов те гони тебя тука кви светици
,тва да не са ти тракийсите тези
тая истерична фца си пръска черепа пред Поета
точно в този момент тази фца убива поет
щото е педерунгел
след това той е във вегетативно състояние,физическото лице Крачолов
ти пишеш за поета за смърта на поета как се убил поета
ми фцата си пръсна черепухата и той като треторазряден поет не издържа
ни македония ни българия една офца и едно провинциално бг общество му разказаха играта
защото дори за рамките на българия си е третпразряден поет,хайлайфен продукт,тип славейков,драма,любов,глупости на таркалета,пише за кво,за нещата където можел да си завре хурката.обичал българия и македония,дрън дрън,
затова този провинциален хайлайф го уби,като поет,като треторазряден поет

.........................................
Натане, прекали! Яворов и Лора си платиха за своето лекомислие, а ти можеш да се държиш така арогантно, само ако напишеш подобна "треторазрядна" поезия и минеш по революционният път на поета! Злобен си и не ми допадаш!
цитирай
50. get - - Натанчо, наместо да разпръскваш семето на интелектуално-еротичните си щуротии по дефолт ...
06.10.2011 21:53
marknatan написа:
е дулциниран клонинг си ти "И от грешница се превърна в светица"
кава любов те гони тебя тука кви светици
,тва да не са ти тракийсите тези
тая истерична фца си пръска черепа пред Поета
точно в този момент тази фца убива поет
щото е педерунгел
след това той е във вегетативно състояние,физическото лице Крачолов
ти пишеш за поета за смърта на поета как се убил поета
ми фцата си пръсна черепухата и той като треторазряден поет не издържа
ни македония ни българия една офца и едно провинциално бг общество му разказаха играта
защото дори за рамките на българия си е третпразряден поет,хайлайфен продукт,тип славейков,драма,любов,глупости на таркалета,пише за кво,за нещата където можел да си завре хурката.обичал българия и македония,дрън дрън,
затова този провинциален хайлайф го уби,като поет,като треторазряден поет

... препоръчвам ти да прочетеш Ч. Ламброзо, М.Нордау и Г. Климов - та хеле поне успееш да индикираш(установиш) по име демоните дето са ти са се завъдили и те яхат и то здравата !!
- Казвам ти го, не да обиждам, а защото мисля имаш достатъчно интелект та сам да се измъкнеш от менталната дупка в която си проподнал !!

- Действително не искам да наскърбявам ... желая да помогна !
цитирай
51. dolsineq - @ 50. get - - Натанчо, наместо да разпръскваш семето на интелектуално-еротичните си щуротии по дефолт ...
07.10.2011 21:50
get написа:
marknatan написа:
е дулциниран клонинг си ти "И от грешница се превърна в светица"
кава любов те гони тебя тука кви светици
,тва да не са ти тракийсите тези
тая истерична фца си пръска черепа пред Поета
точно в този момент тази фца убива поет
щото е педерунгел
след това той е във вегетативно състояние,физическото лице Крачолов
ти пишеш за поета за смърта на поета как се убил поета
ми фцата си пръсна черепухата и той като треторазряден поет не издържа
ни македония ни българия една офца и едно провинциално бг общество му разказаха играта
защото дори за рамките на българия си е третпразряден поет,хайлайфен продукт,тип славейков,драма,любов,глупости на таркалета,пише за кво,за нещата където можел да си завре хурката.обичал българия и македония,дрън дрън,
затова този провинциален хайлайф го уби,като поет,като треторазряден поет

... препоръчвам ти да прочетеш Ч. Ламброзо, М.Нордау и Г. Климов - та хеле поне успееш да индикираш(установиш) по име демоните дето са ти са се завъдили и те яхат и то здравата !!
- Казвам ти го, не да обиждам, а защото мисля имаш достатъчно интелект та сам да се измъкнеш от менталната дупка в която си проподнал !!

- Действително не искам да наскърбявам ... желая да помогна !

..............................................
Обидно и болно е така да се пише за Яворов. Едва ли си наскърбил Натан с думите си, Гет. Той е сляп и глух за света, в който живеем. Води се единствено от дива злоба и омраза да черни всичко, стоящо над него. Благодаря ти за подкрепата. :)
цитирай
52. dolsineq - ‎"Ще бъдеш в бя...
08.10.2011 19:19
‎"Ще бъдеш в бяло

Ще бъдеш в бяло - с вейка от маслина

и като ангел в бяло облекло...
...
А мисля днес; света прогнил от зло

не е, щом той е твоята родина.

И ето усъмних се най-подир

в невярата тревожна - искам мир.

И с вяра ще разкрия аз прегръдки,

загледан в две залюбени очи,

и тих ще пия техните лъчи, -

ще пия светлина, лечебни глътки.

И пак ще се обърна просветлен

света да видя цял при ярък ден.

И нека съсипни се той окаже!

(Веднъж ли съм се спъвал в съсипни,

залутан из среднощни тъмнини?)

Аз бих намерил и тогава даже

обломки, от които да създам

нов свят за двама ни, и свят, и храм."



Яворов
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: dolsineq
Категория: История
Прочетен: 3177998
Постинги: 542
Коментари: 5745
Гласове: 14109
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930